مطالب عمومی

صدور حکم جلب برای ۱۳ مقام بهداشت در ذی‌قار/ تعداد کشته‌ها به ۹۲ تن رسید

طبق آخرین آمار مربوط به وقوع آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (آمریکا) در ناصریه ، قربانیان تا 92 نفر کشته شدند. دادگاه تجدیدنظر در استان ذی قار در جنوب عراق نیز روز سه شنبه دستور بازداشت 13 مقام بهداشت در این استان را صادر کرد.

به گزارش میجیک ، به نقل از سایت خبرگزاری عراق “وا” ، براساس اسنادی که توسط دادگاه تحقیقاتی ذی قار منتشر شده ، احکام بازداشت برای 13 مقام بهداشتی ذیقعد از جمله صدام الطویل ، رئیس استان صادر شده است. بخش بهداشت ، در ارتباط با آتش سوزی در آموزش بیمار کشیشی House. حسین (آمریکا) منتشر شد.

پیش از این ، احمد غنی الخفاجی ، فرماندار ذی قار موافقت کرده بود که از صدام صاحب الطویل ، مدیر گروه بهداشت استان استعفا دهد.

الخفاجی در سندی که توسط دفتر فرمانداری استان ذی قار منتشر شد ، استعفای الطویل را پذیرفت و “سعدی کاظم رازی” را به عنوان رئیس اداره بهداشت ذی قار معرفی کرد.

در حالی که مقامات وزارت کشور و وزارت بهداشت عراق پیش بینی کرده اند که بر اساس آخرین آمار ، تعداد قربانیان و مجروحان ناشی از آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (آمریکا) در ناصریه به بیش از 120 نفر می رسد ، تعداد قربانیان 92 نفر است. لحن رسیده است.

خاورمیانه نیوز همچنین گزارش داد: مقامات وزارت کشور و وزارت بهداشت عراق پیش بینی کرده اند که به دلیل ادامه عملیات برای سوزاندن اجساد قربانیان حادثه آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (آمریکا) در ناصریه ، تعداد تلفات و زخمی ها به بیش از 120 ، در حالی که خانواده های قربانیان به تجمع در مقابل اداره پزشکی قانونی ناصریه ادامه دادند تا از سرنوشت برادرش مطلع شوند.

تا به امروز 30 جسد ناشناس در انتظار معاینه پزشکی قانونی هستند تا هویت آنها مشخص شود.

در همین رابطه ، “احمد الاسدی” ، ناظر عملیات نجات و اطفا حریق در بیمارستان امام حسین (ایالات متحده آمریکا) ، گفت: مرکز قرنطینه بیماران مبتلا به Covid-19 در بیمارستان آموزشی امام حسین (آمریکا) شامل یک مجموعه پیش ساخته است که این یک ماده قابل احتراق است که فقط یک درب ورودی و خروجی دارد ، که مرکز را مانند یک قربانی پرتاب شده به کوره تبدیل می کند.

الاسدی افزود: این تخته به عنوان یک مرکز قرنطینه ای برای بیماران عروق بیماری کرونا در داخل بیمارستان ساخته شده است ، اما هیچ گونه شرایط ایمنی و بهداشتی از جمله مواد لازم برای ساخت سایبان یافت نشد. مرکز قرنطینه شامل 20 پادگان آهنی است که در 20 خانواده نصب شده است. تخته دو در داشت ، یکی بسته بود و قربانی نمی توانست فرار کند ، و دیگری به اندازه کافی دور بود و آتش همه جا را فرا گرفته بود.

وی گفت: “مواد استفاده شده در مرکز قرنطینه به گسترش آتش کمک کرد ، زیرا در آنجا هیچ منبع تهویه مطبوع وجود نداشت ، ما معتقدیم برخی از قربانیان قبل از آتش سوزی خفه شدند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا