مطالب عمومی

چراغ سبز روشن شد؛ طوفان نقل و انتقالات در انتظار پرسپولیس و استقلال

آفتاب نیوز :

تصمیم اخیر کمیته استیناف مبنی بر بازگرداندن امتیازات کسر شده از دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس واکنش های زیادی را در پی داشته است. تیم های رقیب از جمله پرسپولیس و استقلال معتقدند بخشودگی این جریمه که قبلا در کمیته انضباطی تایید شده بود به نفع باشگاه سپاهان است و اصفهانی ها از شرایط موجود به طور کامل بهره می برند. به گفته منتقدان، سپاهان مانند 2 تیم پایتخت سختگیری لازم برای رعایت سقف قرارداد را ندارد و می تواند بازیکنان مورد نظر را که معمولا گران ترین بازیکنان ایران را در خود جای داده اند جمع آوری کند.

پرسپولیس و استقلال از ابتدای فصل همیشه از این مشکل گلایه داشتند و به این موضوع اشاره کردند که قانون محدودیت قراردادها دست آنها را برای تقویت تیم بسته است. پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی در شرایطی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد تلاش زیادی کرد تا حداقل مجوز عبور از سقف یک مهاجم خارجی گران قیمت را بگیرد اما در نهایت ناکام ماند. استقلال به گواه اظهارات سرمربی و مدیر این باشگاه، اکیداً در قرارداد این بازیکن و با مهربانی برای کاهش تعداد قراردادها، تیم را نزدیک سقف قرارداد جمع کرده و قرارداد را می بندد.

اکنون، رویدادهای جدید می تواند منجر به یک انقلاب بحث برانگیز در بازار نقل و انتقالات شود. حالا مسئولان 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس به وضوح فهمیده اند که رعایت سقف یک «تظاهرات» است. موضوعی که طی روزهای گذشته در بیانیه ها و بیانیه های 2 باشگاه به آن پرداخته و به آن اشاره شده است. این فکر اساسی چیز بعدی خواهد بود. او با توپ پر وارد بازار نقل و انتقالات شد و برای خرید ستاره های گران قیمت خرج نکرد. اگرچه پیش بینی می شود این طوفان تغییرات در نیم فصل دوم اتفاق بیفتد اما در مجموع بیش از 10 تغییر در 2 تیم اصلی پایتخت ایجاد می شود.

استقلالی که طبق اعلام رسمی جواد نکونام که 5 بازیکن جدید می خواهد می تواند حساب قبلی خود را رها کند و رزرو کند و به سراغ بازیکنان خارجی و ستاره های گران قیمت لیگ برود. اگرچه در ابتدای فصل نسبت به دو رقیب دیگر فعالیت قدرتمندی در بازار نداشتند اما به بالای جدول رسیدند و حالا برای صعود به جدول باید کوله بار را رها کنند. جواد نکونام در مورد نیاز تیم به خرید جدید گفت: تیم ما در نیم فصل نیاز به تقویت دارد و حداقل 5 بازیکن می خواهیم و امیدوارم جذب کنیم تا بتوانیم نیم فصل دوم بهتری داشته باشیم. تا الان کادر فنی و بازیکنان تمام تلاش خود را کرده اند و هواداران هم از ما حمایت کرده اند.

این بحث پیش از آن بود که کمیته استیناف رای علیه سپاهان و پرسپولیس را لغو کند. بدیهی است پس از آن نگاه نکونام و استقلال به بازار نقل و انتقالات مثل قبل نخواهد بود.

در پرسپولیس هم شرایط به همین منوال است. یحیی از ابتدای فصل گلایه داشت که بازیکنان مورد نظر او جذب نمی شوند. او بارها مدیران عامل باشگاه ها را به دلیل اینکه نتوانسته اند مانند رقبای خود جذب نیرو کنند، مورد تمسخر قرار داده است. مسئولان پرسپولیس اما هر از چند گاهی به بهانه کوتاه شدن سقف قرارداد از رعایت قانون صحبت می کنند. حالا این رویه تغییر کرده است، علاوه بر یحیی، هواداران پرسپولیس نیز منتظر عملکرد مدیریت این باشگاه در واگذاری باشگاه هستند تا با ورود چهره ای جالب، چهره این تیم تغییر محسوسی پیدا کند. در نیم فصل دوم و دوباره قهرمان لیگ برتر شد. پرسپولیس از ابتدای فصل تاکنون در چند پست به خصوص در خط حمله و دفاع چپ با بازیکنان مشکل داشته است، اما مصدومیت برخی از بازیکنان این باشگاه، مشخص نیست که یک یا چند نفر از آنها خدمت سربازی داشته باشند. دو سایر بازیکنان و عملکرد ضعیف برخی از بازیکنان در پست های مختلف، همگی به این امر کمک می کند، این تیم حداکثر به 8 تغییر در نقل و انتقالات نیاز دارد.

حالا با توجه به اینکه ماجرای لیست کامل مربیان 2 تیم را با مشکل مواجه می کند، از این پس گمانه زنی ها درباره لیست خروج و ورود سرخابی ها بیشتر می شود. وجه مشترک این رویداد یک چیز خواهد بود: هیچکس سقف قرارداد را جدی نخواهد گرفت.

دکمه بازگشت به بالا