مطالب میجیک

عدم صدور مجوز مهارت رشته‌های فنی برای زنان/هیات تسهیل ورود کرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، علی فیروزی ، رئیس مرکز ملی مطالعات ، گفت که سازمان دولت فنی و حرفه ای دوره های آموزشی را انجام نمی دهد و مهارت های زبانی را برای زنان در مناطقی مانند نجاری ، جوشکاری ، فرز و مهارت یکسان انجام نمی دهد. . و بهبود فضای کسب و کار وی در نامه ای به مرکز فناوری اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری وزارت کار ، خواستار بازنگری در این روش شد.

در این نامه که در تاریخ 15 آوریل 1400 منتشر شده است ، چنین آمده است: همانطور که می دانید ، مطابق تبصره 3 ماده 2 قانون اصلاح مواد 1 و 7 قانون اجرای سیاست های عمومی ، اصل 44 قانون اساسی و اصلاحات بعدی مصوب در در تاریخ 3 فوریه 2010 ، کلیه مجوزهایی که مرجع صادر کننده موظف به انتشار عنوان و تکمیل گواهی صدور ، تمدید ، اصلاح و لغو مجوز مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط هیئت تنظیم و محیط کسب و کار در مورد مجوزهای ملی است پورتال به صورت الکترونیکی. در صورت عدم اعلامیه ، ثبت نام و تکمیل اطلاعات موضوع این مقاله در پورتال ، الزام به اخذ مجوز برای ثبت نکردن اطلاعات در این پورتال و عالی ترین دستگاه اجرایی با مجوز و مقامات و مدیران از طرف نمایندگان مسئولیت اجرای این مقاله از وی است.

مطابق با گزارش های دریافت شده از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی ، سازمان های فنی و حرفه ای کشور ، برای زنان متقاضی ، در راستای اجرای قانون پیشنهادی و وظیفه هیئت مقررات زدایی برای تسهیل و تسریع روند شروع کار در زمینه هایی مانند جوشکاری نجاری ، ساخت و مهارت هایی که دوره های آموزشی و مهارت سنجی ندارند و گواهی ارائه نمی دهند و زیرا طبق ماده 13 قانون اتحادیه کارگران ، صدور پروانه کسب برای پروژه های خاص و فنی نیاز به حرفه ای و صدور مجوز فنی از مقامات مربوطه. ارتباط با متقاضیان برقرار است ، این گروه از متقاضیان قادر به دریافت پروانه کسب و شروع فعالیت خود نیستند.

با توجه به اینکه به جز گواهینامه های مهارت فنی بافندگان فرش ، بافندگان فرش و کارگران صنایع دستی ، اطلاعات و شرایط سایر گواهینامه های مهارت های فنی در درگاه ملی جادوگران کشور قید نشده است ، دوباره امتحان کنید و پیشنهادی ارائه دهید که دور است از دیدگاه تبعیض آمیز ژنرال فراقضایی ، اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده و حداقل 15 روز پس از تاریخ این نامه به دبیرخانه شورای مقررات زدایی اطلاع دهید ….

دکمه بازگشت به بالا