اقتصادی

کاهش قیمت سکه؛ افزایش قیمت طلا!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به نوسانات بازار سکه و طلا در هفته گذشته و رکود حاکم بر بازار داخلی، گفت: علیرغم افزایش 31 دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی، گفت: هر اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش یافته است. سکه اندکی در قیمت نوسان داشته و حتی قطعات کوچک سکه با قیمت قرمز همراه بوده است. اما با توجه به افزایش قیمت های جهانی، طلا مسیر متفاوتی نسبت به سکه های کوچکتر دارد و با افزایش قیمت مواجه می شود.

نادر بذرافشان در گفت وگو با میجیک، درباره وضعیت سکه داخلی و بازار طلا در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته گذشته روند کلی بازار آرام و به دور از هر گونه نوسان خاص بود. اگرچه طی روزهایی شاهد افزایش نوسانات و برخی از روزها کاهش بودیم، اما در مجموع در هفته گذشته بازار آرام و به دور از التهاب بود. اما همچنان رکود و کاهش تقاضا در بازار وجود دارد. به این ترتیب این رکود فعالیت اقتصادی صنعت طلا و جواهر را در معرض خطر جدی قرار می دهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: با وجود آرامش در بازار، بازار جهانی آرام نیست و شاهد نوسانات قابل توجهی در بازار جهانی طلا هستیم. در طول هفته نوسانات 8 تا 15 دلاری وجود داشت اما در پایان هفته با نوسانات محسوس قیمت هر اونس طلا نسبت به ابتدای هفته 31 دلار افزایش یافت. در حال حاضر آخرین قیمت ثبت شده هر اونس طلا در بازار جهانی 2363 دلار است.

سکه 50 هزار تومانی صعودی است اما 350 هزار تومان از حباب ضعیف شده است.

وی در رابطه با آخرین قیمت معاملات سکه و طلا در بازار و تغییرات قیمت نسبت به ابتدای هفته گفت: هر قطعه سکه طرح جدید نسبت به ابتدای هفته 50 هزار تومان افزایش داشته است. آخرین معامله دیروز (پنجشنبه) به 40 میلیون تومان رسید. سکه طرح قدیم 100 هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت را تجربه کرد و به 36 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است. نیم سکه و ربع سکه هر کدام در هفته گذشته 150 هزار تومان کاهش را تجربه کردند و در پایان هفته قیمت ها 22 میلیون و 650 هزار تومان (نیم سکه) و 14 میلیون و 600 هزار تومان (ربع سکه) تعیین شد. ، به ترتیب. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر شش میلیون و 900 هزار تومان فروخته شد.

بذرافشان از قرمزی حباب سکه با وجود افزایش جزئی در هفته جاری خبر داد و گفت: سکه هر چند نسبت به ابتدای هفته افزایش اندکی قیمت را تجربه کرد، اما حباب آن نسبت به ابتدای هفته 350 هزار تومان کاهش داشته است. در حال حاضر قیمت هر قطعه پول هفت میلیون و 400 هزار تومان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا