مهمترین مشکلات اقتصادی جهان کدامند؟

نتایج نظرسنجی امروز نشان می دهد که کمبود نیروی کار ماهر و تورم بزرگترین مشکلاتی است که اقتصاد جهان را تهدید می کند.

مهمترین مشکل اقتصادی جهان چیست؟

به گزارش میجیک بر اساس نتایج یک نظرسنجی که اخیراً منتشر شده است حدود 71 درصد از دنیای تجارت جهانی معتقدند که قیمت ها به طور متوسط ​​در حال افزایش است و 66 درصد از پاسخ دهندگان نیز هوش مصنوعی را تهدیدی کنونی می دانند. دنیای تجارت جهانی فقدان کارگران ماهر و تورم بزرگترین مشکلات کسب و کار است.

نظرسنجی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) و بنیاد اتاق های بازرگانی جهان (WCC) پاسخ هایی را از نمایندگان 96 کشور که 90 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی (GDP) را تشکیل می دهند جمع آوری کرد تا موانع اصلی در تجارت و کسب وکار شناسایی شود. مشکلاتی که با آن روبرو هستند

نتایج این نظرسنجی در نشست فدراسیون اتاق بازرگانی جهان (WCF) اروپا و آسیا که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استانبول و توسط اتحادیه اتاق های ترکیه و بورس کالا (TOBB) برگزار شد با حدود 800 نفر ارائه شد. تجار از 62 کشور

افزایش میانگین قیمت ها و تهدید هوش مصنوعی

بر اساس یافته ها 71 درصد از جامعه تجاری جهانی انتظار دارند قیمت ها در 12 ماه آینده افزایش یابد. این در حالی است که 14 درصد انتظار دارند قیمت ها سریعتر افزایش یابد 13 درصد معتقدند که افزایش قیمت ها ثابت می ماند و تنها سه درصد معتقدند که قیمت ها به طور متوسط ​​کاهش می یابد.

مهم ترین محدودیت ها در آمریکای شمالی شامل تورم کمبود نیروی کار ماهر مالیات مشکلات مالی و سیاست داخلی نامطمئن یا بی ثبات است.

در همین حال بزرگ ترین موانع رشد در اروپا و آسیای مرکزی تنش های ژئوپلیتیکی تورم مالیات ها و سیاست های داخلی نامطمئن یا ناپایدار و کمبود نیروی کار ماهر است.

تنش های ژئوپلیتیکی تورم بر نگرانی های تجاری منطقه ای حاکم است

روند مشابهی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مشاهده شد اگرچه تنش های ژئوپلیتیکی بالاتر بود و 62 درصد از پاسخ دهندگان آن را همراه با مشکلات مالی برجسته کردند.

وضعیت در شرق آسیا و اقیانوس آرام منعکس کننده خاورمیانه و شمال آفریقا بود به جز تورم که بالاتر از 75 درصد در مقایسه با 37 درصد بود.

آمریکای لاتین و دریای کارائیب علاوه بر چالش های عمومی نااطمینانی یا بی ثباتی سیاسی داخلی مشکلات مالی و مالیات از ناامنی و محدودیت های نرخ ارز رنج می برند.

به گزارش تجارت و مالیات مشکلات اصلی در جنوب صحرای آفریقا شامل مالیات مشکلات مالی واردات رقابتی تورم و نرخ ارز است در حالی که آسیای جنوبی با چالش های ناشی از فقدان پیشرفت های فناوری جدید و ناامنی همراه با مشکلات سیاسی داخلی مواجه است.

مهمترین مشکل اقتصادی جهان چیست؟

این نظرسنجی نشان می دهد که هوش مصنوعی (AI) هم به عنوان یک ریسک و هم یک فرصت برای تجارت در نظر گرفته می شود به طوری که 66 درصد آن را یک خطر و 23 درصد آن را یک فرصت می دانند.

در همین حال عدم اطمینان اقتصادی یکی از نگرانی های اصلی کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته در مورد شمول مالی است. دسترسی به اعتبار که به دلیل تورم با مشکل مواجه شده است تقریباً در همه مناطق یک مشکل گسترده است.

دید مثبت

نتایج نظرسنجی از دیدگاه نمایندگان اتاق بازرگانی نشان می دهد که چشم انداز کلی مثبت است و تقریباً 50 درصد از پاسخ دهندگان اتاق اظهار داشتند که انتظار دارند درآمد فروش در یک سال افزایش یابد در حالی که 30 درصد افزایش دارند. انتظار هیچ تغییری نداشته باشید

در مجموع یافته های نظرسنجی نشان می دهد که تسریع تورم افزایش هزینه ها و اختلال در زنجیره های تامین عوامل اصلی تأثیرگذار بر کسب وکارها در سراسر جهان هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا