مطالب میجیک

پس از سخنان رهبری؛ «حوض خون» به چاپ سوم رسید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات رهیار، کتاب «حوض خون؛ روایت زنان اندیمشک از رختشویی در دفاع مقدس» با ویرایش و نگارش فاطمه سادات میرعلی به تازگی توسط انتشارات رهیار به چاپ سوم رسید.

چاپ اول این کتاب اواخر فروردین ماه سال جاری و چاپ دوم آن در مهرماه منتشر شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولین کنگره شهدای استان زنجان، روز پنج‌شنبه ششم آبان ماه، به نقل از این کتاب پرداختند و فرمودند: خود را دیدم که در بیمارستان‌ها و سربازان، لباس سربازان را در حال شستشوی خون و ورقه‌های خون سربازان می‌شستم. ; [اینها را] من دیدم که این کتاب جزئیات این چیزها را نوشته است. انسان ها کاملاً شگفت زده می شوند. آدم شرم دارد از این همه خدمتی که این زنان در این سال ها انجام داده اند و چه سختی هایی را متحمل شده اند. این چیزی است که می توان گفت…»

این سخنرانی باعث محبوبیت بیشتر کتاب شد و چاپ سوم آن منتشر شد.

این کتاب که حاصل همکاری دفتر تاریخ شفاهی اندیمشک و واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است، حاوی خاطرات و داستان هایی از 64 زن اندیمشکی از فعالیت هایشان در بخش رختشویخانه رزمندگان دفاع مقدس است. . تتر، نسرین تتر، مهناز الفتی پور، آمنه لهراسبی و نرگس میردرقی به تحقیق و گردآوری پرداخته اند.

این کتاب سومین عنوان از مجموعه «پشتیبانی جنگ» و چهارمین عنوان از مجموعه «زنان انقلاب» است که توسط این ناشر منتشر شده است.

در پیوست کتاب، تصاویر راویان کتاب به همراه تصاویری از فعالیت های این زنان اندیمشکی در دفاع مقدس، شهدا و همچنین بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک، رختشویخانه سربازان است. لباس شامل

چاپ سوم کتاب با 504 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و به ارزش 80000 تومان عرضه شده است.

دکمه بازگشت به بالا