مطالب عمومی

درخواست چین از ایران، روسیه و پاکستان درباره افغانستان

به گزارش خبرگزاری تاس ، وزیر خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد که وانگ یی وزیر امور خارجه چین در دیدار با وزرای خارجه روسیه ، ایران و پاکستان در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان گفت که این چهار کشور باید تعامل و همکاری خود را افزایش دهند. در صورت ارتباط ، او تأثیر و نقش مثبتی برای ثبات در افغانستان ایجاد کرده است.

وزیر خارجه چین به نقل از وانگ ییچین آماده تقویت همکاری با روسیه ، ایران ، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه است تا نقش مثبتی در جلوگیری از ناآرامی ها ، حفظ ثبات ، مبارزه با تروریسم و ​​خشونت ، بازگرداندن صلح در افغانستان و ایجاد آرامش پایدار در منطقه ایفا کند.

وی همچنین بر اهمیت کمک به افغانستان برای پیوستن به دستور کار همکاری های منطقه ای تاکید کرد.

وی گفت: “در دراز مدت ، ما می توانیم به افغانستان کمک کنیم تا به تدریج پتانسیل خود را افزایش دهد ، به همکاری های اقتصادی منطقه ای بپیوندد ، فقر را از بین ببرد و به توسعه اقتصادی برسد.”

بر اساس این گزارش ، اظهارات وزیر امور خارجه چین در مورد نقش چهار کشور در افغانستان در واقع بوده است ، به گفته اسپوتنیک ، در ده روز اول ماه اوت ، حملات طالبان به نیروهای دولتی در افغانستان افزایش یافته است. تنها منطقه ای که تحت کنترل طالبان نیست پنجشیر در شمال شرقی کابل است که از نظر مساحت و جمعیت یکی از کوچکترین مناطق کشور است.

این خبرگزاری گزارش داد که در 15 اوت ، شبه نظامیان طالبان وارد پایتخت افغانستان شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند.

اسپوتنیک افزود ، شب 16 اوت ، محمد نعیم ، نماینده دفتر سیاسی طالبان ، گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در این کشور در آینده نزدیک روشن خواهد شد.

خبرگزاری های روسی در آخرین قسمت این گزارش گزارش دادند: پس از وقایع اخیر در افغانستان ، موجی از ناآرامی ها این کشور را درگیر کرد. بسیاری از مردم از شرایطی که طالبان را رهبری کرده است ، تخلیه شده و سرپناهی پیدا کرده اند ، می ترسند. در همین راستا ، کشورهای اروپایی نگران ورود موج جدید پناهندگان به کشورهای خود هستند.

311311

دکمه بازگشت به بالا