مطالب میجیک

نگاه اسلام به زن دستیابی به کرامت فردی و اجتماعی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، فاطمه داداشی ، فعال و پژوهشگر حوزه عفاف ، حجاب و زنان ، در برنامه “چراغ” شبکه 5 سیما صحبت کرد و دیدگاه جامع و جامع مکتب اسلامی را در مورد همه مسائل به اشتراک گذاشت. ، به ویژه در زمینه زنان: این بر اساس شأن فردی و اجتماعی زنان است. اگر کسی بگوید که زنان باید در خانه باشند و فقط یک زن و مادر را کامل کنند و فعالیت دیگری نداشته باشند ، نظر یک بعدی است و با نظرات اسلام مطابقت ندارد. اسلام زنان را فراگیر می شمارد. زنان ، مانند زنان ، نقش مادر و همسر را دارند در حدود بعد انسانی یک بعد اجتماعی دارد و اسلام برنامه فعالیت های اجتماعی زنان را دارد. یعنی نه تنها فعالیتهای اجتماعی زنان را تأیید و رسمی می کند ، بلکه دارای برنامه و تعریفی است.

وی اظهار داشت: اگر به تاریخ نگاه کنیم ، در زمان حیات پیامبر (ص) و کشیش های اشتباهی (مانند) فکر نمی کنند که زنان باید در خانه بمانند. اگر سطح فعالیت اجتماعی زنان را می خواهیم ، پایین ترین سطح ، حداقل سطح وضعیت اجتماعی زنان ، مسئله کار و درآمد است. البته ، اسلام زنان را که لزوماً حضور اجتماعی زنان را منع نمی کند ، اما خطوط کلی مانند پوشاندن و رعایت حریم خصوصی و اخلاق و رفتار را حذف می کند. سطح دیگری از حضور اجتماعی زنان فعالیتی با استعداد است. هر انسانی دارای عقل است زیرا او یک انسان است و حق ابراز این استعداد را دارد که این امر به زنان جامعه نیز نیاز دارد و این یک حق طبیعی زنان است. اگر افرادی هستند که می خواهند از ظهور استعدادهای زنان جلوگیری کنند ، استعداد در زمینه آموزش ، علوم و فعالیت های فرهنگی ، نظام های اجتماعی و سیاسی و رهبری فرماندهی انقلاب چیست ، اما سو that استفاده از زنان.

محققان در زمینه زنان هشدار می دهند: هنگامی که به واقعیت می رسد ، وظیفه ای پیش رو است. این مسئولیت جامعه اسلامی است که بستری را برای وجود و فعالیتهای اجتماعی زنان فراهم کند تا استعدادها و تواناییهای زنان را منعکس کند ، از جمله شرایط روانی و آسایش اجتماعی و رفاه برای حضور در جامعه. زن انان مسئولیت های گرا است ، یعنی افرادی که ساکن هستند ، همچنین در قبال افراد این افراد و افراد دیگر جامعه مسئولیت دارند. به عبارت دیگر ، جامعه اسلامی به جنسیت زن به عنوان یک انسان حق دارد ، فارغ از زن بودن وی ، وظایف و مسئولیت هایی در قبال آن جامعه دارد که این مسئولیت رشد و اصلاح جامعه است.

داداشی می افزاید: اگرچه انواع افراد جامعه نیاز به آموزش و تربیت افراد دارند اما کافی نبوده و باید ملاک ها و محدودیت ها برای نوع حضور جامعه تعیین شود از جمله مسئله لباس برای بحث در مورد آموزش و فرهنگ. برای اجرای ارزشهای اجتماعی و اخلاقی ، باید قوانین و مقرراتی وجود داشته باشد که در همه جای دنیا به خاطر سپرده شود و نمی توان گفت که آزادی ارادی در این زمینه وجود دارد. تعیین مرزها ممکن است بر اساس ارزشها متفاوت باشد و اعتقادات هر جامعه ، اما اصول قانون در همه جا باقی مانده است. جهان. باید هشدار داد که قانون در نوع پوشش دخالت نمی کند ، به جز پوشش خاص و حمله. این محدودیت های خوب و آزار دهنده است. هرگونه رخداد در جامعه و حریم خصوصی سایر افراد جامعه به عنوان یک معضل اجتماعی و نه یک مسئله خصوصی تأثیر می گذارد و محدودیت ها باید تعیین شود و یکی از این موارد پوشش آن است.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه حجاب ابزاری برای دستیابی به مهارت ها و استعدادهای زنان است ، اظهار داشت: رعایت پوشش و پاکدامنی بستری را در چشم ایجاد می کند تا از فیزیکی و جذابیت زنان چشم پوشی نکند ، بلکه افکار ، عقاید و خلاقیت های زنان را ببیند. پوشش از بین می رود ، دیگر رقابت وجود ندارد ، اما در مورد استعدادها و توانایی ها ، اما فراتر از فیزیكی ، كه رقابت نابرابر است و به ضرر زنان است. کمترین آسیب این است که همه اعضای جامعه از امنیت روانی و اجتماعی محروم شوند.

وی با اشاره به عواقب و آثار سوverse عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه که منجر به خانواده و فروپاشی نظام خانواده شده است ، اظهار داشت: جامعه در جامعه نیز آن را تصدیق می کند.

دکمه بازگشت به بالا