مطالب میجیک

نشست مجازی «عفاف و حجاب؛ سمبل عزت و کرامت» برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بنیاد آنلاین خبر حجاب و عفاف ، در سالگرد قتل در خون گوهرشاد در شهر مقدس مشهد ، با همکاری مجمع جهانی اهل بیت (ع) و مشاور فرهنگ ایران در لبنان ، برگزاری جلسات مجازی با عنوان “عفاف و حجاب ؛ “نمادهای افتخار و جلال.”

در این نشست فعالان روشنفکر و فرهنگی از ایران ، بحرین ، لبنان ، ایالات متحده ، کانادا ، انگلستان ، ایتالیا ، فرانسه ، آلمان ، گینه کناکری ، هند و پاکستان حضور داشتند.

این رویداد به میزبانی سوزان خلیل ، روزنامه نگار لبنانی برگزار شد. در ابتدای جلسه ، عباس خامهیار ، مشاور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با استناد به روز عفاف و حجاب ، اظهار داشت: سیستم امپریالیستی فکر می کند که به هدف خود رسیده است. از این رو ، او از سیستم سکولار آتاتورک پیروی کرد و شروع به برداشتن حجاب از زنان کرد.

وی در مورد برخی درباره ظن حجاب اظهار داشت: “در حقیقت ، حجاب نشانه آزادی و انسانیت زنان است.” زیرا این امر منجر به ظهور انسان در زنان و ظهور آنها در جامعه می شود.

وی با اشاره به جایگاه زنان در جامعه غربی و تفاوت با دیدگاه اسلامی امام خمینی (ره) ، خامهیار را اعلام کرد و گفت: با شکل گیری رهبری انقلاب اسلامی عالی ، ظهور دامن مرد ، بیانگر نقش و جایگاه زنان در زنان است. پیشرفت جامعه را نشان دهید.

وی با اشاره به نقش حجاب در همه مذاهب و فرقه ها ، گفت: حجاب یک دین واقعی نیست بلکه مطابق با ماهیت انسانی است و به همین دلیل در بسیاری از ادیان از جمله مسیحیت می بینیم که راهبه ها از نگاه مشترک با توجه به جامعه برخوردار هستند. نامرئی. ،

آیت الله محمدحسن اخطاری ، دبیر بنیاد عفاف و حجاب و رئیس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ایالات متحده) از مشاور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت و همچنین اندیشمندان و شرکت کنندگان در این همایش قدردانی و تشکر کرد. نوار محافظ پاکی و حجاب ، که جان خود را فدا کرد ، مورد ستایش و پاداش قرار گرفت.

وی در سخنان خود این همایش را به عنوان اولین چندین جلساتی که از این پس در حوزه عفاف و حجاب برگزار می شود ، با هدف تبادل نظر و عقاید در فواصل زمانی خاص و با اطلاع رسانی قبلی ارائه داد.

آیت الله اختر با اشاره به مخالفت برخی از کشورهای اروپایی با حجاب اسلامی و محدودیت و تصویب قوانین و ممنوعیت های مختلف در مورد آن ، بر اهمیت حجاب و نقش آن در حفظ هویت زنان مسلمان و حفظ کرامت آنها تأکید کرد.

دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب از آنها در زمینه حمایت و حمایت از حرمت و اهمیت حجاب یاد کرد و برای انجام جلسه به منظور پاسخ به سؤالات و انجام یک گفتگوی سازنده ، ضروری دانست.

وی استناد به نظرات و توصیه های مقام معظم رهبری در مورد عفاف و حجاب ، قطعه ای که در نامه حضرتش به جوانان غربی منعکس شده است ، می گوید و متفکران ، روشنفکران و فعالان حوزه عفاف و حجاب را برای پیگیری اهداف و سیاست ها فرا می خواند. از این نظر ، او تلاش نکرد.

پس از این جلسه ، فعالان فرهنگی اجتماعی از فرهنگ های مختلف در حمایت از خالص و حجاب سخنرانی کردند.

هویدا جبباغ ، رئیس انجمن زنان اهل بیت (آمریكا) از اروپا كه به نقل از آیه مقدس ماكان ، كلام خدا علاوه بر وحی ، گفت: “من در حجاب در حجاب در اسلام هستم: این خواهد بود. ارتقاء جایگاه و عزت زنان. آنها به دلیل اهمیت زنان در جامعه و حمایت از آنها ، پوشیدن حجاب را در جامعه واجب می کنند.

وی حجاب را به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می کند: در حجاب همان حجاب قلب و چشم است و بینش در مورد منع دارد و حجاب بیرونی پوششی کامل از بدن است به جز خود و هر دو دست.

هویدا با اشاره به تأثیر دیدن حجاب بر روی انسان ، عنوان کرد: به یاد داشتن حجاب ، زنان را پایه و اساس جامعه قرار می دهد در مقابل ، در جامعه ای که حجاب زنان جایگاه ویژه ای ندارد ، باعث می شود زنان از نظر اقتصادی ، تجاری و بازاریابی و همچنین تقابل مورد سوء استفاده قرار بگیرند. در بین زنان مسلمانان و غیرمسلمانان (بدون حجاب) ربی را در تبیین مسئله حجاب بسیار مهم در جامعه غربی می دانستند.

مرضیه هاشمی مجری تلویزیون از ایالات متحده ، در مورد عفت و حجاب صحبت می کند: “زنان مسیحی که به آنها تحویل داده شده است سالهاست لباسهای تمیز پوشیده اند ، اما در جوامعی که دولت ها و کلیساها از هم جدا هستند ، انتخاب زنان برای پوشش خود تأثیر بیشتری دارد. تحت تأثیر کلیساها و مذاهب ، که چند نمونه از آنها وجود دارد.

آلیا حق السیق ، رئیس انجمن فرهنگی جوانان کانادا ، مفهوم حجاب و رابطه آن با زنان را یک موضوع بحث برانگیز خواند.

وی با بیان اینکه تأثیر رسانه ها در این زمینه وجود دارد ، گفت: در رسانه های غربی و در ایدئولوژی موجود ، زنان در مبارزه برای برابری بین زن و مرد به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند. رسانه های غربی نیز نقش بسیار مهمی در تغییر جامعه شرقی ایفا می کنند.

هاوا باری رهبر انجمن زنان کوثر گینه كوناكری با اشاره به نظرات حضرت زهرا (س) در مورد مسئله حجاب و اهمیت آن گفت: حجاب برای زنانی است كه از هر آنچه به خاطر می آورند در پوشش و پاكی خوب هستند. خدا نکند؛ بنابراین ، تمام اعمال ، سخنان و کردار او به گونه ای است که مطیع خداست و او از گناه و تجاوز فاصله دارد.

خانم امیرا بارقل ، مدیر مرکز مسکن لارشاد الاصری در لبنان ، درمورد موضوع “نقش و جایگاه زنان در جامعه” صحبت کرد: “خداوند به وجود هر انسانی ، چه زن و چه مرد ، دست پیدا می کند و چیزهای زیادی در مورد ساختن یک جامعه الهی با سپرده گذاری ساخته شده است ، آنها سود خواهند برد

وی همچنین سخنان امام خمینی (ره) را تکرار کرد و گفت: امام (ره) فرمودند که نقش زنان در جامعه از نقش مردان مهمتر است ، زیرا زنان علاوه بر اینکه در همه زمینه ها یک گروه فعال هستند ، گروههای دشوار دیگری را نیز تکمیل می کنند. او ورزش می کند. کمک به مادران برای جامعه بالاتر و بهتر از خدمت به معلمان عالی رتبه خود.

پس از این جلسه ، کریستین گیلبرت زهرا گیله ، عضو کمیته زنان و کمیته اهل بیت (فرانسه) فرانسه ، با بیان اعتقادات عرفانی بزرگ مسلمان مانند ابن عربی یا مولوی ، اظهار داشت: واقعیت این است که زیبایی و زن تجسمی است یا جلال جادویی

امام خمینی (ره) با اشاره به دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی ، این مفهوم را برای زنان ارزشمند به وجود آورد که زنان ستون خانواده هستند و جامعه را با جواهرات در جعبه جواهرات مقایسه می کنند.

زینب اوزوگوز ، عضو انجمن شیعیان آلمان و نویسنده و پژوهشگر رسانه برای دفاع از عفت و حجاب ، به نقل از امام خامنه ای (سد زوله) در پاسخ به این سوال که آیا مهمترین کار زنان مسلمان امروز ، رعایت حجاب اسلامی و محافظت از آن است یا خیر. لباس با فرهنگ و خصومت غربی وارد می شود. چی. او به قصد غربی ها برای سوءاستفاده از زنان به عنوان راهی برای استفاده از آن اشاره می کند.

خانم ام فروه تقوی ، رئیس موسسه لبیک یا زهرا در انگلستان ، درباره “جایگاه زنان و نقش اساسی آنها در جامعه ، که به آیات قرآنی استناد می کند” سخن گفت. وی گفت: “زنان کلاه ایمنی جامعه هستند. در بخش اقتصادی در اوایل اسلام شاهد بودیم که چگونه حضرت خدیجه (علیهم السلام) و حضرت فاطمه (علیها السلام) امور اقتصادی خانوار را اداره می کردند.” زنان به عنوان مظاهر خدا هستند زیرا او فرزندی به دنیا آورد و جان خود را در این جهان زنده کرد. او یک مربی کودک بود. همانطور که کاهن به رحیل گفت ، زنان به عنوان مربی در جامعه هستند. در سوره نسا ، اسراء ، نحل و توبه ، آیاتی در مورد جایگاه زنان بسیار زیاد است. بنابراین ، طبق فرموده مرحوم امام ، زنان باید به دنبال فرزندان زنده باشند كه عادل هستند.

الهام شاکری ، محقق انجمن حقوق بشر بحرین با عنوان “نقض حقوق بشر علیه زنان بحرینی” ، سوءاستفاده از حقوق زنان بحرینی را از سال 2011 در مناطق مختلف از جمله بازداشت خودسرانه و سوء استفاده در زندان ، حملات غیرقانونی داخلی توصیف کرد. و قتل. پرداخت غیرقانونی از برخی از زنان ، تبعید و غیره.

فرح جعفری ، رئیس بخش بانوان مؤسسه زنان امام جعفر صادق (ع) در بمبئی هند ، از اهمیت جایگاه روسری خبر داد و گفت: زن اروپا از یک دانش آموز در اسلام سؤال می کند که زنان باید حجاب داشته باشند. اکنون گرد و غبار ، شما مناسب هستید ، اما اگر طلا یا الماس گرانبها هستند ، آنها را در مکانی امن بلند کرده و از آنها محافظت می کنید. صحبت در دادگاه های استرالیا ، برخی افراد موافق و کسانی که ادعای حجاب می کنند. قاضی او را مسلمان خواند ، “چرا می خواهید زنان خود را بپوشانند؟” وی گفت: اسلام ، “اگر یک تکه گوشت بگذارید که از آن محافظت نشود ، شکارچیان غذا می خورند و می خورند ، اما اگر محافظ دارید.” ظاهراً هیچ شكارچیانی كه جرات نزدیك شدن دارند ، اتهامات مشابهی را با زن kasebut می گذارند. هرچند نزدیكی آن مطابقت ندارد ، توسط مردانی كه چیز زیادی ندارند شكنجه می شوند و اگر روسری نیز بپوشند ، با این وجود از شر اینها نجات می یابند.

وی یادآور شد: حجاب قلعه ای برای پاسداری از اسلام است ، بنابراین زینتی با موازین اسلامی است ، این یک علم برای اسلام است ، بنابراین اکنون دنیا متوجه می شود که همه اشیاء با ارزش باید حجاب داشته باشند.

سیده واجی زهرا نقوی ، رهبر جامعه خدیجه الکبری پاکستان با اشاره به تأثیر حجاب بر روحیه زنان ، اظهار داشت: برخلاف تبلیغات احمقانه و سبک از ماتریالیست ها ، نه زنان زندانی. با از بین بردن حجاب ، با دور انداختن خود که می خواهد توسط خدای متعال و طبیعت پنهان شود ، خود را کوچک ، سبک و ناچیز می کند. حجاب به عنوان عزت ، فضل بهایی است که یک زن ، آن وزن عزت و احترام است؛ این باید احساس شود و اسلام باید از مسئله حجاب سپاسگزار باشد؛ این یکی از نعمت های الهی است.

دکمه بازگشت به بالا