اقتصادی

معمای قیمت خودرو! – میجیک

ورود به شورای رقابت به قیمت خودرو مانند تجربه سال های گذشته به بحث جدیدی در این زمینه تبدیل شده و با ورود معاون اول رئیس جمهور تلاش برای تعیین قیمت همچنان ادامه دارد.

به گزارش میجیک، علیرغم بحثی که در یک سال گذشته مبنی بر خروج بازار خودرو از شرایط انحصاری مطرح شده بود، اما شورای رقابت همچنان با تعبیر گذشته و در روزهای اخیر با افزایش قیمت خودرو، قیمت گذاری خودروها را ادامه می دهد. تولیدات داخلی با مصوبه شورای رقابت بحث های زیادی شده است

سوال روز: قیمت خودرو

پس از اعلام تصمیم شورای رقابت، از دولتمردان تا کارشناسان، اظهارات مختلفی درباره این تصمیم مطرح شده است و اکنون نیز. سخنگوی وزارت صمت در این مورد اظهار نظر کرده اند. سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری جلسات این سازمان (وزارت حریم خصوصی) و شورای رقابت برای بررسی موضوع تورم ناشی از افزایش قیمت خودرو، از بررسی مجدد موافقتنامه شورای رقابت از نقطه نظر تورم در جلسه.

کارشناسان نیز به طور جدی در این مورد اظهار نظر کرده اند. امیرحسن کاکایی – عضو هیئت علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت – در گفت وگو با میجیک؛، با بیان اینکه شورای رقابت و دولت همگی درست و دارای خطا هستند، اظهار داشت: شورای رقابت قیمت را اعلام نکرد و فقط اعلام کرد که با مشورت نهادهای ذیربط قیمت را نهایی کرده ایم پس از دستورات مردمی که اعلام کردند. و فرمول قیمت سرانجام در چند روز گذشته با وزارت حریم خصوصی و سازمان های پشتیبانی به توافق رسیدند.

احمد فرهادی هم وی با توجه به موضوع اخیر قیمت خودرو و تقاضا برای تعدیل درصد افزایش معتقد است باید بپذیریم که خودرو نیز کالایی است و ارزش آن باید بر اساس سازوکار عرضه و تقاضا در اقتصاد سالم تعیین شود. چارچوب؛ علاوه بر این، سرمایه‌گذاری این محصولات مصرفی در سال‌های اخیر به دلیل فشار شرایط تورمی، بخشی از تقاضا را ایجاد کرده است که دولت سعی در کنترل بیشتر قیمت‌ها دارد.

افول امروز: رشد اقتصاد جهانی

امروز رئیس صندوق بین المللی پول گفت: این موضوع واکنش های زیادی را در پی داشت. کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول (IMF) گفت انتظار دارد رشد اقتصاد جهانی در پنج سال آینده حدود سه درصد باقی بماند. جورجیوا گفت که این رقم پایین‌ترین پیش‌بینی رشد میان‌مدت توسط مؤسسات مالی از سال 1990 و کمتر از میانگین 3.8 درصدی در دو دهه گذشته است.

به نظر می رسد این قسمت تحت تأثیر جنگ روسیه و اوکراین اتفاق افتاده است. مشکلی که تاثیر خاص خود را بر اقتصاد روسیه دارد. وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که این کشور ماه گذشته، تولید نفت حدود 700 هزار بشکه در روز از خود کاهش پیدا کرده است. کرملین متعهد شده است که در تلافی تحریم های غرب و مکانیسم سقف قیمتی کشورهای گروه هفت برای فروش نفت این کشور، تولید نفت خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز بین مارس و دسامبر کاهش دهد. بر اساس آمار وزارت انرژی روسیه، این کاهش 40 درصد بیشتر است.

همچنین اتاق بازرگانی ایران در تازه ترین گزارش خود از تحولات اقتصادی جهان، آخرین وضعیت تحریم های غرب علیه روسیه و رعایت آن را مورد بررسی قرار داد. سیاست تحریم ترکیه قبلا اطلاع داده شده است.

روز افتتاحیه: 100000 نفر استخدام کنید

رئیس کارگزینی، استخدامی و رشد سازمان اداری و استخدامی 100000 نفر را جذب کرد وی در ماه های آینده در دستگاه اجرایی اعلام کرد و گفت: آزمون استخدامی 1402 به گونه ای متفاوت برنامه ریزی شده است تا کیفیت، انصاف، سرعت و تنوع در جذب نیرو از اولویت های سازمان اداری بوده و استخدام کشوری در این امر مد نظر قرار گیرد. دوره آزمون استخدامی

وزیر کار امروز هم خبری برای کارگران دارد. وزیر کار برای تصویب حق مسکن کارگران وی در هیئت دولت تایید کرد: 900 هزار تومان کمک هزینه مسکن کارگری از فروردین امسال باید به کارگران پرداخت شود.

در خانه هم قیمت مسکن ملی در تهران اعلام شده است رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح نهضت ملی مسکن را در بافت های فرسوده شهر تهران در مناطق 16، 18 و 20 اجرا می کنیم و هزینه ساخت واحد منهای خدمات مهندسی و هزینه پروانه حدودی است. 10 میلیون تومان. در هر متر

ظهور روز: بازار سرمایه

بازار سرمایه که در سال جدید به رشد خود ادامه می دهد نیز هفته جدید را با رکورد جدیدی آغاز کرد. شاخص کل بورس امروز با افزایش 64923 واحدی وارد کانال 2200000 واحدی شد و رقم 2202000 واحد را به ثبت رساند. شاخص کل با همین وزن نیز با افزایش 25 و 480 واحدی با 3.91 درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل به 676 هزار و 547 واحد رسید.

در مرکز مبادله ولی قیمتش پایین اومده نرخ انواع ارز اعم از دلار، یورو و درهم به صورت اسکناس و حواله و قیمت ربع سکه در مرکز مبادلات ایران در مقایسه با روز گذشته پیدا و اعلام شد. مرحله. کاهش یافته است.

همچنین بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به 26 فروردین 23.46 درصد اعلام شد. این در حالی است که اولین نرخ سود بین بانکی ثبت شده در سال جاری برای هفته منتهی به 18 فروردین ماه سال جاری 23.36 درصد بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا