موفقیت‌های تکواندو زیر سایه درخواست عجیب دختر ۱۹ ساله/ آقای ساعی حواشی را مدیریت کن!

موفقیت

در شرایطی که تکواندوی ایران در المپیک پاریس نتایج بسیار خوبی کسب کرده است، حاشیه درخواست تحصیلی یک دختر 19 ساله تکواندوکار ایرانی این موفقیت را کامل کرده است.

به گزارش میجیک، المپیک 2024 با توزیع 1044 مدال به پایان رسید، اما عجیب ترین درخواست در بین مدال آوران المپیک پاریس مبینا نعمت زاده، تکواندوکار 19 ساله ایران بود که در اولین بار موفق به کسب مدال برنز شد. تجربه المپیک

نعمت زاده پس از دریافت این مدال از رئیس جمهور خواست تا بدون گذراندن مرحله سخت کنکور، زمینه را برای پذیرش در دانشگاه فراهم کند و سپس به تحصیل در رشته پزشکی ابراز علاقه کرد. درخواستی که با واکنش منفی شدید افکار عمومی مواجه شد.

حاشیه ها آنقدر زیاد است که در المپیک پاریس به تکواندو ایران احترام گذاشتند و عجیب اینکه هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو یکی از مهمترین وظایفش کنترل حاشیه ای است که خودش ساخته است. تا زمانی که نعمت زاده به استفاده از هیچ تریبونی ادامه ندهد و مشغول پاسخگویی به منتقدان باشد، در این مورد هیچ واکنشی نشان ندهید.

در جدیدترین مورد دختران تکواندو، شهربانو منصوریان کشتی گیر اسبق تیم ملی که به هر شکل ممکن به دنبال جوایز و جوایز بوده و در مراسم تجلیل از ورزشکاران نیز با رفتارهای نامناسب حاشیه ساز شد. مبینا نعمت زاده گفت: 40 سال است که تمرین می کنیم و 5 طلای جهانی، 5 طلای آسیایی و یک کوله مدال دارم، همه اینها را دادم، من را در دانشگاه قبول کنید، من را در دانشگاه دندانپزشکی بپذیرید و اگر من اشتباه می کنم، دوباره می آیم ورزش می کنم و با کلاس می روم خانه، به خاطر خدا خط قرمز می کشم!

واکنش شهربانو منصوریان بلافاصله با واکنش نعمت زاده مواجه شد و نعمت زاده در همین چند روز نشان داد علاوه بر تکواندو، استعداد زیادی در حاشیه سازی دارد که در برنامه اینترنتی خواهر مدیر نیز حضور دارد. فدراسیون نیز وجود دارد.

نعمت زاده در پاسخ به صحبت های منصوریان گفت: متاسفانه ورزشکاران با انضباط در سطح المپیک نیستند و این مشکل ربطی به انتقاد از آنها ندارد و این ناراحت کننده است. روز.”

اما آنچه در حاشیه مبینا نعمت زاده که موفقیت تکواندو را در سایه او خلق کرد، عجیب است، سکوت هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو و مینو مداح، سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان است.

سای که به نظر می رسد امروز غرق در شکوه تکواندو در المپیک است به موقع وارد این معضل شده و از درخواست بی دلیل مبینا نعمت زاده برای قبولی بدون کنکور در رشته ای که ارتباط مستقیم با سلامت و مردم دارد جلوگیری کند. زندگی و کار دارد و باید با حاشیه زیاد گرفت تا کار به اینجا کشیده نشود.

در این میان علاوه بر افکار عمومی که ضمن تمجید از افتخار نعمت زاده با درخواست وی مخالفت کردند، بسیاری از نخبگان دانشگاهی نیز به طعنه درخواست مدال المپیک را مطرح کردند و برخی دیگر به شوخی گفتند که نعمت زاده با مدال برنز المپیک، او را دریافت کرد. به دنبال ورود بدون کنکور به رشته پزشکی با چنین خصوصیاتی باید دانشگاه علوم پزشکی را به قهرمان بزرگی چون حسن یزدانی داد!

البته بسیاری از ایرانیان قدردان افتخار همه مدال آوران ایران در المپیک پاریس از جمله مبینا نعمت زاده 19 ساله هستند، اما باید درک کنند که این موفقیت را نباید در رشته پزشکی بدون طی مراحل آموزشی پذیرفت. مانند سایر جوانان تحصیل کرده این مرز و بوم و هر روز برای قبولی در این رشته رنج می برند.

اجاره و مدیریت به هر شکلی غیر قابل قبول است و تسلیم شدن موجب تضعیف حقوق دیگران و ترویج بی عدالتی می شود.

انتظار می رود هادی سای دیگر دیر نکند و جلوی مصاحبه مستمر این ورزشکار را از ورود دوباره به زمین بگیرد. البته اگر رئیس فدراسیون از این پس حاشیه را جمع نکند، ممکن است عمر مبینا نعمت زاده قهرمان کوتاه شود و استعدادها به بیراهه بروند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا