مطالب میجیک

چربی بدن از زنان در مقابل بیماری قلبی محافظت می کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از پزشکی اخبار تادتحقیقات قبلی نشان داده است که در زنان و مردان ، توده عضلانی بیشتر با خطر مرگ پایین تر است میر ناشی از بیماری قلبی عروقی همراه است.

محققان تأکید می کنند که توده عضلانی می تواند در زنان رشد کند مهمتر برای سلامتی قلب و عروق وزن کم کنید.

مطالعه ای که اخیراً توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است نشان می دهد که زنان بیشتر از از دست دادن چربی در حفظ یا افزایش توده عضلانی متمرکز هستند.

در این مطالعه ، داده های ترکیب بدن از National Health Survey 1999 تا 2004 و داده ها در مورد میزان مرگ و میر و میر بیماری های قلبی عروقی از سال 1999 تا 2014 مورد مطالعه قرار گرفت. داده ها مربوط به 5627 زن و 5836 مرد در گروه سنی بالای 20 سال بود.

داده ها نشان داد که در هر دو نوع ، سطح بالاتر چربی من در هنگام مرگ افزایش می یابد میر صرف نظر از توده عضلانی ، ناشی از بیماری عروقی قبلی است.

با این حال ، پس از آن وزن کردن سایر عوامل مثر در مرگ و میر به دلیل بیماری های قلبی عروقی ، رابطه بین چربی بدن و خطر مرگ ناشی از بیماری عروقی قبلی در زنان در حال تغییر است.

محققان دریافتند که زنان با چربی بدن بالا و توده عضلانی بسیار بیشتر از زنان با توده عضلانی کم و چربی بدن کم 42 درصد بیشتر در معرض مرگ هستند. میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی.

در مقابل ، مردان با توده عضلانی بالا و بدن چاق 26 درصد کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را داشتند ، در حالی که مردان دارای توده عضلانی بالا و چربی کم 60 درصد کاهش خطر داشتند.

با این حال ، محققان چندین روش قابل قبول را توضیح می دهند که از طریق آنها چربی می تواند از زنان محافظت کند. به عنوان مثال ، تحقیقات قابل اعتماد نشان می دهد که چربی در ران و باسن اثر محافظتی بر متابولیسم دارد که آسیب چربی شکم را جبران می کند.

محققان برای تحقیق بیشتر در این زمینه تلاش می کنند.

دکمه بازگشت به بالا