مطالب میجیک

تحرک فیزیکی بیشتر ریسک سرطان سینه را کاهش می دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از پزشکی اخبار، محققان رابطه بین سرطان سینه و فعالیت بدنی و همچنین زمان صرف شده برای نشستن را تجزیه و تحلیل کردند.

آنها دریافتند که سطوح بالاتری از فعالیت بدنی و خطر فعالیت کمتری دارند عفونت سرطان سینه را کاهش می دهد.

آنها به این نتیجه رسیدند که تمرکز بیشتر بر ترویج یک سبک زندگی فعال می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

در حالی که تحقیقات به طور کلی یک ارتباط ثابت بین ریسک را نشان می دهد عفونت برای سرطان سینه و فعالیت بدنی، بین زمان بی تحرکی و خطر رابطه وجود دارد عفونت برای سرطان سینه کمتر مشخص است و کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است.

به تازگی، محققان داده های مراقبت های بهداشتی از 76 مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند تا مشخص کنند که آیا بین سطح فعالیت و سرطان سینه رابطه علی وجود دارد یا خیر.

دکتر”برجید لینچ“، معاون خدمات همهگیرشناسی انجمن سرطان ویکتوریا استرالیا و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «حتی افزایش اندک در فعالیت بدنی در سطح جمعیت، تعداد تشخیص‌های جدید سرطان سینه را کاهش می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان داده های 130957 زن اروپایی از کنسرسیوم انجمن سرطان سینه را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان دریافتند که سطح بالاتری از فعالیت بدنی، با کاهش 41 درصدی خطر. عفونت با سرطان سینه تهاجمی مرتبط است.

آنها همچنین دریافتند زنانی که سه روز یا بیشتر در هفته فعالیت بدنی شدید انجام می‌دهند 38 درصد کمتر در معرض خطر هستند عفونت سرطان سینه قبل و بعد از یائسگی

محققان همچنین دریافتند زنانی که زمان بیشتری را به صورت نشسته می گذرانند، 104 درصد بیشتر در معرض خطر قرار دارند عفونت او با سرطان منفی سه گانه در انواع تومورهای هورمونی مواجه بود.

دکمه بازگشت به بالا