مطالب میجیک

ورزش های رزمی، پرطرفدارترین رشته ها در بیان بانوان قمی

میجیک/ قم رئیس سازمان پزشکی ورزشی قم گفت: بر اساس آمار سازمان یافته ورزشکاران، ووشو و تکواندو از رشته های رزمی محبوب بانوان قمی هستند.

عوامل زیادی از جمله اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و … وجود دارد که باعث می شود افراد از ورزش، هنر یا حرفه لذت ببرند، البته در ورزش، موفقیت ورزشکاران در مسابقات جهانی نیز نقش مهمی در برانگیختن علاقه جوانان و نوجوانان دارد؛ در این میان عواملی مانند ورزش، هنر و یا حرفه افراد را دوست دارد. تنوع بانوان در مسابقات جهانی و درخشش آنها، جامعه بانوان و خانواده ها را به صورت حرفه ای به ورزش علاقمند کرده است.

در سال‌های اخیر با افزایش حضور بانوان در ورزش‌های رزمی در مسابقات جهانی، علاقه دختران به این ورزش افزایش یافته است و حتی برخی خانواده‌ها که نگاه مثبتی به ورزش‌های رزمی ندارند، ورزش‌های رزمی را بی‌ادب و نامناسب می‌دانند. برای خانم ها. .نظرش عوض نشد.

دکتر محمد گلفشان، رئیس سازمان پزشکی ورزشی قم در گفت وگو با میجیک، درباره تعداد ورزشکاران زن در قم گفت: تا پایان سال 1400 تعداد ورزشکاران زن قم 13 هزار و 761 نفر بود.

وی ادامه داد: ووشو با یک هزار و 529 تن، کاراته با 984 تن، تکواندو با یک هزار و 361 تن و 477 تن ورزش های رزمی ورزشکاران را در بخش بانوان سازماندهی کرده اند.

رئیس سازمان پزشکی ورزشی قم گفت: این آمار نشان می دهد که ووشو و تکواندو از ورزش های رزمی پرطرفدار در بین بانوان قمی است.

البته درخشش خواهر ووشو منصوریان و مدال برنز المپیک شیمی علیزاده در حضور و علاقه بانوان به این دو رشته بی تاثیر است که نشان می دهد توجه و حمایت ورزشکاران حرفه ای می تواند نقش مهمی در جذب جوانان داشته باشد. مردم برای ورزش

کاراته، تکواندو و ووشو سه هنر رزمی هستند که در بین کسانی که بیشتر در مورد آنها می دانند، شناخته شده هستند، می توانند توسط افرادی که بیشتر در مورد فیزیک و استعدادهای خود می دانند، تمرین کنند.

تکواندو یک هنر رزمی در کره است که بر قدرت ضربات پا تاکید دارد و ضربات دست نقش کمتری در مبارزه دارد.

کاراته یک ورزش ژاپنی است که در آن ضربات با حداکثر قدرت و سرعت به طرف حریف وارد می شود که به دو دسته سبک کنترل و سبک آزاد (غیر کنترلی) تقسیم می شود و ورزشکاران را می توان به دو قسمت کمیته (مبارزه) تقسیم کرد. و word (اجرای فرم).

ووشو نیز یک ورزش چینی است که به دو دسته ساندا (جنگ) و تالو (اجرای یک فرم با سلاح های جنگی قدیمی) تقسیم می شود و جوجیتسو نیز بر دفاع شخصی تاکید دارد. زیرا در این هنر رزمی تکنیک های مختلفی مانند قفل مفاصل، تنگی نفس، پرتاب، دفن و حمله آموزش داده می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا