مطالب عمومی

قیمت های جدید خودرو اعلام شد/ حداکثر افزایش قیمت ۲۹ درصد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا امروز در بخش خبر 14 اظهار داشت: آخرین افزایش قیمت خودرو در آذر 1400 بوده و در سال 1401 افزایش قیمت کارخانه ای نداشته ایم.

وی افزود: شورای رقابت و سازمان های حمایتی 5 ماه قبل از عید کار خود را انجام می دهند و مبنای قیمت خودروسازان نیمه اول 1401 است.

تیموری گفت: حداکثر میانگین افزایش قیمت خودرو 29 درصد است.

مدیرعامل سایپا افزود: خودروهای شاهین حدود 18 درصد، فست اتو حدود 17 درصد، تمامی خودروهای ایرانی خودرو اعم از پژو 206، دنا، پژو پارس، سمند و تارا کمتر از 29 درصد افزایش قیمت داشته اند.

وی افزود: شورای رقابت هر خودرویی را که غیررقابتی تشخیص داده است، قیمت آن را لحاظ کرده است.

تیموری توضیح داد: امروز لیست قیمت جدید در سایت سایپا ایران خودرو اعلام می شود.

وی گفت: به عنوان مثال قیمت خودروی شاهین با 18 درصد افزایش از 304 میلیون تومان به 364 میلیون تومان رسید که با مالیات (40 میلیون تومان) حدود 400 میلیون تومان است که با 670 میلیون تومان فاصله زیادی دارد. بازار.

تیموری افزود: قیمت اولیه هیأت رقابت بیش از 40 درصد است، پس از دستور معاون اول رئیس جمهور، قیمت بررسی و قیمت در نظر گرفته می شود که بر اساس آن می توان تولید را افزایش داد.

مدیرعامل سایپا درباره پیش فروش خودرو نیز توضیح داد: قرارداد در حین پیش فروش به قیمت روز است و تمامی خودروهای ثبت نامی با قیمت جدید تحویل می شود.

تیموری تاکید کرد: شورای رقابت و سازمان های حمایتی بررسی و تحلیل قیمت ها را آغاز کردند، انتظارات خوبی وجود دارد و تولید در این هفته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش یافت.

به گزارش آنلاین، لازم به ذکر است پس از ۵ روز درگیری وزارت حریم خصوصی و شورای رقابت، اعلام قیمت جدید بر عهده مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا است!

دکمه بازگشت به بالا