اقتصادی

شبکه اجتماعی «ایکس» در پاکستان فیلتر شد

وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد که دسترسی به شبکه اجتماعی “X” (توئیتر سابق) را در جریان انتخابات ماه فوریه به دلایل امنیت ملی مسدود کرده است.

به گزارش میجیک، کاربران پاکستانی از اواسط بهمن ماه از مشکلات استفاده از شبکه اجتماعی “X” خبر می دهند، اما دولت این کشور هیچ خبر رسمی در این باره اعلام نکرده است.

وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه در یک سند مکتوب به دادگاه عالی اسلام آباد اعلام کرد که دسترسی به این سکو مسدود شده است. عبدالمعز جعفری، فعال و یکی از متقاضیان رفع فیلتر «ایکس» گفت: دادگاه دیگری به دولت اعلام کرده که در هفته جاری در این ممنوعیت تجدید نظر کند.

وزارت کشور پاکستان به دادگاه عالی اسلام آباد اعلام کرد: ذکر این نکته کاملاً مناسب است که «ایکس» از دستورات قانونی دولت پاکستان پیروی نکرده و نگرانی‌ها در مورد سوء استفاده از این پلت فرم را برطرف کرده است. مستلزم اعمال این ممنوعیت است.

این موسسه اعلام کرد که “X” تمایلی به حل این مشکل ندارد اما شرکت “X” در این مورد اظهار نظری نکرده است.

در گزارش وزارت کشور پاکستان آمده است: تصمیم ممنوعیت «X» در پاکستان برای حفظ امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفظ تمامیت کشور اتخاذ شده است.

بر اساس گزارش رویترز، دسترسی به شبکه اجتماعی “X” از زمان انتخابات سراسری در 8 فوریه محدود شده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا