محفل شعر«ندای هبه» با محوریت بانوان مقاومت در اراک برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین نماینده فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در حاشیه مجموعه شعر ندای هبه سخنرانی کرد. برو وی با خبرنگار آنلاین گفت: جنگ اصلی امروز با اسرائیل جنگ دانش است و نقش هنرمندان و شاعران در این مسیر نیست. جایگزین است

محفل شعر«ندای هبه» با محوریت بانوان مقاومت در اراک برگزار شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام بهزاد محمدی افزود: این برنامه با حضور شاعران و بانوان اهل فرهنگ برای ابراز انزجار از جنایت برگزار شد. با شر اسرائیل و آمریکا برای ابراز همدردی و اعلام آمادگی برای ایفای نقش خود در حمایت از مادران غمگین غزه و لبنان در منطقه بازداشت شده اند.

اراک | بانوان

نماینده فرهنگ پژوهش و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: وظیفه بانوان در این عرصه بصیرت افزایی در خانواده و جامعه و تقویت روحیه استکبارستیزی و مبارزه با است. ظلم و این. قطعا در قالب شعر و هنر موثرتر خواهد بود.

حجت الاسلام محمدی افزود: در این گردهمایی بانوان فرهیخته و شاعران ولایی با حضور حماسه سرایان کشور اشعاری با موضوع مادران مقاومت سرودند و در پایان مراسم با هم پیمان و ائتلاف کردند. مسئولین وقت برای دفاع از مظلوم جهان رهبری تجدید وفاداری کردند.

بعد فرهنگی مقاومت بسیار مهم است

اراک | بانوانحماسه سرای معروف کشور برو وی با خبرنگار آنلاین گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری بعد فرهنگی مقاومت بسیار مهم است. E از آنجایی که در سایر زمینه ها فرهنگ سازی نشده است مشکل مقاومت شکل نمی گیرد.

حجت الاسلام سید محمدمهدی شفیعی افزود: مهمترین فعالان عرصه فرهنگ هنر و هنرمندان هستند و باید اذعان داشت که هیچ ابزاری تواناتر و قدرتمندتر از هنر برای ترویج فرهنگ در کشور وجود ندارد. جامعه به همین دلیل است که شعر مقاومت و هنر مقاومت بسیار مهم است. E خوشحال خواهد شد

وی بیان کرد: از سوی دیگر یکی از چالش های موضوع مقاومت این است که نقش زنان نیز در طول تاریخ کمتر مطرح شده است اما با توجه به اینکه لبه مشکل مقاومت جبهه جنگ و جهاد فیزیکی است. و همواره به بخش مردانه میدان جهاد و مقاومت توجه شده است و یک سوگیری ناخودآگاه نسبت به نقش زنان در معضل مقاومت شکل گرفته است.

حجت الاسلام شفیعی ادامه می دهد: با برگزاری این برنامه می توان بخشی از این خلأها را پوشش داد و نقش پررنگ زنان در عرصه مقاومت و فرهنگ مقاومت را بهتر و دقیقتر از گذشته برجسته کرد.

نقش زن در دوران دفاع مقدس و داستان معروف آن

اراک | بانواندیگر حماسه سرایان نامدار کشور نیز گفتند ویگو وی با خبرنگار آنلاین گفت: زنان نقش مهمی در خلق حوادث و روایت های دفاع مقدس دارند. E داشته اند اما آن طور که باید توجه نکرده اند.

مرتضی حیدری آل کثیر افزود: در واقع زنان از خط مقدم خدمات پشتیبانی تا فداکاری فرزندان و همسران تجلی فداکاری زنان را در حماسه بزرگ دفاع مقدس و مقاومت نشان می دهند و همیشه در خط مقدم هستند. با مردم مرزی بجنگید و از این سرزمین دفاع کنید یعنی.

وی با بیان اینکه دوستی و همگامی زنان با مردان از زمان پیامبران وجود داشته است افزود: به عنوان مثال دوست حضرت خدیجه (س)س) همسر حضرت لوث با پیامبر همراه بودالف(بی نظیر به خاطر همسر حضرت لوط)الف) آنها از جمله کسانی هستند که از دستورات خدا سرپیچی می کنند و مجازات می شوند اما حضرت خدیجه (س)س) او تمام دارایی خود را صرف اسلام کرد و در پیشرفت و تقویت اسلام سهیم بود.

آل کثیر ادامه می دهد: زنان شهید و مقاومت حضرت خدیجه (س)س) یک نفر می تواند شهادت و جهاد مقاومت را تبدیل به فرهنگ کند.

دکمه بازگشت به بالا