برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

عوارض قهوه برای کبد چرب

امروزه استفاده از با سرعت بیشتری در میان مردم رواج دارد. برخی برای شب بیداری و برخی صرفا برای طعم دلپذیرش، آن را می نوشند. اما این نوشیدنی محبوب ویژگی های دیگری نیز دارد. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با اثرات قهوه برای کبد چرب و رابطه قهوه و کبد چرب صحبت کنیم. همه ما قهوه را به عنوان یک نوشیدنی میشناسیم که می تواند ما را شب بیدار نگه دارد.

ترکیباتی که در قهوه وجود دارد باعث می شود که سیستم عصبی مرکزی را برای هشدارها فعال نگه دارد. قهوه ممکن است به کاهش خطر سکته مغزی، زوال عقل، بیماری پارکینسون و انواع خاصی از سرطان کمک کند، تاثیر قهوه بر سلامت کبد بسیار بیشتر است.  اینکه آیا قهوه کبد را چرب می کند؟ موضوعی است که نیاز به پژوهش های بیشتری دارد.

مقدار مصرف توصیه شده قهوه و بهترین زمان برای نوشیدن آن

اکنون که با رابطه قهوه و کبد چرب آشنا شدید، نوبت به آن می رسد که بررسی کنیم، چه میزان قهوه برای شما مناسب است. چندین مطالعه، تاثیر بر بیماریهای کبدی را با توجه به میزان مصرف آن بررسی کرده اند. یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۵ نشان داده است که مصرف روزانه کمتر از ۱ فنجان قهوه منجر به کاهش ۱۵٪  خطر مرگ ناشی از بیماری های مزمن کبد می شود.

نوشیدن روزانه ۴ فنجان قهوه گانودرما و جینسینگ دکتر بیز با کاهش ۷۱ درصدی همراه بوده که این مطالعات نشان می دهد که نتایج، وابسته به مقدار مصرف (دوز) قهوه است. به طور کلی، به نظر می رسد که بهترین تأثیرات در حدود ۳ فنجان در روز مشاهده می شود. و اما در مورد، هیچ زمان خاصی از روز وجود ندارد. شما هر زمانی از طول شبانه روز می توانید از نوشیدن فنجان قهوه خود لذت ببرید.

قهوه و ارزش تغذیه ای آن

طبق استاندارد وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک فنجان قهوه دم کرده و بدون هیچگونه افزودنی فقط حاوی ۱ کالری است. این ماده حدود ۶ میلی گرم سدیم و حدود ۰٫۳ گرم پروتئین دارد، بدون هیچ گونه قند یا چربی ذاتی. اما همین قهوه که به نظر می رسد مواد مغذی چندانی در خود ندارد، فواید ویژه ای را برای سلامتی بدن ما به ارمغان می آورد.

از جمله فواید آن می توان به تاثیر مثبت بر بهبود بیماری های کبدی و انواع مختلف سرطان ها مانند سرطان کبد، سرطان روده بزرگ، سرطان مری، سرطان پستان، سرطان پروستات، سرطان لوزالمعده، سرطان تخمدان و سرطان کلیه اشاره کرد.

بنابراین برای تسریع در روند بهبود بیماری های مذکور و همچنین بهره مندی از تلخ برای کبد بهتر است قهوه را در لیست نوشیدنی هایی که استفاده می کنید، قرار دهید.

قهوه با کبد چه می کند؟

عده ای از افراد در رابطه با مضرات قهوه برای کبد ابهاماتی دارند که در این بخش سعی کردیم به طور کامل به آن ها پاسخ دهیم. برای بررسی تاثیر نوشیدن قهوه بر سلامت کبد و مضرات قهوه برای کبد تحقیقات فراوانی انجام شده است برخی از این تحقیقات نشان داده اند که نوشیدن قهوه باعث کاهش یک نوع آسیب کبدی به نام فیبروز کبدی می شود که در مراحل پیشرفته به سیروز کبدی معروف است. اثرات مفید قهوه در انواع مختلف بیماری های کبدی مانند هپاتیت C و هپاتیت B، بیماری کبد چرب ناشی از الکل و بیماری کبد چرب غیر الکلی هم مشاهده شده است.

البته این به این معنا نیست که قهوه را تنها باید به افرادی دارای بیماری های کبدی توصیه کرد. تحقیقات همچنین نشان داده است که نوشیدن قهوه در بین افراد سالم در مقایسه با بیمارانی که قهوه نمی نوشند، سطح آنزیم های کبد را بهبود می بخشد. به زبان ساده تر، مصرف قهوه می تواند به کاهش سطح التهاب کبد کمک کند. البته زمانی که از قهوه و فواید آن برای کبد صحبت می کنیم، منظورمان هر نوعی از قهوه است. با این حال، ظاهرا بهترین نوع قهوه برای کبد چرب، قهوه معمولی و بدون هیچگونه افزودنی برای سلامت کبد مفیدتر است.

تاثیر قهوه بر کبد چگونه است؟ | کافی استور

طرز تهیه قهوه برای کبد چرب چگونه است؟ این سوالی است که زیاد پرسیده می شود اما باید گفت قهوه ای که برای کبد چرب آماده میکنید، روش تهیه متفاوتی ندارد، فقط بهترین است از قهوه معمولی و بدون هیچ افزودنی استفاده کنید. سازمان بهداشت جهانی در گزارش‌های اخیر خود پس از بررسی بیش از 1000 مطالعه روی انسان‌ها تأیید کرد که بین قهوه و کبد رابطه تنگاتنگی برقرار است و نوشیدن منظم روزانه دو فنجان ​​قهوه می‌تواند از سرطان کبد جلوگیری کند. قهوه همچنین خطر ابتلا به سایر بیماری‌های کبدی، از جمله فیبروز و سیروز را کاهش داده و می‌تواند از پیشرفت اختلالات کبدی در برخی بیماران بکاهد.

با این حال، دانستن این نکته حائز اهمیت است که اگرچه نوشیدن قهوه ممکن است کبد را در برابر ابتلا به بیماری‌های مختلف محافظت کند، اما برای سلامت کبد یک خوب، نوشیدن آب فراوان، انجام ورزش منظم و حفظ وزن سالم نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این مقاله، ما به فواید و مضرات قهوه روی کبد و تاثیر آن بر هپاتیت و سرطان کبد پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

بخوانید : قیمت فروش قهوه گانودرما

آیا نوشیدن زیاد قهوه برای کبد مضر است؟

اگرچه نوشیدن قهوه برای سلامت کبد مفید است، اما کافئین زیاد نیز می‌تواند آسیب یا التهاب ناگهانی کبد را تشدید کند، چرا که کافئین می‌تواند با عملکرد خود، مانع از تلاش بدن برای توقف التهاب شده و کبد را دچار مخاطره کند. علاوه بر این، نوشیدن بیش از حد قهوه، مشکلاتی از قبیل بی‌حالی، اضطراب و اختلالات خواب را به دنبال خواهد داشت.

نقش مصرف قهوه در کاهش خطر سرطان کبد

این‌طور به نظر می‌رسد که این عناوین، دو یار جداناشدنی هستند. قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که به ویژه برای بیماری کبد چرب غیرالکلی مفید است. بیماری کبد چرب غیرالکلی، زمانی رخ می‌دهد که چربی اضافی در سلول‌های کبد تجمع یابد.

این بیماری از هر 4 نفر در ایالات متحده 1 نفر را تحت تاثیر قرار داده و اکثرا در افرادی که دچار اضافه وزن هستند و یا دیابت یا کلسترول بالا دارند، رخ می‌دهد. علاوه بر این، کبد چرب غیرالکلی با گذشت زمان، می‌تواند باعث سیروز یا زخم در کبد و منجر به سرطان یا نارسایی کبد شود.

اما تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که زیاد قهوه می‌نوشند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد قهوه به نوعی از افرادی که مشکلات کبدی دارند، محافظت می‌کند. حتی شواهدی بر این مبنا وجود دارد که قهوه برای افراد مبتلا به هپاتیت C (ویروسی که کبد را آلوده می‌کند و می‌تواند منجر به سیروز و سرطان کبد شود) نیز مفید است.

آیا قهوه بدون کافئین برای کبد مفید است؟

بسیاری از تاثیرات مفید قهوه، ناشی از کافئین موجود در آن است و برای بهره‌مندی از مزایای آن باید قهوه معمولی – نه بدون کافئین – مصرف شود. همچنین، قهوه حاوی آنتی اکسیدان‌ها و سایر ترکیبات مفیدی است که همگی نقش مهمی در کاهش التهاب کبد دارند.

آیا همه انواع قهوه تاثیر یکسانی روی کبد دارند؟

البته که انواع مختلف قهوه تاثیرات مفیدی روی کبد دارند، اما بهترین تاثیرات را در این زمینه، قهوه ساده، قهوه فوری و اسپرسو نشان داده‌اند.

نوشیدن قهوه، یکی از راه‌های حفظ سلامت کبد است.

ارتباط مصرف قهوه با هپاتیت C

بدن در هنگام هضم کافئین، یک ماده شیمیایی به نام پاراکسانتین می‌سازد که با کند کردن رشد بافت اسکار درگیر در فیبروز به مبارزه با سرطان کبد، سیروز مرتبط با الکل، بیماری کبد چرب غیرالکلی و هپاتیت C کمک می‌کند. لازم به ذکر است که در کنار نوشیدن قهوه، رعایت یک رژیم غذایی سالم نیز یکی از ارکان بهبودی آسیب‌های کبدی، از قبیل هپاتیت C است.

این قسمت از بدن، اولین عضوی است که غذای خورده شده را متابولیزه می‌کند و مصرف مقدار زیادی مواد قندی و چربی اشباع شده می‌تواند منجر به بیماری کبد چرب شود. البته نوشیدن زیاد الکل نیز می‌تواند آسیبی همیشگی و غیرقابل جبران به این قسمت از بدن وارد نموده و در نهایت منجر به سیروز کبدی شود.

با خرید قهوه موکا دکتر بیز سلامت خود را تضمین کنید.

با این حال، باید توجه شود اگرچه بین این دو موضوع ارتباط مثبتی برقرار است، اما قهوه معجزه‌گر نیست و نمی‌تواند به طور کامل روند بیماری‌های کبدی را معکوس کند یا آسیب ناشی از مصرف بیش از حد الکل را از بین ببرد، اما می‌تواند یک گام موثر و رضایت‌بخش به سمت داشتن یک کبد سالم‌تر باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا