اقتصادی

لزوم اعمال نظارت مهندسان ناظر بر پروژه‌های ساختمانی

نایب رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بر لزوم نظارت مهندسان ساختمانی بر پروژه های ساختمانی و تعامل با بازرسان کار برای کاهش آمار حوادث ساختمانی تاکید کرد.

هادی ساداتی در گفت وگو با میجیک، بر لزوم نظارت مهندسان در پروژه های عمرانی تاکید کرد و اظهار کرد: یکی از عوامل موثر در بروز حوادث ساختمانی نبود کنترل و نظارت است که باید به نهادهای ذیربط مانند شهرداری ها رسیدگی شود. ، سازمان های نظام مهندسی، مهندسان ناظر و بازرسان.

وی افزود: مهندسان ناظر ناظر بر پروژه های ساختمانی باید هم به کارفرمایان و هم به کارگران توجه کنند تا نکات ایمنی را در ساختمان رعایت کنند تا منجر به حوادث ساختمانی نشود و از این رو معتقدم گاه سهل انگاری از سوی برخی ناظران دیده می شود. علاوه بر این، علت شده است و می تواند برای انسان فاجعه ایجاد کند.

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی ساختمانی درباره طرح ویژه وزارت کار برای حضور بازرسان کار در کارگاه های ساختمانی گفت: ما با این طرح موافقیم اما نمی توانیم آن را اجرا کنیم زیرا در حال حاضر دو تا سه بازرس کار در کارگاه ها هستند. متوسط ​​شهر بازرسی از پروژه های ساخت و ساز یکی از وظایف محسوب می شود، بنابراین با این تعداد بازرس امکان بازرسی از تمامی پروژه های عمرانی وجود ندارد.

ساداتی در پاسخ به این سوال که پیشنهاد شما برای نظارت بر پروژه های عمرانی چیست؟ وی بیان کرد: توصیه می شود مهندسان ناظر با جدیت بیشتری در این زمینه عمل کنند و در هنگام نظارت بر منابع و نیروی کار و کیفیت مصالح نظارت بر رعایت نکات ایمنی توسط کارفرمایان و کارگران ساختمانی در پروژه الزامی است. .

وی تصریح کرد: در صورت بروز مشکل در ساختمان یا پروژه اولین دستگاه قضایی که مورد توبیخ قرار می گیرد کارفرما و بازرس ساختمان است. بنابراین مهندس ناظر در ساختمان در تعامل با وزارت کار و بازرس کار می تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد و از وقوع حوادث ساختمانی بکاهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا