برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

قدرت پاسپورت دومینیکا

قدرت پاسپورت دومینیکا

(به : Dominica) با نام رسمی (به : Commonwealth of Dominica) است جزیره‌ای در . نام رسمی آن کشور (مشترک‌المنافع) دومینیکا و پایتخت آن است. دومینیکا در ۳ نوامبر ۱۹۷۸ از اعلام استقلال کرد. واحد پول آن نام دارد.

اخذ پاسپورت دومینیکا: دومینیکا از و بخشی از منطقه است و به خاطر طبیعت دست‌نخورده‌ای که دارد « » نامیده شده‌است. دومینیکا در جنوب و در شمال واقع شده؛ مساحت دومینیکا ۷۵۰ کیلومتر مربع و جمعیت این کشور ۷۱٫۲۹۳ نفر (در سال ۲۰۱۱) است. این کشور انگلیسی است و زبان‌های و فرانسوی نیز به عنوان زبان‌های گفتاری استفاده دارند.

جزیره دومینیکا از دیدگاه زمین‌شناسی جوان‌ترین جزیره آنتیل کوچک است و به این خاطر فعالیت‌های آتشفشانی و هنوز در آن دیده می‌شود. ، که دومین چشمه آب‌گرم دنیا است در دومینیکا واقع شده‌است.

گونه‌ای طوطی به نام پرنده ملی این جزیره است و نگاره آن بر روی پرچم دومینیکا نیز نقش بسته‌است.

این جزیره را به نام روز (در لاتین: dominica) یعنی روزی که این جزیره را کشف کرد نام‌گذاری نمود. کشف این جزیره در تاریخ ۳ نوامبر ۱۴۹۳ بود. امروزه ۸۶٫۸٪ از مردم دومینیکا هستند. در واقع دومینیکا در تاریخ ۳ نوامبر ۱۴۹۳ توسط کریستف کلمب و در طی سفر دومش به «بر جدید» کشف شد. او این سرزمین را در اختیار بومیان سرخ‌پوست کارائیبی و جنگجویی یافت که از نسل بومیان بودند.

در قرن شانزدهم کشتی‌های به دلیل شرایط باد و جریانات آبی مناسب، معمولاً در دومینیکا لنگر می‌انداختند ولی به دلیل مخالفت و مقاومت‌های مردم دومینیکا، عملاً در آنجا ساکن و مستقر نشدند.

تقریباً تمام جمعیت هفتادهزار نفری دومینیکا، از نسل برده‌هایی هستند که در قرن ۱۸ میلادی به دومینیکا برده شدند. با این حال دومینیکا تنها جزیرهٔ شرقی است که هنوز جمعیت پیش از کشف آن توسط کلمب را حفظ کرده‌است: بومیان کارائیب که حدود ۳۳۰۰ نفر از آنان همچنان در سواحل شرقی به زندگی مشغولند.

اقامت انگلیس با پاسپورت دومینیکا | سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

اقلیم و موقعیت جغرافیایی جزیره دومینیکا

اقلیم و موقعیت جغرافیایی دومینیکا نیز موضوع مهمی است که باید پیش از اقدام برای دریافت پاسپورت این کشور نسبت به آن اطلاعات داشته باشید. جزیره دومینیکا همان‌طور که گفته شد در شرقی قرار دارد و جزء جوان‌ترین جزیره‌های آنتیل محسوب می‌شود. ساختار کلی این جزیره آتشفشانی است، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا آتشفشان‌های این جزیره به ندرت فعال می‌شوند. به دلیل وجود همین آتشفشان‌ها است که این جزیره دارای خاک آبرفتی و حاصلخیز است و چشمه‌های آب گرم زیادی را نیز دارد.

حکومت دومینیکا و مردم سالار است. قوهٔ مقننه دومینیکا است که وظیفه قانون‌گذاری را بر عهده دارد. رئیس کشور رئیس‌جمهور و رئیس دولت نخست‌وزیر است که با رأی مستقیم مردم برگزیده می‌شوند.

دومینیکا برای جلب سرمایه برای توسعهٔ اقتصادی آن کشور، در مقابل سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دولتی، تابعیت و حقوق دومینیکا را به سرمایه‌گذار اهداء می‌کند. اقتصاد دومینیکا کاملاً به گردشگری، کشاورزی و اخذ سنگین وابسته است.

تجارت بینالمللی

دومینیکا، منافع ابتکار حوضه است که بسیاری از کالاها آمریکایی را با بخشودگی گمرک اعطا می‌کند. دومنیکا معتلق به انجمن عضو کارائیب غالباً انگلیسی زبان و بازار مشترک کاریکوم و سازمان‌های کشور کارائیب شرقی(OECS) است.

صنعت خدمات مالی

دومینیکا ظاهراً وضعیت معاف از را به شرکت‌های خارج از کشور ارئه می‌دهد. دومینیکا توافق‌نامه با لهستان را برای تبادل اطلاعات مالیاتی در ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۲ امضا کرد.

مهاجران اقتصادی

شهروند رسمی شدن در کشور دومینیکا برای کسانی که دنبال تابعیت دوم هستند، معتبراست. افراد می‌توانند با ۷ سال اقامت قانونی در ازای سرمایه‌گذاری در اقتصاد این کشور ملیت دومنیکا را کسب کنند. از سال ۲۰۱۴، متقاضیان می‌توانند سرمایه‌گذاری حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار آمریکا در املاک و مستغلات را از استراحتگاه‌های جزیره ای یا برندهای جهانی مانند ، یا کنند. شهروندان دومنیکا می‌توانند بدون نیاز به یا به محض ورود با یک روادید به حدود ۱۴۰ کشور از جمله انگلستان و ناحیه سفر کنند. در حال حاضر ۱۶٪ درآمد دولت از طریق اهدی شهروندی است.

برنامه دیگری بر اساس اهدای سرمایه به دولت دومینیکا وجود دارد که تحت عنوان نیز برای اخذ شهروندی دومینیکا و دریافت وجود دارد که با مبلغ کمتر این شهروندی دریافت شود. این برنامه از سال ۱۹۹۳ در حال اجراست.

نشریه مدیریت ثروت حرفه ای فایننشال تایمز، کشور دومینیکا را به عنوان بهترین شهروندی جهان از طریق برنامه سرمایه‌گذاری در فهرست سالانه CBI خود قرار می‌دهد.

سرمایه گذاران تابعیت دومنیکا را انتخاب می‌کنند زیرا؛ دومنیکا مقرون به صرفه‌ترین کشور از نظر سرمایه‌گذاری و روند درخواست ساده و کارآمد است.

صنعت گردشگری

دومنیکا عمدتاً آتشفشانی و دارای چندین سواحل است. کوه‌های دومینیکا، ، دریاچه‌های آب شیرین، چشمه‌های آب گرم، آبشارها، و نقاط ، آن را به عنوان مقصد جذاب محیط زیست تبدیل می‌کند. طبیعت آتشفشانیِ جزیره، غواصان را به غواصی جذب خود کرده‌است.

رنکینگ جهانی دومینیکا

رتبه‌بندی کشور دومینیکا در جهان از لحاظ تولید ناخالص داخلی برابر ۸۴۹ میلیون دلار است که در کل دنیا رتبه ۱۷۳ را به خود اختصاص داده‌است. این مقدار شاید با توجه به میزان کلی درآمدهای دیگر کشورها مقدار کمی باشد، اما با توجه به اقتصاد تازه جان گرفته و همچنین کوچک بودن این کشور می‌تواند مبلغ قابل توجهی باشد.

قدرت پاسپورت دومینیکا در جهان

سال ۲۰۲۲ ، سفر به ۸۷ کشور بدون ویزا از جمله حوزه شنگن و انگلستان و ۴۱ کشور با ویزای فرودگاهی با گذرنامه دومنیکا امکان پذیر بود. و آخرین رتبه بندی گذرنامه های جهان پاسپورت دومینیکا در رتبه ۳۱ قرار گرفت.

دو فرودگاه منطقه ای در این جزیره وجود دارد، اما هیچ فرودگاه بین‌المللی وجود ندارد. پرواز به دومینیکا نیازمند مسافرت از طریق ، یا دیگر جزایر مجاور در کارائیب مانند مارتینیک، گوادلوپ، یا است.

شبکه جاده ایی دومنیکا عمدتاً در امتداد خط ساحلی و در امتداد دره رودخانه‌ها قرار دارد. جاده‌های عمده بزرگراه‌ها دو خط هستند.

این جاده‌های اصلی به تازگی با کمک و اتحادیه اروپا بازسازی شد.

دومنیکا بخش برق را از طریق؛ برق آبی، و تأمین می‌کند.

۸۶٫۸٪ مردم دومینیکا سیاه‌پوست، ۸٫۹٪ دورگه، ۲٫۹٪ سرخ‌پوستان کارائیبی، س ۰٫۸٪ سفیدپوست و ۰٫۷٪ از دیگر نژادها هستند.

تقسیمات کشوری

دومینیکا به ۱۰ تقسیم شده‌است. استان‌های این کشور Parish نامیده می‌شوند که در اصل به معنی یک «بخش کلیسایی» است.

عکسی از عرشه یک کشتی تفریحی از شهر .

چشم‌اندازی از طبیعت دومینیکا در نزدیکی دریا.

طبیعت مناطق داخلی دومینیکا.

, youtube.com,Wikipedia contributors,riftrust.com “Dominica,” Wikipedia, The Free Encyclopedia, (accessed April 30, 2012).

دکمه بازگشت به بالا