مطالب میجیک

شماره جدید ماهنامه زن و خانواده روی پیشخان آمد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، شماره ۳۴۸ فرهنگ ماهانه زن و خانواده با نگاه ویژه به مسائل زنان و چالش های جدید کشور تنها در پیشخوان منتشر و منتشر شد.

ماهنامه پیام زن، مجله ای است با رویکرد فرهنگی و دینی با محوریت زنان و خانواده که سال هاست توسط معاونت فضای مجازی، هنری و رسانه ای اداره تبلیغات اسلامی منتشر می شود و تلاش دارد تا فرهنگ. مسائل دینی و اجتماعی ویژه زنان و خانواده ایرانی باید بنیان و ریشه های خانواده را مستحکم و ناگسستنی کند. پس از مکثی در ماهنامه پیام زن، تصویر جلد 348 این مجله حکایت از بازگشت «پیام زن» به چاپخانه دارد، آن هم در شرایطی که صحبت از زنان بیش از پیش حساس شده است. .

«پرونده ویژه» بخش اصلی این شماره است و به ابعاد سیاسی و اجتماعی جنبش‌های اجتماعی جدید در ایران می‌پردازد. تقی آزاد آرامکی، استاد تمام دانشگاه تهران، بحث ویژه ای درباره لایه پایین این جنبش دارد و معتقد است که سرنوشت آینده ایران را زنان این سرزمین رقم می زنند. دکتر ارامکی معتقد است هسته مطالبات جامعه در این حرکت فریاد زندگی است. مردم در زندگی دست و پنجه نرم می کنند و اکنون بیش از هر چیز به دنبال آرامش و آزادی در زندگی هستند.

در ادامه «پرونده ویژه»، مهدی جمشیدی، عضو هیأت علمی پژوهشکده اندیشه اسلامی و پژوهش های فرهنگی، با تکیه بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمام سال های عمرشان، مقاله مفصلی نوشت. رهبری و سعی کنید با تذکر و یادآوری نظر رهبری در مورد حجاب این مشکل را باز کنید. حجت الاسلام نجف لکزایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مقاله ای به ابعاد مختلف شعار «زن زنده و آزادی» پرداخت و تاکید کرد که با مقدم دانستن توحید و احیای پس از این سه مفهوم، زن زنده و آزادی» شعار همه ایرانیان است.

در بخشی دیگر از پرونده ویژه، گزارشی جنجالی از سیر تحول افکار و عقاید حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی منتشر شده است که نشان از تغییر موضع ایشان در قبال موضوع حجاب دارد. هاشمی رفسنجانی در سال های اول پس از انقلاب از اعزام زنان بی حجاب به اردوگاه های اجباری به همراه همسرانشان صحبت می کرد، اما در سال های بعد کت و دامن را حجاب کامل می دانست و به نظر او مداخله می کرد. مد زنانه این خوب نیست.

ایبو بهرامی، روانشناس رسانه ملی، در مبحث اجتماعی شماره 348 پیام زن، مفهوم پوشش و عفاف را به تفصیل توضیح می دهد و تلاش می کند ثابت کند که شرط یک جامعه سالم از نظر روانی، وجود زنان پاک است. و افراد در زمینه .

یکی دیگر از عنوان های جالب این ماهنامه گزارشی کوتاه از گفتگو با دختر دهه 80 در یکی از کافه های تهران است. این دختر جوان نظری عاقلانه و کمتر شنیده شده درباره موضوع حجاب و مفهوم آزادی دارد.

آخرین قسمت هر ماه «ادبیات و هنر» است که شما را به خواندن با یک مورد خاص درباره تئاتر «پرده خانه» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینا دعوت می کند. سلطان بانوی سال ها پیش از سیمای ایران توانست این درام را با دیالوگ و پر شخصیت کارگردانی کند. در قسمت ادبیات نیز عاشقانه چخوف و اولگا را می خوانیم که تلاشی هنرمندانه برای احیای سنت نامه نویسی است و در نهایت غزلی از مولوی که آخرین متن این ماهنامه 92 صفحه ای است.

دکمه بازگشت به بالا