مطالب میجیک

ساحت زن در خانواده تعریف می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فاطمه محمدی مدرس دانشگاه، جامعه شناس و پژوهشگر حوزه زن و خانواده در نشست زن، هویت و رسانه بحث رسانه را یکی از اولویت های تمدن دانست.

وی افزود: امروز همه خود را رسانه ای می دانند و در بالای صفحه می نویسند فعال رسانه ای. این مشکل در مورد زنان نیز صدق می کند. خانم های زیادی هستند که در صفحات مجازی می نویسند که در حوزه زنان فعال هستند به این معنا که. متأسفانه فعالان زن در فضای مجازی آنقدر اعتبار پیدا کرده اند که به هرکسی اجازه می دهد نقش ارزشمند مادری را رها کرده و به شکلی نامتعارف در فضای مجازی زن شود.

محمدی ادامه داد: این تریبون متمدن بانوان را ایجاد کنید تا به مسائل زنان جهت گیری درستی داشته باشد.

این پژوهشگر گفت: باید به این نکته اشاره کنم که من مجری تلویزیون و فعال حقوق زنان نیستم. من یک محقق هستم. محقق تا زمانی که مطمئن نشود نمی تواند اقدام کند. محققان بر اساس علم و داده های موجود تصمیم می گیرند گدایی کردن او انجام داد.

محمدی با اشاره به نقش رسانه ها گفت: در این سال ها دنیای رسانه تابعی از پیشگیری اجتماعی شده است. صبح. به عنوان مثال زنان مذهبی در رسانه ها چگونه به تصویر کشیده می شوند؟ کنیزهای پریشان، زنان شکست خورده و ضعیف تصاویری است که تلویزیون از زنان مذهبی تصور می کند. برعکس، خانم دکتری را معرفی می کند که ثروتمند است و حداقل یک فرزند دارد. این داستان در سینما هم همین است.

وی ادامه داد: برخلاف آنچه در ایران می گذرد، در هالیوود و بالیوود نقش خانواده است اکنون جسورانه است.

محمدی افزود: فضای مجازی ناخواسته ای به دلیل کرونا ایجاد شده است که می بینیم زنان بسیار فعال هستند. به عنوان مثال، زنانی که هویت زنانه خود را می فروشند تا دیده شوند و درآمد کسب کنند. متأسفانه گاهی اوقات با صحنه های عجیبی مواجه می شویم که در کشورهای شیعه با شریعت اسلامی واقعاً عجیب است.

جایگاه زن در خانواده مشخص است

محمدی تاکید می کند: باید به این نکته اشاره کنم که یک سایت رسمی به روز در حوزه زنان داریم که می تواند اخبار و دستاوردهای زنان جامعه را منعکس کند و مرجع مطالعاتی خوبی است. در نظر گرفته شده ما آن را نداریم.

این پژوهشگر زن و خانواده می گوید: مجمع زنان تهذیب گفته است که قلمرو زن در خانواده تعریف می شود. ما نباید زنان را بیرون از خانواده خود ببینیم. زنان فعال اشتباه می کنند، باید در مورد زنان و فعالان خانواده صحبت کرد و نباید با زنان به عنوان آسیب اجتماعی برخورد کرد.

محمدی افزود: اینفلوئنسرها می بینم و وبلاگ نویس می بینم در فضای مجازی الگوی اشتباه بسیاری از نوجوانان و جوانان شده است به این معنا که و تقلید کورکورانه و کاذب رخ می دهد. ما باید مفهوم درست را توسط دیگران تولید و گسترش دهیم.

به حجاب پاسخ داد سبک می بینم گفت: اصلا حجاب. سبک ما حجاب نمی خواهیم سبک یک تبلیغ برای چادر داشته باشید. جای چادر و حجاب دیگر است. به عنوان مثال اخیراً لباس محرم در فضای مجازی تبلیغ می شود، آنقدر از زیورآلات روی مقنعه استفاده می شود که خود پارچه مشخص نیست. در همان محرم خیمه ای باز شد که نام اهل بیت در پشت آن با جواهرات قرمز رنگ بود. رسانه ها در حال تغییر جایگاه حجاب و چادر به عنوان پوشش کامل هستند.

وی در پایان گفت: چگونه شامپوی مناسب موهایمان را با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کنیم انتخاب می کنیم، اما آمادگی انتخاب درست در حوزه رسانه را نداریم.

دکمه بازگشت به بالا