مطالب عمومی

فروش کسب‌وکار‌های اینترنتی ۵۰ تا ۸۰ درصد کاهش یافت

رئیس کمیسیون تجارت الکترونیک:

عطا خالقی معتقد است که این اتفاقات اخیر در مجموع شاهد کاهش 50 تا 80 درصدی فروش کسب و کارهای اینترنتی بوده است.

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، عطا خالقی رئیس کمیسیون تجارت الکترونیک با اشاره به کاهش فروش کسب و کارهای اینترنتی به دلیل شکست کانال های دیجیتال مارکتینگ، گفت: صفحات اینستاگرام یکی از اصلی ترین بازاریابی ها هستند. کانال های بسیاری از کسب و کارها و فیلتر کردن اینستاگرام مشکلات زیادی برای آنها ایجاد می کند. کانال های کلیدی از بین می روند، فروش کاهش می یابد یا جذب کاربر جدید کاهش می یابد.

وی افزود: همچنین برخی از کسب و کارهای اینترنتی از کانال های اطلاع رسانی و بازاریابی مانند Web Engage یا Google Ads استفاده می کنند که آنها نیز در معرض فیلتر هستند. برخی از کسب و کارهای بزرگ از تعامل وب برای فعالیت های بازاریابی دیجیتال خود استفاده می کنند. این امر باعث می شود بخش بزرگی از بازاریابی دیجیتال و ارتباط با کاربران متوقف شود.

رئیس کمیسیون تجارت الکترونیک سایر اتفاقات از جمله وقفه در ارسال پیامک را در کسب و کار اینترنتی موثر دانست و گفت: پیامک های کوتاه 24 ساعته قطع می شود. صاحبان مشاغل نمی توانند با مشتریان تماس بگیرند. نه مشتری می توانند برای ورود یا ثبت نام جدید یک پیامک رمز یک بار مصرف دریافت کنند. البته قبل و بعد از آن در ارسال پیامک با وقفه های شدید مواجه شدیم.

خالقی با بیان اینکه برخی کسب و کارها از طریق پیام رسان هایی که فیلتر نیز هستند با مشتریان ارتباط برقرار می کنند، تصریح کرد: این امر منجر به کاهش ارتباط تجاری و واقعی با مشتریان شده است. البته امروزه یک عامل غیرمستقیم نیز بر روند کسب و کار دیجیتال تاثیرگذار است و آن کاهش خرید مردم است. کسانی که آن را نگه می دارند و حوصله خرید ندارند; بنابراین برخی از کسب و کارهای دیجیتال به دلیل اینکه در هرم اصلی زندگی مردم قرار ندارند کنار گذاشته شده اند.

رئیس کمیسیون تجارت الکترونیک درباره تاثیر انسداد اینترنت بر کسب و کار گفت: این رویداد در مجموع شاهد کاهش 50 تا 80 درصدی فروش کسب و کارهای اینترنتی بودیم. شرکت های بزرگ اینترنتی نیز فروش خود را تقریبا 50 درصد کاهش داده اند. ممکن است شرکت‌های بزرگ‌تر که مردم بیشتر به خدمات آن‌ها وابسته هستند، کمتر از شرکت‌های کوچک هستند.

خالقی با اشاره به فرار سرمایه در حوزه اقتصاد دیجیتال تصریح کرد: در اعتراضات کنونی مانند اعتراضات سال 2018 برخی سرمایه گذاری ها که قرار بود انجام شود رد شد. یا برخی از سرمایه گذاران برای پرداخت بعدی تردید کرده و پروژه را متوقف می کنند. البته زمانی که سرمایه در این حوزه آینده ای ندارد، چنین اقداماتی غیرعادی نیست. کار به جایی رسیده است که کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​و استارت آپ ها با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و می گویند حاضر نیستند چند ماه دیگر از این وضعیت رنج ببرند.

وی با اشاره به رفتار دولت در برخورد با مشکلات حوزه فناوری در روز قطع اینترنت، گفت: برخی از مسئولان قول داده اند در این مدت به مشاغل حوزه دیجیتال تخفیف مالیاتی بدهند. اما در شرایطی که اشتغال در این زمینه از بین رفته است، معافیت مالیاتی کمکی نمی کند. ما جلسات زیادی با مسئولان داشته ایم. در این جلسات قول همکاری داده شد اما گفته شد در جای دیگری تصمیم گیری می شود.

انتهای پیام/110/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا