مطالب میجیک

«زنان نامرئی» به کتابفروشی‌ها آمدند/کتابی برای پافشاری بر حق زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، کتاب “زنان ظاهر می شوند ؛ افشای داده ها در جهان طراحی شده برای مردان” نوشته کارولین کریادو-پرز اخیراً توسط نرگس حسنولی ترجمه و توسط انتشارات برج منتشر شده است.

نویسندگان این کتاب بر این باورند که نگرانی های ویژه زنانی که مرد محسوب نمی شوند ، طیف وسیعی از حوزه ها را شامل می شود ، اما همچنان در سه موضوع تکرار می شود: بدن زنان ، مسئولیت های مراقبت نشده زنان و خشونت مردان علیه زنان. وی گفت: این مسئله بسیار مهم است که تقریباً در همه زمینه های زندگی زنان یافت می شود و بر تجربه از حمل و نقل عمومی به سیاست ، در محل کار و در اتاق عمل تأثیر می گذارد.

کارولین کریادو – پرز نویسنده ، روزنامه نگار ، مدنی و فعال فمینیست انگلیسی متولد 1984 و فارغ التحصیل مدرک انگلیسی و ادبیات از کالج کابل آکسفورد است. او تا به امروز یک سری اعتراضات را آغاز کرده که موفق ترین آن حذف تنها زن از اسکناس انگلیس بود. او در سال 2019 برای کتاب زنان نامرئی برنده جایزه کتاب علمی Royal Book of England و جایزه کتاب سال کسب و کار Financial Times شد.

در این کتاب ، Cryado-Perez به دنبال نشان دادن گناه ادعاهای عمومی است که به طور کلی نابرابری جنسیتی از بین رفته است. همچنین ، داده ها نه تنها جهان را منعکس می کنند ، بلکه آنها را نیز شکل می دهند. او روی بسیاری از مشاغل و فعالیتهایی که زنان انجام می دهند کار کرده است. از سیستم های برف روبی در کشورهای اروپایی و پلیس گرفته تا معماری فضا ، از اطلاعات منتشر شده در رسانه های دیجیتال گرفته تا کتاب های درسی. سپس به مخاطبان می آموزد که چگونه داده ها بازتاب واضحی از شکاف های جنسیتی است.

اطلاعات بیشتر از هر زمان دیگری در مورد شکل دادن به جهان است. چگونه این دنیا را طراحی می کنید؟ چگونه می توان آن را تغییر داد؟ اکنون ، در عصر اطلاعات به اصطلاح ، نقش و اهمیت داده ها در شکل گیری این جهان به طور فزاینده ای روشن می شود. بنابراین ، اگر می خواهیم در مورد برابری و عدالت در ساخت و ساز و بازسازی جهان صحبت کنیم ، باید نحوه جمع آوری داده ها را بررسی کنیم ، دقیقاً مانند Caroline Perez’s Caroline برای زنان نامرئی.

نویسندگان ، شکاف های جنسیتی را نتیجه شکاف های اطلاعاتی تاریخی می دانند. یعنی اطلاعات در جهان امروز و البته بر اساس داده های تاریخی نیمی از جمعیت ، یعنی مردان. وی معتقد است که علم پزشکی مبتنی بر بدن مردان است و بنابراین بسیاری از بیماری های زنان هنوز شناخته شده نیستند. نتیجه گیری این بحث این است که اگر اطلاعات براساس فرضیه هایی جمع آوری شود که خصوصیات جنسی نیمی از جمعیت را در نظر نگیرد ، چگونه می توانیم به جهانی غیر از دنیای کنونی برسیم؟

این کتاب دارای 6 بخش کلی است که شامل 16 فصل است. “زندگی روزمره” ، “محل کار” ، “طراحی” ، “یافتن پزشک” ، “زندگی عمومی” و “وقتی اوضاع بدتر می شود” عناوین 6 بخش این کتاب است.

“آیا این همجنسگرایی همجنسگرایانه است؟” و “شکارچیان خنثی” دو فصل در قسمت اول کتاب هستند. در بخش دوم ، 4 فصل وجود دارد: “جمعه طولانی” ، “افسانه شایستگی” ، “هنر هیگینز” و “اگر قیمت کمتر از کفش باشد”. قسمت سوم کتاب شامل سه فصل است: “فرضیه گاوآهن” ، “یک اندازه برای مردان” و “دریای غار”.

“داروها قابل استفاده نیستند” و “سندرم اینتل” دو فصل در فصل 4 کتاب هستند. در بخش پنجم این اثر ، سه فصل 12 تا 14 با عناوین زیر وجود دارد: “منابع استخراج رایگان” ، “از کیف های دستی یا کیف های دستی” و “حقوق زنان به عنوان حقوق بشر”. بخش ششم کتاب شامل فصل های 15 و 16 با عنوان “چه کسی بازسازی می کند؟” “و” هیچ فاجعه ای شما را نخواهد کشت. “

پس از بخشهای اصلی کتاب ، سخنرانی های پس از سخنرانی ، شکرگذاری ، پاورقی ها و فهرست ها وجود دارد. نویسنده قبل از شروع متن کتاب ، جمله زیر را برای مخاطبان بر زبان می آورد: “برای زنانی که اصرار می کنند: محکم بمان”.

در این بخش از کتاب می خوانیم:

Pilar Viacorta ، یک زن أغغاله ای »» »» »» »» »» »»

وقتی نوبت به کارمندان منزل می رسد ، تجهیزات محافظ شخصی با اندازه نامناسب می توانند صدمه بزنند. در سال 1997 ، یک افسر پلیس زن انگلیس هنگام استفاده از دهانه هیدرولیک برای ورود به یک آپارتمان کشته شد. او زره خود را برداشته بود ، زیرا هنگام استفاده از درب بازکن برای او بسیار دشوار بود. دو سال بعد ، یک افسر پلیس زن گفت که به دلیل اصابت گلوله مجبور به جراحی شد تا قفسه سینه خود را کوچک کند. پس از گزارش ، 700 افسر دیگر از همان نیروی پلیس به اعتراض لباس استاندارد اعتراض کردند. اما وقتی در 20 سال گذشته شکایاتی وجود داشت ، به نظر می رسید که این کار هنوز تمام نشده است. افسران پلیس زن انگلیس کبودی ناشی از استفاده از کمربند تجهیزات را گزارش کردند. بعضی از آنها باید تحت فیزیوتراپی قرار بگیرند به دلیل روشی که یک ضد چاقو زن خفته روی خودش را می دهد …

این کتاب با 384 صفحه ، شمارگان 1000 نسخه و ارزش 50000 تام منتشر شده است.

دکمه بازگشت به بالا