مطالب میجیک

موفقیت زنان ایرانی ناشی از مسیر صحیح جمهوری اسلامی و همت زنان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، معصومه ابتکار سه بار جشنواره علم و زنان که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد ، اظهار داشت: “من بسیار خوشحالم که یکی از مهمترین جنبه های سرمایه اجتماعی در کشور ما زنان دانشگاهی است ؛ انقلاب اسلامی ایران زمینه حضور زنان در زمینه های مختلف اجتماعی ، و برخلاف برخی تصورات مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی زنان را محدود یا منزوی می کند ، این هنوز کامل نشده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: علی رغم سقف شیشه ای و مسئولیت ها و نقش های مختلف همسران و مادران ، زنان ایرلندی نشان می دهند که می توانند فاصله را کاهش دهند و از موانع عبور کنند و امروز با گذشت 41 سال از انقلاب ، شاهد رشد سریع زنان در زمینه علمی. با این حال ، کسانی که می خواهند سبکی پیدا کنند می توانند دشمن شوند و ما در روحیه جنگ روانی برای گفتن واقعیت ایران بسیار دشوار هستیم. واقعیت این است که مردم ایران ، زنان ایرانی با تلاش و پشتکار و صبر در زمینه های مختلف می درخشند ، خصوصاً در زمینه علوم.

وی با بیان اینکه 36 درصد دختران ما در دوران انقلاب بی سواد بوده و به مدرسه دسترسی ندارند ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیسوادی دختران زیر یک تا دو درصد است و در تلاش هستیم آن را به صفر برسانیم. در سال انقلاب ، کمتر از 3 یا 4 درصد از زنان دارای تحصیلات دانشگاهی بودند ، اما اکنون حدود 24 درصد از زنان در کشور ما دارای تحصیلات بالاتر از دیپلم هستند. تا سال 2020 ، یونسکو اعلام کرد که تعداد زنان در فناوری از 27 به 31 و 2 درصد افزایش یافته است. هر ساله دختران در کنکورهای سراسری پیشرو می شوند و گاه حضور دختران بیش از 60٪ است.

ابتکار با تأکید بر اینکه امروز در زمینه علوم پایه ، فناوری و مهندسی ، رشد دختران 7 تا 8 برابر از 66 به 96 رسیده است ، گفت: رشد زنان در حال حاضر در دانشکده اکنون بیش از 26 یا 27 درصد است ، هر در وزیر. علوم و آنچه در وزارت بهداشت است. حدود 30٪ از پزشکان زن هستند و هیچ مانعی برای زنان وجود ندارد ، اما این مکان برای آنها رقابتی و مناسب است.

وی گفت: این موفقیت ممکن است به دلیل ایجاد یک جمهوری اسلامی واقعی باشد ، اما تلاش های زنان ایرانی و امید آنها به آینده م effectiveثر بوده است. در عرصه بین الملل اگر آمار درست باشد پیشرفت زنان ایرانی مهم است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، با بیان اینکه برخی از افراد از دستگیری شیفت های جمهوری اسلامی جلوگیری می کنند ، به ویژه با یک تریلر و تصور در صحنه بین المللی قرار دارند ، گفت: “خوشبختانه ، این آمار با دستور صریح رئیس جمهور ارائه شد ، گرچه متاسفانه اکنون ، ما مجبور به ارسال از آمار صحیح ، و از طرف دیگر ، گاهی اوقات از آمار دقیق به درستی استفاده نمی شود.

ابتکار افزود: امسال به همراه جشنواره مریم میرزاخانی با همکاری م Instituteسسه رویان جایزه مهمی داریم که بزرگداشت مرحوم دکتر پروانه فرزانه را که یکی از فرزانه ترین و فرهیخته ترین بانوان است ، برگزار می کند. وی اخیراً درگذشت و امسال ، به دلیل نقش ویژه دکتر. فرزانه برای ایجاد یک بانک ژن و دسترسی به اطلاعات ژنتیکی مورد نیاز ، جوایزی از طرف وی اهدا خواهد شد که یک رویداد بسیار مهم در زمینه بیوتکنولوژی است.

دکمه بازگشت به بالا