مطالب عمومی

پیش‌بینی رییس اتحادیه طلا از قیمت سکه/ منتظر ریزش قیمت سکه در بازار باشیم؟

نادر بذرافشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری میجیک، در پاسخ به این سوال که به نظر شما سکه در همان سطح قیمت باقی می ماند یا کاهش می یابد؟ گفت: ما با دو مشکل روبرو هستیم. یکی از آنها این است که به پایان سال نزدیک می شویم و طبق سنوات گذشته تقاضای هدایا در پایان سال افزایش می یابد.

وی افزود: البته سکه بسیار گران شده و تقاضا در سال های گذشته به یک ربع رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و سکه گفت: حدود ربع سکه 2 میلیون تومان بود و مردم هدیه می دادند اما اکنون به 9 میلیون تومان افزایش یافته است. با این حال قدرت خرید کاهش یافته است. اما با توجه به سال قبل و احتمال افزایش 10 تا 20 درصدی، در آخرین روز سال افزایش تقاضا داریم.

بذرافشان خاطرنشان کرد: به نظر من اگر اونس جهانی همین روند نزولی را داشته باشد، خبر خوبی برای بازار طلا و سکه است. از سوی دیگر، اگر بازار متشکل از ارز و طلا به درستی کار کند، بازار ثبات خواهد داشت. اما مهم ترین نکته این است که عرضه انواع سکه توسط بانک مرکزی به صورت عمده انجام می شود و بین عرضه ها وقفه ای وجود ندارد.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی معتقدم در روزهای پایانی سال، همان روندی که از ابتدای بهمن ماه شاهد آن بودیم، ثبات قیمت ها ادامه خواهد داشت و بازار دچار التهاب نخواهد شد.

مشروح اظهارات نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا را (اینجا) بخوانید.

223225

دکمه بازگشت به بالا