برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

نکات قابل توجه در بررسی عملکرد رینگ بابکت

 انواع تایر و لاستیک بابکت

    تایر بارمتعارف

نوعی تایر سواری با بیشینه فشار باد متعارف

    تایر کم بار

نوعی تایر سواری که ظرفیت حمل بار آن کمتر از تایر بارمتعارف است.

    تایر پُربار

نوعی تایر سواری که بیشینه فشار باد آن می‌تواند بیش از تایرهای بارمتعارف باشد و به همین دلیل، ظرفیت حمل بار آن بیشتر است.

    تایر سواری

تایری ویژه خودرهای سواری با قطر رینگ کمتر از ۱۸ اینچ یا ۴۵/۷ سانتی‌متر

اگر بخواهیم مهم ترین مزایای استفاده از رینگ بابکت را بدانیم به شرح زیر است:

  •  بهبود و افزایش کارایی دستگاه
  • کمک به کنترل دستگاه
  • افزایش عملکرد و حرکات دستگاه حین جا به جایی

رینگ های روغن دار | رینگ های فشاری

در حقیقت رینگ به یک بخش حلقه ای شکل گفته می شود که روی پیستون سوار شده است. این رینگ ها می توانند از جنس آلومینیوم باشند. در برابر گرما به خوبی مقاومت کنند و عملکرد خود را بهبود بخشند. تعداد این نوع رینگ ها بسته به ابعاد و اندازه های متعددی که دارند متغیر است. بهتر است در حین خرید با توجه به فعالیتی که دارید و ابعادی که مدنظر شما است این وسیله را خریداری کنید. هم چنین در حین خرید از کارشناسان متخصص و فنی که دانش بالایی در این حوزه دارند کمک بخواهید.

محصولات بیشتر :

هم چنین این نوع رینگ ها در رنگ های مختلف و متنوعی هم موجود هستند. مهم ترین وظایف رینگ بابکت عبارتنداز:

  • از برخورد پیستون با جداره سیلندر جلوگیری می کند.
  • بین سیلندر و پیستون به کنترل روغن می پردازد تا عمل روغن کاری به درستی انجام گیرد.
  • موجب می شود گرما به راحتی از سیلندر به پیستون منتقل گردد.
  • به آب بندی محفظه می پردازد.
  • انواع رینگ های بابکت

در مجموع رینگ های بابکت به چندین دسته از قبیل،

  • رینگ های متراکم
  • رینگ های روغن دار
  • رینگ های فشاری
  • رینگ های وایپر تقسیم بندی می شوند.
  1. رینگ متراکم. از نشت گاز جلوگیری می کند. این نوع رینگ با انجام عمل انبساط موجب می شود به راحتی به دیواره سیلندر بچسبد.
  2. رینگ روغن دار. این نوع رینگ به صورت شیاردار هستند و به پخش روغن و کنترل روغن روی سیلندر می پردازند.
  3. رینگ فشاری. این نوع رینگ حاوی گازهای احتراق شده است که 70 درصد حرارت را به جداره سیلندر منتقل می کند.
  4. رینگ وایپر که به رینگ زاپاس هم معروف است، به نوعی ضخامت مناسبی از روغن را برای روانکاری روی سطح ایجاد می کند

نکات قابل توجه در بررسی عملکرد رینگ گریدر

هنگام مواجهه با بار، تیغه گریدر تمایل دارد از بار دور شود، مگر اینکه اقداماتی برای مقابله با این فرایند انجام شود. چرخ همراه با یک تیغه زاویه دار، توانایی گریدر را برای حفاری و جابجایی مواد در جهت خاصی افزایش می دهد. در بررسی اصل کار یک رینگ گریدر، ابتدا باید بدانیم که کار یک گریدر، حرکت دادن است. بنابراین، بار یک عامل جانبی است.

محصولات بیشتر :

این وسیله بیشتر برای مطلوب ساختن بستر جاده و بررسی شیب  و جابه جایی خاک استفاده می گردد. مهم ترین بخش اصلی در آن تیغه ها می باشند که نقش مهمی را در جا به جایی به عهده دارند. گریدرها به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند:

  • رینگ گریدر نوع سبک با وزنی حدود 8 تن
  • رینگ گریدر نوع سنگین با وزنی حدود 19 تن
  • رینگ گریدر نوع سنگین تر با وزنی حدود 15 تا 22 تن

همه این گریدرها دارای سه محور اصلی هستند که دو محور در بخش عقب و یک محور در بخش جلوی آن قرار دارد. برای نامگذاری بهتر آن لازم است تعداد محور به همراه قدرت آنان بررسی گردد. در اینجا سه نامگذاری اصلی وجود دارد:

  • قسمت اول: محور فرمان پذیر
  • قسمت دوم: محور محرک
  • قسمت سوم: کل محور

با بررسی این موارد هم چنین باید بدانید که در کنار افزایش کنترل و ظرفیت تیغه ها با انداختن وزن گریدر به داخل بار، چرخ های آن نیز مزیت دیگری را ارائه می کنند.

  • مهم ترین عملیات در رینگ گریدر

اگر بخواهیم به بررسی فعالیت این رینگ بپردازیم باید گفت که آن ها فعالیت های زیر را به عهده دارند:

  • پخش نمود مواد خاکی روی زمین، این امر موجب می شود خاک به درستی پخش شود. هم چنین این فرایند به قدرت موتور و ارتفاع تیغه هم بستگی دارد.
  • جمع آوری و حمل مواد به سمت جاده، که در این فرایند خاک را به کنار جاده کشانده و یک توده خاکی در یک بخش جاده ایجاد می کنند. هم چنین در این روش از انتهای گریدر برای بررسی توده خاکی استفاده می شود.
  • بررسی شیب های دقیق، که در این روش شیب های متناسب و دقیقی را با زوایای مختلفی ایجاد کرده به طوری که برآمدگی ها را پر کند

نکات قابل توجه در بررسی عملکرد رینگ بابکت

این شرکت یعنی بابکت از سال 1995 تا ژوئیه 2007 یکی از زیرمجموعه های شرکت Ingersoll Rand بود، زمانی که به مبلغ 4.9 میلیارد دلار به Doosan Infracore فروخته شد. این شرکت لودرهای فرمان، بیل مکانیکی، وسایل نقلیه کاربردی فشرده، تراکتورهای فشرده و سایر تجهیزات هیدرولیک کوچک را با نام تجاری بابکت به فروش می رساند. بسته به کیفیت آنها، لاستیک های فرمان اسکید معمولا بین 600 تا 1000 ساعت کار می کنند. تراک های لاستیکی، بین 1200 تا 1600 ساعت بیشتر دوام می آورند. تایر و لاستیک بابکت چیست؟

تایر (Tyre) ، یا خودرو عبارت است از بخشی از بدنه یک خودرو یا وسیله نقلیه دیگر که به ‌صورت حلقه بر دور چرخ خودرو قرار گرفته ‌است. تایرها برای محافظت از چرخ و عملکرد بهتر خودرو در زمانی که چرخ خودرو در تماس با زمین است ایجاد شده ‌اند. تایر، قطعه‌ ای لاستیکی است که بر روی چرخ وسیله نقلیه سوار می‌شود ، به‌ نحوی‌ که با سطح زمین همواره در تماس است و با کاهش شدت ضربات ناشی از عوارض جاده و تحمل بار واردشده ، حرکت چرخ و جابجایی وسیله نقلیه را بسیار آسان می ‌کند. بیشتر تایرها با هوا پُر می‌شوند و از لاستیک یا پلاستیک‌های مصنوعی ، که رفتاری شبیه به لاستیک دارند ، ساخته می ‌شوند. لاستیک ها را معمولا با سیم یا نخ تقویت می‌ کنند.

تاریخچه تایر

در زمان های دور ، تایرهای فلزی گاری را گرم می‌کردند ، تا منبسط شوند و سپس آن‌ها را بر روی چرخ‌ های چوبی گاری نصب می‌ کردند. هنگامی‌ که چرخ در آب فرو می ‌رفت ، انقباض فلز برروی چرخ باعت می‌شد تا آن دو به یک‌دیگر متصل و محکم شوند. دراتومبیل‌های ابتدایی و دوچرخه‌ها ، از تایرهای لاستیکی تو پُر استفاده می ‌شد ، ولی رابرت تامسون در سال ۱۸۴۵ میلادی تایر بادی را اختراع کرد و جان بوید دانلوپ در سال ۱۸۸۸ این اختراع را تکمیل کرد.

ریشهیابی و تلفظ

تایر، از واژه فرانسوی “  tirer” به معنای کشیدن ، ریشه گرفته ‌است. این نامگذاری به این علت این است که در گذشته تایر به تسمه‌های آهنی و سیم‌های ضخیمی که به دور چرخ‌های کالسکه کشیده می‌شد ، گفته می شده است. درآهنگری به سبک فرانسوی ، کلمه تایر یا کشیدن برای ساخت میله آهنی مورد استفاده قرار میگرفته است.

همچنین این واژه به پروسه ساخت سایر فلزات نیز اطلاق می شده است. یکی از نخستین دفعاتی که نام تایر در زبان انگلیسی ذکر شد به سال ۱۸۵۳ برمی‌گردد. در آن زمان ، در مجله لندن ، مقاله ‌ای با عنوان « فواید استفاده از چرخ‌ های پهن » چاپ شدند. یک نمونه دیگراستفاده از واژه تایر در زبان انگلیسی ، می‌ توان به شماره ۱۵ مجله ” اسکاتس ” که توسط جیمز بوسول در سال ۱۷۵۳ نوشته شد اشاره کرد.

یکی دیگر از ریشه‌های کلمه تایر در لغت ‌نامه برخط ریشه ‌یابی آورده شده است. اساسا این واژه خلاصه شده واژه “ attire ” است که معنی لغوی آن لباس است. به عبارت دیگر، چرخی که تایر دارد ، چرخ ملبس (لباس پوشیده) است. روزنامه تایمز در انگلستان تا سال ۱۹۰۵ تایر را  tireهجی می ‌کرد. هرچند ، در انگلستان در قرن  ۱۹، هجی کردن به صورت tyre برای تایرهای بادی رواج یافت.

دکمه بازگشت به بالا