مطالب میجیک

قرص های ضدبارداری ریسک بیماری آسم را کاهش می دهند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، نتایج یک مطالعه 17 ساله نشان می دهد که زنان ناباروری که از داروهای ضد بارداری هورمونی مانند قرص های ضد بارداری استفاده می کنند ، ممکن است کمتر در معرض اختلالات تنفسی باشند.

برایت نووارو ، محقق ارشد دانشگاه گوتنبرگ سوئد گفت: “این مرد ، وقتی آسم در کودکان معمولاً در پسران بیشتر از دختران است ، این از زمان بلوغ و به طور کلی در زنان تغییر کرده است.”

وی گفت: “هورمون های جنسی فعالیت را از بلوغ افزایش می دهند ، در حالی که ویژگی های خطر آسم بین دو جنس تغییر می کند.”

در این مطالعه بیش از 80،000 زن در طی 17 سال تحت نظر قرار گرفتند و محققان اثرات احتمالی انواع مختلف پیشگیری از بارداری را بر شدت آسم بررسی کردند.

نتایج نشان داد زنانی که از قرص های جلوگیری از بارداری استفاده می کنند کمتر به آسم شدید مبتلا می شوند.

تیم تحقیقاتی دریافتند مدت زمانی که یک زن از این قرص استفاده می کند تأثیر قابل توجهی در اثر محافظتی آن دارد. زنانی که فقط یک یا دو سال از داروهای ضد بارداری هورمونی استفاده می کنند ، خطر آسم را کاهش نمی دهند. اما زنانی که بیش از سه سال از این دارو استفاده می کنند کمتر در معرض خطر هستند.

قرص های ضد بارداری در جلوگیری از بارداری بسیار م effectiveثر هستند. اما هورمون های موجود در این داروها فواید دیگری نیز برای سلامتی دارند. این قرص ها گرفتگی های قاعدگی را کاهش می دهند ، قاعدگی را تسکین می دهند و خطر بارداری خارج رحمی را کاهش می دهند. آنها همچنین می توانند آکنه را افزایش دهند ، از نازک شدن استخوان جلوگیری کنند ، کیست های پستان و تخمدان را کاهش دهند و خطر ابتلا به سرطان آندومتر و تخمدان را کاهش دهند.

دکمه بازگشت به بالا