مطالب میجیک

مهارت های گفتگو در میان اعضای خانواده تقویت شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، ارسلان زارع پیش از روز پنجشنبه در نشست گروه های مددکاری اجتماعی ، فرهنگ ، بهداشت ، زنان و خانواده های استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به سلامت خانواده ها به ویژه زنان اظهار داشت: سلامت خانواده و زنان و مسائل فرهنگی و اجتماعی این مهمترین مسئله است در استان

وی بر لزوم دیدگاه های تخصصی در زمینه مسائل و مشکلات حوزه زنان و خانواده تأکید کرد و افزود: باید برنامه های عملیاتی مناسبی اتخاذ و این مسائل را برطرف کنیم.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه اختلالات ارتباطی بین خانواده ها در جامعه امروز به یک معضل تبدیل شده است ، گفت: عدم گفتگو بین اعضای خانواده به دلیل عدم توجه به آموزش مهارت های زندگی به ویژه مهارت گفتاری که باید رفع شود.

وی به تهیه یک برنامه ملی گفتگوی خانواده توسط دولت برای تقویت بنیان خانواده و تعیین آن اشاره می کند: در سیاست های کلان برای کاهش تعداد آسیب دیدگان اجتماعی به مسائل اجتماعی ، به ویژه در زمینه زنان ، توجه ویژه ای شده است.

زارع با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا ، سبک زندگی تغییر کرده است ، افزود: امروزه استفاده از دولت الکترونیکی به بخشی از زندگی یک فرد در جامعه گره خورده است و استفاده از فناوری برای مدیریت کرونا بسیار مثر خواهد بود.

وی در ادامه به نقش زنان در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: این وظیفه زنان است که آموزش های لازم برای جلوگیری از ویروس کرونا را در سطح خانواده ارائه دهند که این امر به مبارزه و مدیریت ویروس کرونا در سطح جامعه نیز کمک می کند.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح “فرماندهی بهداشت” توسط هلال احمر ، افزود: اجرای طرح های پیشگیری نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دارد و باید از مشارکت و ظرفیت سازمان های مردم نهاد و خیران در آن مسیر استفاده شود.

وی با رئوس مطالبی که وضعیت سلامت و اجتماعی را به عنوان موارد مهم کنترل و کنترل می کند ادامه داد: علاوه بر مطالعات آماری ، متخصصان مداخله و علمی و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی در این زمینه باید در دستور کار قرار گیرند.

دکمه بازگشت به بالا