مطالب میجیک

عدم توجه مناسب به موضوع زن و خانواده – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، اعضای مجمع فعالان خانواده در نامه ای به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به عدم توجه مناسب به مسائل زنان و خانواده و سمت معاونت زنان در طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی.

«نام خدا
آقای آیت الله رئیسی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی

سلام

با افتخار همانطور که معروف است شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه اخیر خود با عنوان «تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی» نقش و جایگاه زنان و خانواده را در ساختار نهادی عالی ترین سیاست فرهنگی نادیده گرفته است. . . موضوع «زن و خانواده» در سیاست فرهنگی کشور جایگاه والایی دارد. حال چگونه می توان به تغییر در شورای عالی انقلاب فرهنگی امیدوار بود بدون اینکه مسئله زن و خانواده را یک موضوع عمده فرهنگی بداند؟! مشکل زن و خانواده در کشور در معادلات فرهنگی کشور بسیار حائز اهمیت است چرا که ریشه بسیاری از مشکلات فرهنگی دیگر با حل مشکل زنان و سپس خانواده قابل حل است. بدیهی است اهمیت ندادن به جایگاه راهبردی مسائل و فرصت های زنان و خانواده در مهم ترین ارکان سیاست فرهنگی کشور موجب گسترش مسائل در این منطقه می شود که در نهایت کل جامعه را درگیر خود خواهد کرد.

شورای فعالان خانواده به عنوان بخشی از جامعه مدنی و فعالان زنان و خانواده از معظم له و سایر اعضای هیئت مدیره مطالبه ذیل را خواستار شد:

جایگاه موضوع زن و خانواده باید به عنوان ساختاری مستقل در سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی شناخته شود تا به منویات رهبر معظم انقلاب در متن پیوست مصوبه شورای عالی برسد. از انقلاب فرهنگی

شایان ذکر است، منویات رهبرانقلاب در متن پیوست مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره زنان به شرح زیر است: بدیهی است با کاهش یا حذف امور زنان از ساختار شورای عالی این امر امکان پذیر نخواهد بود. از انقلاب فرهنگی
موفقیت شما و خدمتگزاران انقلاب رو به رشد.

خدیجه زارعی، زهرا گلپایگانی، طیبه میرزا اسکندری، شیدا نیکورین، مریم آقا کثیری، سید کمیل حسینی، حسین شفاهی، رضا رسولی نژاد، زهرا نوری، ابراهیم راستیان، نرگس وحیدنیا، صابر اکبری مریم فتاحی‌جاد، حضارجه، گیله‌جاد، حضارو، سید کمیل حسینی. ، معتمدین، عاشری، دکتر. اصغری نکاح، طاهری، اکرم اجل افشار، قدیری، عباسپور، سمایی، تکلو، سعیدی زاده، احسایی، بیابانی، مطهره محرابی، کلالی، یزدان پرست. مهدی زاده، صالحی، جباری، مقدمی، پاپی نژاد، حسینی، گریوانی از جمله اعضای انجمن فعالان خانواده هستند که در نگارش این نامه مشارکت داشته اند.

دکمه بازگشت به بالا