مطالب میجیک

نگاهی به عملکرد ۱۰۰ روزه معاونت زنان و خانواده – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین؛ گروه های اجتماعی_ فاطمه میرزا جعفری: انسیه خزعلی در 10 شهریور 1400 به منظور حکومت و ارتقای جایگاه زنان و برقراری عدالت بین زن و مرد، با حکم ریاست جمهوری، به عنوان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده منصوب شد. رسای پس درخواست زن

پس از این انتصاب، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نخستین روز از حضور در منزل معاون رئیس جمهور بر محرومیت زدایی جامعه زنان و اجرای عدالت در بین زنان تحت فرمان مقام معظم رهبری تاکید کرد. از انقلاب

دیدار با پرستاران و کادر درمانی بیمارستان مهدیه و سرپرست خانوار بانوان با توجه به توسعه ورزش بانوان، رفع ابهام از موضوع واگذاری کارنامه به ولی دانش شد. فرا گرفتن، سامانه روابط عمومی باز، تسهیلگری فرزندخواندگی برای زوجین تامین پنج میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از بازمانده از تحصیل، 60 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال بانوان بوشهری، تامین 30 میلیارد تومان برای ورزش بانوان شیرازی از اقدامات معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری است. اما از جمله تمامی این اقدامات دو مورد افزایش 100 میلیون تومانی وام ازدواج زوج های روستایی و عشایری در یک دهه بود. شصتی و صدور مجوز مخابرات برای مادران شاغل، زنان باردار و یا کودکان زیر 6 سال جنجال زیادی در دنیای مجازی و رسانه ها به پا کرده است.

ماجرای بدهی ازدواج 100 میلیون زوج روستایی و عشایری در دهه شصت
25 مهرماه همزمان با گرامیداشت روز جهانی زن روستایی و پنجمین همایش ملی نقش زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از اختصاص 100 میلیون تومان وام ازدواج به روستاها خبر داد. و زوج های عشایری. زوج های روستایی و عشایری در یک دهه شصتی اگر در پایان سال 1400 ازدواج کردند، 100 میلیون تومان بدهی علاوه بر بدهی ازدواج در نظر گرفته شد.

عملکرد 100 روزه معاونت امور زنان و خانواده را ببینید

مادر شاغل دورکاری; از حرف تا عمل
اما یکی دیگر از اقدامات معاونت امور زنان و خانواده که اگرچه مصوب شده است، اما در بسیاری از دستگاه های اجرایی رخ نمی دهد، صدور مجوز دورکاری برای مادران شاغل، زنان باردار و یا کودکان زیر شش سال است. بر اساس این درخواست نامه ای به رئیس سازمان کار در خصوص مجوز استفاده از دورکاری به شماره 1394 وجود داشته است. 42573 مورخ 08/12/1400 طی نامه ای مبنی بر اینکه تبصره های ماده 4 مخابرات به شرح زیر می باشد. آیین نامه شماره 76481/44726 مورخ 1389/07/04 با موضوع “در صورت وجود چند کارمند واجد شرایط متقاضی دورکاری، مادران باردار یا کودکان دارای فرزند زیر شش سال و دارای معلولیت در اولویت خواهند بود. اساس اقدام؛ اما مادران که سن 6 سال می تواند از راه دور بله، اما نه تیراژ برای دوره ابتدایی!

عملکرد 100 روزه معاونت امور زنان و خانواده را ببینید

اما رئیس سازمان اداری و استخدامی پس از لغو قانون دورکاری و قانون دورکاری برای مادران شاغل با کودکان زیر شش سال توضیح می دهد: و سازمان های اداری و کارگری بخشنامه جداگانه ای ندارند. آه تو در این خصوص صادر شده و به آژانس گزارش نشده است» و این یعنی هر سازمان و نهادی از این رو برای اجرای این قانون سیاست های قانونی اعمال خواهد شد.

انتقاد از تصمیم معاونت زنان و خانواده

اگرچه در مجموع عملکرد نمایندگان زن بسیار خوب و مناسب بود، اما آنچه در این یادداشت مشهود است عجله در تصمیم گیری است. گیر زیرا این اقدامات حتی اگر روی کاغذ و رسانه بسیار ارزشمند باشد، باید قبل از تصمیم گیری انجام شود گیر سازوکار اجرای این گونه مصوبات و قوانین باید مشخص باشد. همانطور که دیدیم، قوانین مخابرات برای مادرانی که دارای فرزند زیر 6 سال هستند، اما در بسیاری از دفاتر مورد علاقه، تصویب شده است. مندی قانون بستگی به نظر مدیر دارد و در هر بخش با مادرانی که با فرزندان مختلف کار می کنند رفتار متفاوتی دارد.

در مجموع عملکرد نمایندگان زن بسیار خوب و مرتبط بود اما آنچه در این یادداشت به چشم می خورد عجله آنها برای تصمیم گیری است. گیر زیرا این اقدامات حتی اگر روی کاغذ و رسانه بسیار ارزشمند باشد، باید قبل از تصمیم گیری انجام شود گیر سازوکار اجرای این گونه مصوبات و قوانین باید مشخص باشد

فرشته های روح در حال افزایش است، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه زنان در گفتگو گفتن وی در خصوص عملکرد 100 روزه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دو اقدام مهم این معاونت به خبرنگار آنلاین گفت: در ابتدا باید گفت که نباید در مورد عملکرد معاونت زنان قضاوت کرد. و امور خانواده به مدت 100 روز با توجه به برنامه ریختن و منتظر قدم بعدی این نماینده خواهیم بود تا ببینیم آیا در مسیر درستی حرکت می کند یا خیر.

وی افزود: به عنوان مثال تصویب قانون مخابرات مادران شاغل با کودکان زیر شش سال قانون بسیار خوبی است زیرا مشوقی برای مادران است و استرس و فشار کار را از بین می برد، اما باید بدانیم. این قانون نحوه اجرای وزارتخانه و زیرساخت های اجرای آن باید فراهم باشد؛ مثلاً زنان شاغل ما چنین امکانی ندارند، پس باید قانون را اجرا کنیم.

یک استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه زنان گفت: در حال حاضر درصد کمی از کارکنان ما زن هستند و عموما در مراکز خصوصی حضور دارند. اند هر کسی که مرخصی زایمان مناسب ندارد. بنابراین باید مشخص شود که قانون در دفتر ما چگونه اجرا می شود.

او گفت که قانون دورکاری وضع شده است، اما بی فایده است و باید درباره نحوه اجرای آن بحث شود.

درباره بدهی زوج های روستایی و عشایری در یک دهه شصتی وی همچنین گفت: متأسفانه چند دهه شصتی های تقریباً به طور قطع به تجرد رسیده ایم اند و یک وام برای چند دهه شصتی روستائیان و عشایر مجری نیستند و باید روی این موضوع کار شود.

روح در حال افزایش است وی خاطرنشان کرد: متأسفانه افرادی هستند که ازدواج را برای منفعت عقلانی می کنند. مندی از این امکانات، او متوجه شد که این مشکل خطرناکتر از ایجاد مشکلات زناشویی است.

به نظر می رسد ازدواج مورد علاقه است مندی صد میلیون تسهیلات

وی با اشاره به اینکه اکنون اولویت با کسانی است که فرصت ازدواج دارند و به دلیل مشکلات مالی ازدواج را به تاخیر می اندازند، خاطرنشان کرد: سوال اصلی برای کدام گروه 100 میلیون تومانی باید داده شود؟ چه کسانی به دلیل مشکلات مالی نتوانسته اند ازدواج کنند یا چه کسانی بزرگتر هستند؟ البته این بدان معنا نیست که افراد بالای سن ازدواج باید نادیده گرفته شوند، اما سوال مهم این است که افراد 40 ساله چگونه می خواهند یک شبه 100 میلیون ازدواج کنند؟ در روستاها و عشایری که آمار ازدواج بالایی را تجربه می کنیم.

یک استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه زنان افزود: متأسفانه به نظر می رسد اعطای تسهیلات 100 میلیون تومانی به روستاها و عشایر آسیب های گوناگونی را به همراه دارد، بنابراین باید نظارت دقیقی بر این امر صورت گیرد و سپس برای رفع مشکل تلاش کنیم. ایجاد کنید. دو بار.” آجا.

به نظر می رسد اعطای تسهیلات به صدها میلیون تومان مردم در روستاها و عشایر خسارات مختلفی را به همراه داشته است، بنابراین نظارت دقیقی در این زمینه صورت می گیرد و سپس برای حل مشکل تلاش می شود تا مشکل دوم ایجاد نشود.

وی گفت: همانطور که گفته شد، این وام ها می تواند عواقب جبران ناپذیری برای خانوارهای مشهود داشته باشد، به ویژه در مناطق روستایی و عشایری که این افراد مقید به تجمل و تشریفات نیستند و باید به شکل واقعی باشند. برنامه.” ریختن به نظر من این بودجه باید به روستائیان و عشایری که سنشان توانایی ازدواج و مشکل مالی دارند اختصاص داده شود و اگر مشکلات افراد در آن سن قابل حل است باید به سمت سن بالاتر باشد.

وی گفت: اگر قرار است از این بودجه استفاده شود و صرفاً حفظ ظواهر نباشد، باید نظارت شود و لایحه و وظایف آن به صراحت بیان شود تا افراد و فعالان این حوزه دلایل موافق و مخالف خود را بیان کنند. “

روح در حال افزایش است وی با اذعان به اینکه روابط عمومی ها و معاونان سخنگویی نیاز به همکاری و تعامل بیشتر با مدیران دستگاه های اجرایی دارند و باید کار خود را انجام دهند، گفت: ما هم تقاضا داریم که قانون زودتر تصویب نشود، بنابراین در صورت عدم تصویب، نمایندگان این کار را انجام خواهند داد. زن باشید و خانواده از بین نمی رود و موجب دلسردی نمی شود.

استادان و پژوهشگران حوزه زنان افزودند: در صورت تصویب قانون عموماً مردم ما به دنبال مشاغل دولتی خواهند بود، اما باید جلوی روندی را بگیریم که همه به دنبال مراکز استخدامی دولتی هستند و سعی می‌کنند قانون را درست کنند. از جمله همه چیز.” زنان ما باشید تا از تبعیض جلوگیری کنیم.

دکمه بازگشت به بالا