مطالب عمومی

مردم و دولت در مسیر بهینه‌سازی مصرف انرژی گام بردارند

یکی از اعضای کمیسیون انرژی شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه ریزی برای بهینه سازی مصرف گاز، آب و سوخت یکی از اولویت های امروز کشور است و مردم و دولت باید در این راستا تلاش کنند.

منصور شکراللهی در گفت وگو با میجیک، با اشاره به احتمال حذف گاز صنعتی و اعمال محدودیت های دیگر برای نیروگاه ها از سوی شرکت ملی گاز، گفت: بارها درباره عدم تعادل گاز در کشور به ما تذکر داده شده و در این وضعیت ما با مشکل روبرو هستیم اولاً مردم باید در مصرف صرفه جویی کنند، زیرا مصرف گاز خانگی در حال حاضر بیشتر از صنعت است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه فرهنگ استفاده صحیح از گاز را بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: صنعت محور تولید در کشور است و باید منابع انرژی برای این حوزه تامین شود. قطعی گاز پارسال مشکلاتی را برای برخی صنایع کشور ایجاد کرد که به نظر من باید در این زمینه کشت شود تا مردم مصرف را رعایت کنند.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز حتی در بحث آب نیز با مشکل مواجه بوده ایم و یا در صورت ادامه این روند در مشکل سوخت نیز با مشکل مواجه خواهیم شد. با ادامه روند ممکن است مجبور به واردات بنزین شود، در حالی که تاکنون تولید بنزین تماماً در داخل کشور است، بنابراین فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف بسیار مهم است.

یکی از چالش های اساسی کشور مشکل سوخت است

شکراللهی تاکید کرد: از سوی دیگر استانداردسازی سازه ها و دستگاه ها نقش مهمی در بهینه سازی مصرف سوخت دارد، هم استانداردسازی شبکه و هم رعایت استانداردهای اولیه در ساخت منازل موضوع مهمی برای کاهش اتلاف انرژی است. متاسفانه در برخی از ساخت و سازها این استانداردها رعایت نمی شود. در حال حاضر در برخی روستاها لوله های شبکه آب مربوط به دهه 60 می باشد در صورتی که شبکه نیاز به تعمیر و به روز رسانی داشته باشد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در خاتمه گفت: امروز بحث بهینه سازی مصرف گاز، آب و سوخت برای کشور بسیار مهم است. مردم، دولت و وزارتخانه های ذیربط باید در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند تا در آینده دچار مشکلات جدی نشوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا