عقد قرارداد کار ۶۹ هزار نفر/معافیت بیمه‌ای بیش از ۱۲ هزار بنگاه اقتصادی

بر اساس نتایج اجرای طرح معافیت کارآموزی و بیمه، بیش از 12 هزار و 400 بنگاه اقتصادی مشمول معافیت بیمه شده و بیش از 69 هزار نفر قرارداد کار را با موفقیت انجام داده اند.

قرارداد کار 69 هزار نفر / معافیت بیمه ای بیش از 12 هزار بنگاه اقتصادی

به گزارش میجیک، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی بر اساس ماده 71 قانون برنامه ششم توسعه و یکی از برنامه های موثر وزارت نیرو در برنامه سیاست گذاری فعال بازار کار در قالب تبصره 18 بودجه سالانه است. ضوابط و زمینه های لازم برای ارائه آموزش های شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاه با استفاده از ظرفیت های بلااستفاده در واحدهای فعال اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی ها فراهم شده است.

افزایش توانایی جذب و بکارگیری فارغ التحصیلان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار، ایجاد انگیزه برای کارآفرینی و کسب و کار در بین فارغ التحصیلان، زمینه سازی برای انتقال دانش از فارغ التحصیلان به کارگاه ها و کاهش هزینه های بکارگیری کارگران برای کارفرمایان از مهمترین اهداف اجرای طرح کارورزی در نظر گرفته شده است.

این طرح یکی از موثرترین طرح ها در توسعه اشتغال و بازار کار کشور است که بستری برای شناخت فضای کار و جذب جویندگان کار در بنگاه های اقتصادی فراهم می کند و وزارت کار آن را اجرا کرده است. در سال های اخیر

قرارداد کار 69 هزار نفر / معافیت بیمه ای بیش از 12 هزار بنگاه اقتصادی

بر اساس آخرین نتایج اجرای طرح کارورزی و معافیت بیمه ای، 161 هزار و 133 داوطلب در این طرح ثبت نام و واجد شرایط شناخته شده اند که از این تعداد 69 هزار و 261 نفر موفق به عقد قرارداد شده اند. بر اساس این طرح 22 هزار و 139 واحد و شرکت اقتصادی مشارکت داشته اند که از این تعداد 12 هزار و 427 واحد از بیمه معاف شده اند.

بررسی توزیع استانی اجرای طرح نیز نشان می‌دهد که استان‌های فارس و خوزستان بیشترین تعداد داوطلبان واجد شرایط را به خود اختصاص داده‌اند و هرمزگان بیشترین مشارکت را در شرکت‌های دریافت‌کننده و کاهش قراردادها متعلق به این استان دارد.

قرارداد کار 69 هزار نفر / معافیت بیمه ای بیش از 12 هزار بنگاه اقتصادی

کمک هزینه کارآموزی پولی است که در پایان دوره اولیه کارآموزی و با توجه به مدت آن به کارآموزان پرداخت می شود و مزیت طرح برای کارجویان و کارفرمایان این است که در صورت استخدام کارآموز آزاد می شوند. حق بیمه کارفرما حداکثر تا دو سال.

از دیدگاه کارشناسان یکی از ویژگی های بارز این طرح ادغام با طرح معافیت بیمه کارفرما و توجه همزمان به هر طرف عرضه و تقاضای بازار کار است که شرایط را برای جذب پایدار فراهم می کند. اولین کارگر توسط کارفرما

داشتن مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس و داشتن سن کمتر از 35 سال در زمان ثبت نام از الزامات برخورداری از مزایای این طرح است و همراه داشتن کارت خدمت برای متقاضیان مرد ثبت نام شده الزامی است. یا معاف از خدمت سربازی.

به گزارش میجیک، فارغ التحصیلان دانشگاهی و شرکت های اقتصادی علاقه مند به بهره مندی از دوره کارورزی و معافیت بیمه ای می توانند به سامانه کارورزی وزارت کار به آدرس زیر مراجعه کنند. https://karvarzi.mcls.gov.ir مراحل ثبت نام را دنبال کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا