مطالب میجیک

چه موقع بهترین زمان ورزش برای سلامت قلب زنان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون خالص، تحقیقات جدید نشان می دهد که برای زنان بالای 40 سال، به نظر می رسد که پاسخ مثبت است.

گول زردآلو“، نویسنده این تحقیق از دانشگاه لیدن هالند گفت: اول از همه، من می خواهم تأکید کنم که خوب است که در هر زمان از نظر بدنی فعال باشید یا ورزش کنید.

زردآلو او افزود: «در واقع، بیشتر دستورالعمل‌های بهداشت عمومی نقش زمان‌بندی را نادیده می‌گیرند و ترجیح می‌دهند روی «چند وقت، چند وقت و برای چه زمانی» تمرکز کنند. شدت ما باید فعال باشیم” تا بیشترین فواید سلامت قلب را داشته باشیم.”

در این مطالعه، محققان بر روی جزئیات چرخه بیداری تمرکز کردند که دانشمندان آن را ریتم شبانه روزی می نامند.

برای یافتن این موضوع، محققان الگوهای فعالیت بدنی و وضعیت سلامت قلب را در میان نزدیک به 87000 مرد و زن پیگیری کردند.

شرکت کنندگان در محدوده سنی 42 تا 78 سال بودند و تقریبا 60 درصد آنها زن بودند.

همه آنها وقتی مجهز به ردیاب فعالیت هستند که الگوهای ورزش را در طول هفته نظارت می کند، سالم هستند.

وضعیت قلب به طور متوسط ​​به مدت شش سال تحت نظر بود. در طول این مدت، تقریباً 2900 شرکت کننده به بیماری قلبی مبتلا شدند، در حالی که تقریباً 800 نفر سکته کردند.

با کنار هم قرار دادن «رویدادهای قلبی» با زمان ورزش، محققان به این نتیجه رسیدند که زنانی که به ویژه در «اواخر صبح»، تقریباً بین ساعت ۸ صبح تا ۱۱ صبح، ورزش می‌کنند، بیشترین خطر حمله قلبی یا سکته را دارند.

در مقایسه با زنانی که در پایان روز بیشترین تحرک را داشتند، مشخص شد افرادی که در صبح یا اواخر صبح فعالیت بیشتری داشتند، 22 تا 24 درصد کمتر در معرض خطر بیماری قلبی بودند. و کسانی که صبح ها بیشتر ورزش می کنند 35 درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

با این حال، افزایش مزیت ورزش صبحگاهی در بین مردان مشاهده نشد.

چرا؟ زردآلو وی گفت: ما نظریه روشنی که بتواند این یافته را توضیح دهد پیدا نکرده ایم و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

محققان تاکید می کنند: “اگر چه اکثر افراد شاغل این زمان را ندارند، اگر شما این فرصت را دارید که صبح ها فعال باشید، مثلاً در یک روز تعطیل یا با تغییر رفت و آمد روزانه، هیچ ضرری ندارد که بخواهید روز را با کمی فعالیت شروع کنید. “

دکمه بازگشت به بالا