قرار نیست فرمول تعیین قیمت خودرو تغییر کند

خودرو | قیمت خودر

در حالی که در چند وقت اخیر صحبت هایی مبنی بر تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمول جدید از ابتدای سال 1403 مطرح شده است، سخنگوی شورای رقابت ضمن تکذیب تغییر این فرمول قیمت، تاکید کرد که فرمول جدیدی وجود ندارد. و فرمول مصوب از بهمن 1401 در حال اجراست و خودروسازان باید بخشنامه 543 شورا را اجرا کنند.

به گزارش میجیک، دو روز پیش بحث «توافق وزارت بهداشت و خودروساز مبنی بر محاسبه قیمت خودرو بر اساس فرمول هزینه تولید به اضافه 2.5 درصد سود» مطرح شد.

در همین رابطه سپهر دادجوی توکلی – سخنگوی شورای رقابت – در گفت وگو با میجیک، ضمن رد این موضوع، توضیح داد: فرض مطرح شده نادرست است و فرمول جدیدی وجود ندارد و همان فرمول مصوب از بهمن 1401 است. تا کنون اعمال شده است. مشکل جدیدی وجود ندارد. علاوه بر این، توافق نیز بی معنی است; بنابراین خودروسازان و عرضه کنندگان خودرو باید بخشنامه 543 شورا را اجرا و بر اساس آن عمل کنند.

وی افزود: همانطور که گفته شد هیچ فرمول و دستورالعمل جدیدی برای قیمت خودرو ایجاد نشده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با هماهنگی کامل شورای رقابت و بر اساس مصوبه این شورا تصمیم گیری می کند. بنابراین تغییری در روش قیمت گذاری در بازار خودرو ایجاد نخواهد شد. متأسفانه چنین گمانه زنی های غیرمستندی تنها به التهاب بازار دامن زد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا