مطالب عمومی

هزار و ۲۶۰ کانون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند | آغاز کار «باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان»

گروه خبری خبرگزاری آنا؛ فعال سازی مرکز فرهنگی، هنر و اجتماعی یکی از برنامه های اداره کل فرهنگی و اجتماعی معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد دانشگاهی است ، مرکزی فعال با همکاری تیم هایی از دانشجویان علاقمند به زمینه های مختلف و حفظ اجتماعی فعال و پویا حوزه دانشگاه فرهنگی او همچنین از خدمات خود سود می برد.

مرکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت های دانشجویی است که با هدف ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری در دانشگاه ایجاد شده است. بیشتر در مرکز ، باید منجر به فعالیت بهتر و پاسخگویی به سلیقه های مختلف شود.

یکی از اهداف اداره کل مرکز فرهنگ اجتماعی دانشگاه آزاد اسلام در سال تحصیلی جدید ایجاد فعالیت های متنوع و توجه متوازن به همه زمینه های فعالیت برای ایجاد مرکز دانشجویی است.یکی از رویکردهای مهم معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، اهمیت دادن به فعالیت های فرهنگی دانشجویی با تسهیل ، ارتقاء و توسعه مراکز است که با اصلاح آیین نامه اجرایی این مراکز در دستور کار قرار گرفته و در سپتامبر 2010. دپارتمان امور فرهنگی دانشجویی واحد دانشگاهی در سراسر کشور همچنین از فعالیت مراکز فرهنگی اجتماعی حمایت کرده و امکانات و تجهیزات لازم را تا آنجا که ممکن است فراهم می کند.

در حال حاضر بیش از 1260 مرکز فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور فعال هستند و دارای مجوز ، قانونگذار ، منشی و اعضای مشخص هستند.

خبرنگار خبرگزاری آنا در سلسله گزارشها و مصاحبه هایی با دبیران مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد سراسر کشور ، عملکرد ، فعالیتها و رسالت این مرکز را مورد بررسی قرار داد.

مورد دوم این است که ما با سید کاظم جاکان ، مدیر کل دانشگاه آزاد اسلامی ، به عنوان متولی اصلی سیاستگذاری ، برنامه ریزی و نظارت بر فعالیتهای مراکز اجتماعی فرهنگ در زمینه فرهنگ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ، صحبت می کنیم ، که در زیر به آن اشاره می کنیم.

با تسهیل ، گسترش و توسعه مراکز دانشجویی فعالیتهای فرهنگی دانش آموزان را در نظر بگیرید

آنا: ارزیابی شما از فعالیت های مرکز فرهنگ اجتماعی به عنوان متولی اصلی در واحد دانشگاه چیست و چه مواردی برای فعالیت بهتر و کیفیتر این مرکز مهم تلقی می شود؟

واحد: مرکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت های دانشجویی است که با هدف ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری در دانشگاه ایجاد شده است. بیشتر در مرکز ، باید منجر به فعالیت بهتر و پاسخگویی به سلیقه های مختلف شود.

یکی از رویکردهای مهم معاونت فرهنگی دانشجویی اسلامی آزاد توجه به فعالیت های فرهنگی دانش آموزان با تسهیل ، گسترش و توسعه مرکز فرهنگی اجتماعی دانش آموزان است. قبلا، پیش از این.

آنا: دستورالعمل ها و قوانین و مقررات مربوط به باشگاه های دانشجویی و کمک به فعالیت های با کیفیت دانش آموزان چقدر مثر است؟

واحد: در بازنگری نظارتی مرکز فرهنگی اجتماعی ، دو نکته مورد تأکید قرار گرفت و دقیق تر این بود که اجرای این نقاط می تواند منجر به بهره وری بیشتر فعالیت ها شود.

یکی از این موارد این است که نقش اساتید مشاور در یکی از مراکز بستگی به تخصص و تجربیات اعضای هیات علمی دانشگاه دارد که علاوه بر م inثر بودن در تصمیم گیری و اجرای برنامه ، می توانند تجربه و تعهد را از متخصصان به دانشجویان منتقل کنند. استفاده از تخصص دانش آموزان در فرایند اجتماعی شدن مطلوب است.


بیشتر بخوانید:

ایجاد کار گروهی در مرکز دانش آموزی

پویایی و تحرک دانشجویان ، تصویر دانشگاه را افزایش می دهد


نکته دیگر توانایی ایجاد یک شبکه مرکزی جهانی است. به همین دلیل ، در قانون نوشته شده است که 30 مرکز با زمینه فعالیت یکسان متقاضی تشکیل شبکه ای از مراکز ملی با یک موضوع واحد هستند ، بنابراین این فرصت به آنها داده می شود. این ویژگی برای تقویت اعضای شبکه و گسترش فعالیت های آنها در سطح ملی است.

راهنمای بیشتر مربوط به زمینه های فرهنگی اجتماعی مرکز راهنمایی های دانشگاهی جشنواره رشد ملی ، که برای اولین بار در بیش از 30 منطقه ویژه در سال جاری به دلیل نقاط قوت و ضعف برگزار شد. و خلاصه مطالعه سال جدید اعلام و اجرا می شود.

مقیاس های متوازن در زمینه فعالیت برای ایجاد مرکز دانش آموزی

آنا: چند مرکز فرهنگی اجتماعی در واحد دانشگاهی و در چه زمینه هایی فعال است؟

1260 مرکز فعال در واحد دانشگاه آزاد اسلامی پلونکوران

واحد: در حال حاضر بیش از 1260 مرکز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور فعال هستند و دارای مجوز ، قانونگذار ، دبیران و اعضای مشخص هستند. بیش از 60 درصد از این مراکز قبلاً برای مشاوره برای انتصاب استاد درخواست داده اند و ما تعیین کردیم که با شروع سال تحصیلی جدید ، تمام مراکز موجود اقدامات کاملی را برای اجرای مقررات مراکز فرهنگی اجتماعی انجام خواهند داد.

زمینه فعالیت مرکز فرهنگی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلام “موضوع فرهنگ و تمدن” است. مطالعات فرهنگی ، ایثار و شهادت ، تمدن نوین اسلامی ، حوزه علم و غیره ، “اجتماعی” بر اساس موضوع ؛ جهاد یاوری ، هلال احمر ، گردشگری ، کارآفرینی ، خیریه و غیره ، “هنر و ادبیات” بر اساس موضوع ؛ هنرهای انقلابی ، شعر و ادبیات ، نویسندگی ، فیلم و عکاسی ، هنرهای تجسمی و غیره ، “مذهبی” با موضوع ؛ اسلام شناسی ، قداست و حجاب ، رویکردهای دینی ، دستورات به معروف و نهی از منکر و … ، «انقلاب اسلامی» بر اساس موضوع ؛ اندیشه های امامان انقلاب ، اندیشه های شهید مطهری و … «رسانه و فضای مجازی» بر اساس موضوع؛ تولید مجازی ، رسانه ، رادیو و غیره

یکی از اهداف اداره کل مرکز فرهنگی اجتماعی معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید فعالیت های متنوع و توجه متوازن به همه زمینه های فعالیت ایجاد مرکز دانشجویی است.

آنا: نقاط قوت و ضعف فعالیت های مرکز چیست و نقش دانشگاهیان در این زمینه چیست؟

واحد: توجه ویژه نمایندگان فرهنگی دانشجویی در کلیه واحدهای دانشگاهی به فعالیتهای انجمن دانشجویی ، ایجاد فضای هم افزایی و تعامل شوراهای فرهنگی دانشگاه و مرکز با حضور دبیران مرکزی در جلسات ، فعالیتهای مهم هلال احمر مرکزی ، فضای مجازی و علمی در سالهای اخیر. ویروس کرونا و اجرای موفق جشنواره رشد را می توان یکی از نقاط قوت فعالیتهای مرکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

باشگاه استعدادهای ادبی جوان با شناسایی استعداد دانش آموزان و توانمندسازی و آموزش مناسب آنها با جامعه هدف ارتباط برقرار می کند.از جمله نقاط ضعف مرکز فرهنگی اجتماعی می توان به احساس نمایندگان و شرکای فرهنگی که مرکز اولویت های پروژه دانش آموزی و بودجه تعیین شده را حفظ می کنند ، اشاره کرد که یکی از اولویت های کار مرکز در سال تحصیلی جدید است.

آنا: نیازهای فرهنگی اجتماعی و اجرایی مرکز تا چه میزان بسته به خواسته ها اعمال می شود؟ و آیا سیستم فعلی نیازها را برطرف می کند؟

واحد: بر اساس آیین نامه اجرایی مرکز فرهنگی -اجتماعی ، برای رفع نیازهای اجرایی اجتماعی -فرهنگی و اجرایی مرکزی ، علاوه بر هیئت های هماهنگی مرکزی در واحدهای دانشگاهی و استانی ، شوراهای ویژه ای نیز در زمینه نمایندگی فرهنگی دیده شده است.

در همه زمینه های فرهنگی ، یکی از کارشناسان امور مرکزی را بر عهده می گیرد. همچنین در استانها و مناطق مرکزی ، اداره مراکز فرهنگی و دانشجویی خواسته های دانشجویان را پیگیری می کند. علاوه بر این ، برای ثبت اطلاعات و دریافت کلیه مشخصات و اسناد مرکز ، سیستم مدیریت مرکز فعال است و به طور مداوم تحت نظارت است.

“باشگاه پرورش استعدادهای ادبی جوان” ؛ ادعایی امیدوارکننده

آنا: امکانات مرکز فرهنگی اجتماعی دانشجویی برای ایجاد روابط کاری با نهادهای فرهنگی و سایر دانشجویان چیست؟

واحد: یکی از چشم اندازهای امیدوار کننده در زمینه مرکز فرهنگی اجتماعی ، که با هدف تکمیل شبکه فعالیت های مرکز و توانمندسازی اعضای آن و در نهایت آشنایی آنها با زمینه های فرهنگی و اجتماعی مرتبط است ، ایجاد “باشگاه توسعه استعدادهای ادبی جوان” در طول مراسم اختتامیه جشنواره رشد، توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام و شروع به کار کرد.

رشد باشگاه توسعه استعدادهای ادبی جوان با شناسایی استعداد دانش آموزان و توانمندسازی و آموزش مناسب آنها با جامعه هدف ارتباط برقرار می کند.

آنا: برگزاری جشنواره های مختلف ، از جمله رشد جشنواره ملی و غیره ، توسعه ، توسعه و فعالیت های مرکز فرهنگی دانش آموز چقدر موثر است؟

واحد: از جمله اهداف جشنواره رشد برجسته سازی فعالیتهای دانشجویی در زمینه مرکزی ، شناسایی ، تشخیص و تشویق استعدادهای دانشجویی ، ایجاد انگیزه برای مخاطبان در دانشگاه و گسترش فعالیتهای گروهی است.

برای اولین بار در سالهای اخیر ، تولید فرهنگ و هنر در مرکز ، نتایج تلاشها و خدمات معلمان و اعضای مرکز در محیطی رقابتی و در جشنواره هایی مانند جشنواره های “رشد” و “قلم” مورد بررسی قرار گرفتند ؛ با توجه به معرفی و تشویق این مرکز ، پویایی و تحرک جدیدی در فعالیتهای آن ایجاد شد و دانشجویان جدید را به دانشگاه ترغیب کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی اجتماعی- فرهنگی مرکز ملی رشد جشنواره توسط 3،252 نفر ثبت نام شده برگزار شد و باید 1200 نفر کار کنند. پس از داوری ، 400 اثر برتر در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری شامل عکاسی ، نقاشی ، خوشنویسی ، فیلمنامه ، پادکست ، ایده های برتر و غیره است. مشخص شد و شرکت کنندگان در سراسر کشور مقام اول را به دست آوردند.

در جشنواره رشد ملی و تقسیم ر headsسای استانی که به امور مرکزی رسیدگی می کنند ، سه استان مقام برتر و دو استان مقام هایی را که شایسته تقدیر هستند به دست آوردند. او مقام برتر را بدست آورد و دو نماینده افتخاری شناخته شدند.

در بخش کارشناسان فرهنگی که امور محوری جشنواره ملی رشد را بر عهده دارند ، که بر امور مرکزی واحد دانشگاهی نظارت می کند ، سه کارشناس دارای رتبه بالا و دو کارشناس فرهنگی شایسته احترام در کشور هستند.

در بخش مرکز فرهنگی -اجتماعی ، سه مرکز به بالاترین مقام دست یافتند و دو مرکز به رسمیت شناخته شد که شایسته ستایش است. سه نفر در ردیف بخش ویژه ای به نام ایده های برتر.

آخرین پیام / 4062 /

دکمه بازگشت به بالا