مطالب میجیک

انزوای اجتماعی و تنهایی با بیماری قلبی در زنان مرتبط است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محققان دریافتند که حتی پس از انطباق با سایر رفتارهای پرخطر مانند سیگار کشیدن و عدم تحرک بدنی، انزوای اجتماعی و تنهایی، احتمال ابتلا به بیماری قلبی و سکته در جمعیت 8 و 5 درصد بیشتر بود. برای زنان مسن‌تر با سطوح بالاتر انزوای اجتماعی و تنهایی، این خطر به 27 درصد افزایش می‌یابد.

این مطالعه انزوای اجتماعی و تنهایی را در یک دوره 8 ساله در بین تقریباً 58000 زن با استفاده از پرسشنامه بررسی کرد. افراد شرکت کننده در این مطالعه هیچ سابقه حمله قلبی، سکته مغزی یا بیماری عروقی نداشتند پزشکی قانونی او دل ندارد. در طی این مطالعه، اخیراً 1599 نفر به بیماری عروقی تشخیص داده شدند پزشکی قانونی او دچار حمله قلبی شد یا بر اثر بیماری قلبی عروقی درگذشت.

“جان بلتیرعضو تیم تحقیقاتی کالج هربرت ورتهایم وی گفت: «این یک سیگنال قوی برای ما است مبنی بر اینکه نرخ بالاتری از بیماری های قلبی عروقی در بین افراد منزوی و تنها وجود دارد.

وی گفت: «انزوای اجتماعی و تنهایی در حال حاضر در همه عرصه‌ها وجود دارد و به طور چشمگیری برای سالمندان وجود دارد.

از آنجایی که ارتباط بسیار واضحی بین انزوای اجتماعی، تنهایی و سلامت ضعیف از جمله بیماری قلبی و سکته وجود دارد، محققان معتقدند گام بعدی تمرکز بر نحوه شناسایی افراد در معرض خطر است.

از این طرف اندازه گیر انزوای اجتماعی و تنهایی به عنوان بخشی از مراقبت های اولیه استاندارد می تواند کمک بزرگی در شناسایی بیماران در معرض خطر باشد.

دکمه بازگشت به بالا