اقتصادی

فشار مالیاتی از اقشار کم‌درآمد کم می‌شود

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: رویکرد دولت در بودجه 1403 اخذ مالیات از مودیان پردرآمد و کاهش بار مالیاتی اقشار کم درآمد است.

به گزارش میجیک، مهدی محدی اظهار کرد: اصل حاکم بر سیاست سازمان امور مالیاتی برای اصلاحات ساختاری اقتصادی در سال آینده ایجاد شفافیت اقتصادی و حرکت به سمت عدالت مالیاتی با ایجاد شفافیت است.

وی افزود: دسترسی به سامانه اطلاعاتی شرایط را برای برخورد با فراریان مالیاتی یا معوقات مالیاتی ایجاد می کند. ما همچنین حساب های دارای فعالیت تجاری مشکوک را شناسایی خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: در یکی از مصوبات لایحه بودجه 1403، دسترسی به بانک اطلاعاتی شهرداری، وزارت راه و شهرسازی، سامانه ثبت اسناد و املاک و غیره فراهم شده است. به سازمان مدیریت مالیاتی تا بتوانیم کسانی را که دارایی های بزرگی دارند شناسایی کنیم.

به گفته موحدی، تاکید سازمان امور مالیاتی بر درآمد بالاست. از سوی دیگر، بار مالیاتی را بر اقشار کم درآمد کاهش می دهیم.

وی تاکید کرد: در لایحه بودجه 1403 معافیت مالیاتی صاحبان مشاغل افزایش یافته و از 48 میلیون تومان به 75 میلیون تومان افزایش می یابد. معافیت ماده 84 را هم اضافه کردیم، همچنین حد استفاده از تبصره های ماده 100 در لایحه بودجه 1403 معادل 150 برابر آزادی است. ماده 84 قانون مالیات های مستقیم، عدم نیاز به نگهداری اسناد و دفاتر توسط مودیان خصوصی و عدم نیاز به اظهارنامه به سازمان امور مالیاتی را الزامی دانسته است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: یکی دیگر از موارد لایحه بودجه 1403 این است که بر اساس اطلاعات موجود در سازمان امور مالیاتی، مالیات کسر از افراد و مشاغل برای آنها پیشنهاد می شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا