مطالب میجیک

هورمون درمانی خطر عود مجدد سرطان سینه را افزایش نمی دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از سلامتی لاین، زنانی که برای سرطان سینه تحت درمان قرار می‌گیرند، می‌توانند عوارض جانبی زیادی را پس از درمان تجربه کنند.

گاهی اوقات هورمون درمانی برای زنان پس از درمان سرطان سینه توصیه می شود.

در گذشته، برخی از یک انکولوژیست می بینم ابراز نگرانی کرد به این معنا که این نوع درمان یائسگی می تواند خطر عود سرطان سینه را افزایش دهد.

تعریق شبانه، خستگی، مشکلات دندانی، پوکی استخوان، مشکلات قلبی، گرما، خشکی دما و عفونت های دستگاه ادراری تنها برخی از عوارض جانبی است که افراد تحت درمان با هورمون درمانی سرطان سینه از آن رنج می برند. نمونه هایی از هورمون درمانی شامل داروهایی مانند تاموکسیفن و بازدارنده ها آروماتاز است.

بسیاری از بازماندگان سرطان سینه این داروها را پس از جراحی سرطان سینه برای جلوگیری از عود سرطان مصرف می کنند. طبق گفته انجمن سرطان آمریکا، درمان می تواند تا پنج سال طول بکشد، اما ممکن است ضروری باشد.

در طول سالها، استروژن درمانی پارس سگ و هورمون درمانی یائسگی برای کاهش برخی از این علائم استفاده شده است.

به گفته محققان این مطالعه جدید، برخی از یک انکولوژیست می بینم به بازماندگان سرطان هشدار داده می شود که از هورمون درمانی یائسگی استفاده نکنند به این معنا که زیرا آزمایشات بالینی قبلی خطر عود سرطان سینه را گزارش کرده اند به این معنا که.

محقق دانشگاه اودنسه در یک مطالعه اخیر در دانمارک، رابطه بین هورمون درمانی و خطر عود سرطان سینه و مرگ وجود دارد آقای گروه بزرگی از زنان یائسه دانمارکی را که تحت هورمون درمانی برای سرطان پستان در مراحل اولیه گیرنده استروژن مثبت بودند مورد مطالعه قرار داد.

این زنان بین سال‌های 1997 و 2004 سرطان سینه در مراحل اولیه تشخیص داده شدند و 5 سال تحت هورمون درمانی قرار گرفتند یا هیچ درمانی برای سرطان پستان دریافت نکردند.

در بین 8461 زن که قبل از تشخیص سرطان سینه تحت درمان با استروژن قرار گرفتند پارس سگ یا هورمون درمانی یائسگی دریافت نکردند، 1957 مرد تحت درمان با استروژن قرار گرفتند دما و 133 زن پس از تشخیص از هورمون درمانی یائسگی برای کمک به عوارض جانبی هورمون درمانی سرطان سینه استفاده کردند.

به گفته محققان، به طور کلی، هیچ افزایشی در خطر عود یا مرگ وجود نداشت آقای در افرادی که تحت درمان با استروژن هستند پارس سگ یا هورمون درمانی یائسگی دریافت کرده اند، مشاهده نمی کنند.

با این حال، آنها خطر عود را در افرادی که درمان با استروژن مصرف می کنند افزایش می دهند پارس سگ هنگام مصرف مهارکننده ها استفاده می شود آروماتاز آنها دیدند.

دکمه بازگشت به بالا