مطالب میجیک

کتاب «حوض خون» منتشر شد/ روایت رخت‌شویی بانوان دفاع مقدس – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، به نقل از روابط عمومی انتشارات رهیار ، کتاب “خون خون ؛ روایت زنان لباسشویی اندیمشک در دفاع مقدس” توسط فاطمه سادات میرعلی ویرایش و اخیراً توسط انتشارات رهیار منتشر و به بازار عرضه شد.

این کتاب که حاصل همکاری دفتر تاریخ شفاهی اندیمشک و واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است ، حاوی خاطرات و روایت های 64 زن اندیمشکی درباره فعالیت هایشان در بخش لباسشویی ارتش دفاع مقدس است. . تتر ، نسرین تتر ، مهناز الفتی پور ، آمنه لهراسبی و نرگس میردورقی تحقیق و جمع آوری کرده اند.

این کتاب عنوان سوم از مجموعه “حمایت از جنگ” و عنوان چهارم از مجموعه “زنان انقلاب” است که توسط این ناشر منتشر شده است.

در پیوست کتاب ، تصویری از راوی کتاب به همراه تصویری از فعالیت های زنان اندیمشک در دفاع مقدس ، شهدا و همچنین بیمارستان پلیس شهید اندیمشک به عنوان اتاق خشکشویی برای سربازان. klambi klebu.

فاطمه سادات میرعلی ، که علاوه بر تحقیق و تدوین کتاب ، در مورد معرفی خود راوی کتاب نیز نوشته است:

“در آغاز مصاحبه ، درد و رنج شدید من ، اما در پایان مصاحبه ، هنگامی که می دانم او هنوز هم آماده مرگ برای انقلاب است ، در حالی که سعی در یافتن راهی برای شستن لباس های رزمندگان مقاومت ، برخی از آنها از من سال کردند: “ما برای شستن لباسهای رزمنده چه چیزی لازم داریم؟” ذهن معادله در مورد کسی که شکسته است. او لباسشویی می کند ، حتی اگر تمام اندوه و دردی که او دیده و اعضای بدن شهدا را محکم لمس کرده است ، داشتن روحیه زینب و با ذکر همه تلخی ها ، با توجه به زیبایی شستن لباس رزمندگان. “در غیر این صورت ، آنها هرگز حتی با نقایص خود قادر به بازسازی فعالیت های انقلاب نخواهند بود.”

در این بخش از کتاب ، می خوانیم:

“من حوضچه ای پر از خون زیر چراغ ها می دیدم. هر روز آن صحنه را می دیدم. اما آن زمان ، در تاریکی و سکوت شب ، بسیار عجیب و دردناک بود. خون قرمز زیر نور چراغ ها چشمک زد. من باور نکرد. او. چندین بار چشمانم را باز کردم. بدون آب ، خون را دیدم. سوخت کبد. “مادربزرگ و زهرا را دیدم که او را مثل من به استخر خون بردند.”

این کتاب با 504 صفحه ، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 70 هزار نفر تام منتشر شده است.

دکمه بازگشت به بالا