مطالب عمومی

عکس‌| اتفاقات عجیب در ترکیه؛ تکرار ماجرای سوپرجام استقلال و پرسپولیس!

به گزارش خبرگزاری میجیک؛ سوپرلیگ ترکیه یکی از عجیب ترین فصل های خود را پشت سر گذاشت. سوپرلیگ ترکیه در فصل 2023-24 با جنجال ها و رسوایی های فراوان آغاز شد و حالا با یکی از عجیب ترین اتفاقات فوتبال جهان همراه شده است.

به گزارش “ورزش سه”، بازی سوپرجام ترکیه بین دو باشگاه بزرگ فوتبال ترکیه امشب در حال برگزاری است. این دیدار ابتدا قرار بود در دسامبر 2023 در عربستان برگزار شود، اما به دلیل اینکه بازیکنان دو تیم با لباس های مزین به تصویر آتاتورک وارد زمین خواهند شد، مقامات سعودی از برگزاری این مسابقه خودداری کردند.

در نهایت بازی به امشب موکول شد تا سرنوشت شکل عجیبی به خود بگیرد. فنرباغچه با سرپیچی از تصمیم فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد که قصد دارد امشب با ترکیبی از بازیکنان زیر 19 سال و تنها 9 مرد وارد زمین شود.

2008449

این خبر واکنش های زیادی را به همراه داشت و مسئولان فوتبال ترکیه تا آخرین لحظه امیدوار بودند که سرمربی فنرباغچه تصمیم خود را تغییر دهد اما این اتفاق رخ نداد.

در دقیقه 1 بازی مائورو ایکاردی ستاره خط حمله گالاتاسرای در سمت راست محوطه جریمه به دلیل نادیده گرفتن مدافع زیر 19 سال حریف صاحب توپ شد و به راحتی دروازه فنرباغچه را باز کرد.

بازیکنان فنرباغچه که مشخصا تمایلی به بازی نداشتند، در دقیقه 4 با تصمیمی برنامه ریزی شده زمین را ترک کردند. در حالی که بسیاری از افراد حاضر در ورزشگاه شوکه شده بودند، ایکاردی نیز از تصمیم باشگاه فنرباغچه حمایت و حمایت کرد.

2008451

علی کخ، رئیس باشگاه فنرباغچه در بیانیه‌ای فوق‌العاده این تصمیم را بخشی از «شورش برای بازنشانی و دگرگونی فوتبال ترکیه» دانست و اعلام کرد که فنرباغچه برخلاف رویکرد فعلی به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

2008446

خروج بازیکن فنرباغچه با پیروزی گالاتاسرای در سوپرکاپ در دقیقه 4 برابری کرد! بعد از مدتی به هیجان آمدند و جشن قهرمانی گرفتند و این قهرمانی عجیب را جشن گرفتند.

در اقدامی عجیب و جالب دیگر بازیکنان گالاتاسرای که آماده بازی بودند تصمیم گرفتند برای دقایقی بازی جذابی بین بازیکنان تیم اصلی و نیمکت نشینان برگزار کنند تا هواداران حاضر در ورزشگاه را سرگرم کنند.

2008447

پس از خروج بازیکنان حریف از زمین، گالاتاسرای تصمیم گرفت دقایقی بین بازیکنان اصلی و نیمکت بازی کند.

تبعات این بازی مطمئنا در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت. وی در آخرین جلسه باشگاه اعلام کرد در صورت عدم تعویق بازی و نبود داور خارجی در بازی حاضر نمی شود و یا با بازیکنان زیر 19 سال به میدان می رود. سرمربی فنرباغچه قبل از بازی اعلام کرد که این دیدار 90 دقیقه برگزار نمی شود! حالا که فنرباغچه به وعده خود عمل کرده، مشخص نیست فدراسیون فوتبال ترکیه چه واکنشی به جریمه ها و جریمه ها خواهد داشت.

2008450

چند رسانه ترکیه ای گزارش داده اند که بر اساس این قانون، فنرباغچه تنها می تواند از حضور در جام حذفی و سوپرکاپ فصل آینده محروم شود و بسیاری نیز مدعی شده اند که با توجه به اعتراضات فراوان فنرباغچه، ممکن است با مجازات شدیدتری مواجه شوند.

258 258

دکمه بازگشت به بالا