مطالب عمومی

هزینه‌های پرسپولیس و استقلال چطور یک شبه دو برابر شد؟!

ارقام اعلام شده در مورد هزینه خرید مربی و بازیکن در پرسپولیس و استقلال حداقل برای چهار تیم صنعتی به صورت عمده اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در سایت کدال مربوط به بورس آمده است که استقلال امسال باید حدود 343 میلیارد تومان برای قرارداد مربیان و بازیکنان بپردازد. و این رقم در پرسپولیس حدود 220 میلیارد تومان است. در این میان باید نکاتی را مد نظر قرار داد، اولاً هزینه قرارداد مربیان و بازیکنان نسبت به فصل گذشته بیش از دو برابر شده است، در حالی که سالانه تنها 20 درصد باید بابت قرارداد کادر فنی و بازیکنان پرداخت شود.

نکته دیگر اینکه در این ارقام برخی گزینه ها در نظر گرفته نمی شود و مشکل دیگر این است که قراردادهای خارجی ها نیز به دلیل افزایش قیمت ارز افزایش می یابد و به جرات می توان گفت با ارقام فعلی. ، جذب بازیکنان خارجی معمولی اصلا مقرون به صرفه نیست. این مهم است. یادتان باشد استقلالی ها فصل گذشته فقط 160 میلیارد تومان برای کادر فنی و بازیکنان هزینه کردند و با این مبلغ البته به هزینه های جاری هم اضافه می شود بدون باخت می توانند عنوان قهرمانی را کسب کنند. هزینه هایی که به یکباره به 343 میلیارد تومان رسید را باید از مدیر باشگاه پرسید.

شاید برای این سوال مهم پاسخی داشته باشند اما به هر حال این عدد فقط مختص پرسپولیس و استقلال نیست و چند تیم صنعتی را هم شامل می شود. در واقع هر سال به جای اینکه فقط 20 درصد به قرارداد بازیکن اضافه شود، بیش از 100 درصد اضافه می شود و این نکته ساده ای نیست که بتوان 20 درصد را پنهان کرد. فردا به قرارداد اضافه شد 160 میلیارد سال گذشته استقلال را اضافه کنید، امسال باید با حدود 192 میلیارد تومان این تیم را ببندند اما می خوانیم که رقم قرارداد مربیان، بازیکنان و البته اعضای تیم پایه استقلال است. خیلی بیشتر از این حرف ها و همین موضوع در مورد پرسپولیس و حداقل پنج تیم لیگ برتری هم صدق می کند. این نیز صادق است. مدیر باشگاه بهتر می داند راه حل برای جلوگیری از افزایش هزینه های گزاف چیست، مشکل اصلی اینجاست که مدیر یکی دو سال در باشگاه می ماند و بعد از ترک باشگاه با کوهی از هزینه ها باشگاه را ترک می کند و بدهی های معوقه به مدیر جدید تحویل داده می شود.

حالا سردار آجورلو و رضا درویش ذینفع میلیاردها تومان بدهی هستند که ربطی به آنها ندارد اما خود نقطه قرارداد سنگینی بسته است که باید زیر فشار فنی به دنبال آن بود. کادرفنی و هواداران در فضای مجازی مثلا پرسپولیس نزدیک به سه ماه درگیر خرید یک مهاجم خارجی بود و چندین بار با یحیی گل محمدی در این مورد مصاحبه شد که باید هم داده می شد اما در نهایت. می بینیم که هزینه تیم های محبوب ایرانی مانند تیم های صنعتی هر سال در حال افزایش است.

انتهای پیام/ 4146

دکمه بازگشت به بالا