فرزند من دو تابعیتی نیست/ فقط ۱۰ درصد بازداشتی‌ها زنان‌اند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

پوست

قوانین حوزه زنان و خانواده نیازمند اصلاح است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، انسیه خزعلی معاون امور زنان دانشگاه شریف در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی اعلام: اسامی زنان قربانی اغتشاشات اخیر را منتشر کردند و شواهدی از نحوه مرگ آنها وجود دارد.

وی افزود: از سوی دیگر 90 درصد زندانیان مرد و 10 درصد هستند. یک زن استاگر آقایان در صف اول باشند و با آنها درگیری پیش بیاید اما اسم هایی که ردیف می شود زن باشد چه؟

خزعلی تصریح کرد: عده ای از اعتراض سوء استفاده می کنند و آن را تبدیل به اغتشاش می کنند و دست بر نمی دارند چون می دانند اگر این روند ادامه پیدا کند باید با خیلی چیزهای دیگر هم مواجه شوند.

او بیان کرد: چه زمانی آنها اسامی زنان قربانی شورش های اخیر را منتشر کردند و شواهدی از نحوه مرگ آنها وجود داشت.

پسرم به ایران بازگشته است

خزعلی درباره پسرش گفت: دو پسرم طبیعت او این کار را نکرد و در خارج از کشور کار کرد و اکنون به کشور برگشته است، همچنین نوه اش کلاس اول است و او در اینجا در مدرسه است. به محض انتشار این خبر گفتم پسرم برای کار و تجهیزات کاری که نرم افزارسازی است به خارج از کشور رفته و بعد برگشته است اما رسانه ها با دروغ این موضوع را منتشر کردند.

وی گفت: رسانه ها فکر می کردند باید همه چیز را دروغ منتشر کنند و به دروغ پر و بال بدهند و این جای تاسف دارد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره پسرش گفت: اگر می گویید پسرم برای فیلترشکن به خارج از کشور رفته است، حتما دلیل بیاورید. ما می گوییم اینطور نیست و به خدا فعالیت پسرش کار فیلترشکن نیست.

خزعلی گفت: کسانی که تهمت می زنند و اذهان مردم را تخریب می کنند سند بیاورند. دل مردم با دیدن اختلاس و بی عدالتی می سوزد. پسر من یکی است قرآن نه از من، نه از پدرش و نه از دولت دریافت کرد و هیچ قراردادی با دولت ایران یا شرکت‌های نهادی نداشت.

پسرم رتبه اول گوگل را کسب کرد

وی اعلام کرد: نرم افزار تولید کرده و 50 دانشجو مشغول به کار است. زمانی که این نرم افزار را آپلود کرد رتبه اول گوگل را کسب کرد. او فقط با درآمد نرم افزار انتشارات کار می کند.

من معترضان را فرزندان خود می دانم

خزعلی گفت: من بچه های معترض را فرزندان خود می دانم و با آنها زندگی کرده ام، هنوز هم خودم را دانشجو می دانم; با دو فرزند وارد دانشگاه شد و با 4 فرزند فارغ التحصیل شد فارغ التحصیل من گوشت و پوست و خونی هستم که با سخنرانی و اعتراض و انتقاد در دانشگاه همراه است و در بسیاری از فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در دانشگاه شرکت می کنم.

وی گفت: اگر ممنوعیتی برای زنان وجود داشته باشد، آن را تجربه کرده و سعی در رفع آن داشته ام. حتی در برخی مسابقات با نام مستعار وارد مسابقات شدم تا اطلاعاتم دیده شود.

ما روش فعلی پلیس امنیت اخلاقی را قبول نداریم

معاون رئیس جمهور گفت: ما چیزی به نام گشت ارشاد نداریم; ما پلیس امنیت اخلاقی داریم، اما این راه را قبول نداریم. آنچه در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد اینطور نبود.

وی افزود: هر کشوری یک سرپوش دارد و می گوید در یک کشور آزادی مطلق است. مثل این نه هر مکانی با توجه به فرهنگ، سنت و اعتقاد، نوع پوشش را انتخاب می کند.

وی در خصوص قطعنامه آمریکا و درخواست حذف ایران از کمیسیون وضعیت زنان گفت: به آن صدای زنان می گویند اما اگر این صدا با سیاست همخوانی نداشته باشد یا باعث صداهای زیاد و یک صدا شود. غرور را از بین می برد، سکوت خواهند کرد.»

خزعلی اعلام کرد: ایران سال گذشته با 43 رای از 54 عضو کمیسیون بانوان به عضویت این کمیسیون درآمد. سال گذشته در جلسه کمیسیون زنان فعالیت بسیار خوبی داشتیم. اما امسال با دروغ هایی که به خاطر حادثه اخیر و با بیانیه کشتار زنان توسط حکومت از رسانه های خارجی گفته شد، هرچند مدعی هستند که به دنبال حقوق زنان هستند، اما اینطور نیست.

حمله به زنان در بازداشتگاه درست نیست

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به سوالی مبنی بر تعرض به زنان زندانی که از سوی برخی رسانه های خارجی مطرح شده است، گفت: آیا آوردن مطلبی از رسانه ای که نماینده آن در آنجا نیست کافی است؟ در ایران؟

خزعلی توضیح داد: باید با مستندهای مطالب تماس می گرفت و مستندها را می خواست. من امروز در زندان بودم و با زندانیان صحبت کردم و مشکلاتی که از زمان بازداشت با آن ها روبرو هستند به من گفتند.

وی گفت: من تا به حال به این موضوع برخورد نکرده ام و اگر کسی مدعی است سند بیاورد. برخی از این اتهامات 40 سال است که به ما زده می شود و موضوع جدیدی نیست. اگر چیزی شنیدید، سند بگیرید.

در نهایت برای حق زنان برای خروج از کشور بدون رضایت شوهر تلاش کنید

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر حق خروج زنان از کشور بدون رضایت همسر، گفت: موضوع حق خروج زنان از کشور بدون رضایت همسر است. قسمتی از برنامه فقه حقوقی معاونت امور زنان و خانواده است و معاونت حقوقی این معاونت تا به نتیجه رسیدن موضوع را پیگیری می کند.

من با شوهر بالغ موافقم

V در سوال وی در خصوص ازدواج کودکان نیز گفت: هیچکس با ازدواج اجباری موافق نیست و این هرگز در قانون نیست. از روز اول کار گفتم با یک همسر بزرگ موافقم.

خزعلی گفت: بلوغ باید از نظر فکری و جسمی در انسان باشد. واقعیت هایی در جامعه وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود. اگر بگوییم قبل از 18 سالگی حق ازدواج ندارید، ممکن است این ازدواج غیرقانونی و بدون نظارت و حتی بارداری باشد. قانون باید انعطاف پذیر باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: ازدواج اجباری محکوم است. کشیشان جمعه در استان ها تلاش می کنند تا این فرهنگ را تغییر دهند که برخی از کودکان خردسال را تشویق به ازدواج می کند. باید فرهنگی باشد.

دکمه بازگشت به بالا