اقتصادی

بازار تشنه کسب و کار اینترنتی است

بازار تشنه کسب و کارهای اینترنتی است

کارشناسان این حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال را کاهش هزینه های دولتی و عمومی می دانند و بر تامین زیرساخت ها تاکید می کنند و می گویند: بازار تشنه کسب و کارهای اینترنتی و فعالیت های مجازی و سرمایه گذاری در این زمینه است. بخش باید گسترش یابد.

ولی الله صالحی در گفت وگو با میجیک، با تاکید بر تامین زیرساخت ها برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور اظهار کرد: با توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال در بسیاری از کشورهای جهان و حرکت به سمت آینده کاری و ظهور آن. . در پروژه های جدید باید زیرساخت ها برای توسعه اقتصادی فراهم شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه گام هایی برای توسعه فناوری های نوین و اقتصاد دیجیتال برداشته شده است اما هنوز با وضعیت ایده آل فاصله داریم. فراهم کردن زیرساخت های لازم است.
این کارشناس کار با بیان اینکه مردم آماده فعالیت در اقتصاد دیجیتال و فرهنگ کار در فضای مجازی هستند، افزود: امروز نسل جوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ما با فضای مجازی آشنا هستند و کار با بسترها و شبکه های مجازی را می دانند. خوشبختانه ما در همه کشورها حتی در روستاها دانشگاه داریم، بنابراین بازار تشنه تجارت آنلاین و فعالیت های مجازی است و دولت باید در برخی بخش ها سرمایه گذاری کند.
وی به دوران کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا اگرچه آسیب های زیادی به بار آورده است، اما با توجه به اینکه فعالیت های زیادی در اینترنت شکل می گیرد، مزیت هایی نیز دارد و باعث می شود وارد بحث اقتصاد دیجیتال و آینده شویم. کار سریعتر
به گفته صالحی، شاید نسل قدیم آشنایی کافی با فعالیت های اینترنتی نداشته باشند، اما آرام آرام با نسلی مواجه خواهند شد که به راحتی می توانند قبض برق و گاز خود را با استفاده از تلفن همراه پرداخت کنند. آنها می توانند قرار ملاقات بگذارند، کارهای بانکی و اداری انجام دهند، و حتی دادخواست های آنلاین برای اختلاف مرجع حل و فصل با دادگاه ارائه کنند.
این کارشناس حوزه اشتغال افزود: اکنون دفترچه بیمه استخدامی مکانیزه است در حالی که پیش از این چاپ هزینه های سنگینی داشت. امروز سامانه ای به نام روابط کار در وزارت کار راه اندازی شده است که کارگران به راحتی می توانند بدون مراجعه به اداره کار و یا معطل کردن مرجع حل اختلاف، دادخواست ثبت نام کنند.
وی درباره شناسایی مشاغل مجازی نیز گفت: معتقدم این موضوع کار چندین دستگاه و وزارتخانه است و وزارت کار، وزارت ارتباطات، حریم خصوصی و چند نهاد مرتبط در این زمینه. از سوی دیگر، دولت باید برای کسب و کار ارزش قائل شود. و شناسایی و معرفی پروژه های اینترنتی مرتبط با اقتصاد دیجیتال در دستور کار قرار گیرد.
صالحی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال بسیاری از هزینه ها را برای دولت و مردم کاهش می دهد، تصریح کرد: باید از مطالعات سایر کشورها در آینده اشتغال و توسعه اقتصاد دیجیتال استفاده کنیم. در چند سال آینده، بسیاری از مشاغل از بین خواهند رفت. آنها می روند و یک پروژه جدید به جای آنها ظاهر می شود که معمولاً در اینترنت انجام می شود. بنابراین از آنجایی که اقتصاد دیجیتال در همه جای دنیا مطرح شده است، باید با تحولات جاری در این راستا هماهنگ باشیم.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا