زهرا یزدانی: مسئولان رده بالا کشتی بانوان را قبول ندارند/ دبیر پای حرفش می‌ماند

مدال آور بانوان کشتی گیر بانوان از مقامات برتر ورزش کشور برای کشتی گیری انتقاد کرد و گفت: “او رشته ما را نمی پذیرد.”

زهرا یزدانی کشتی گیر وزن 55 کیلوگرم که در مسابقات جهانی آلیش در قزاقستان و برنده یک مدال طلا در بازی داخل سالن ترکمنستان 2017 برنز شد ، به میجیک گفت: مقامات عالی رتبه به کشتی بانوان توجه کرده و گفتند: “ما از طرف فدراسیون هستیم.” ما کاملاً مورد حمایت قرار می گیریم ، اما اکنون به حمایت مسئولان ارشد ورزش احتیاج داریم. در هر زندان اردوگاه ، زنان در اردوگاه ما نماینده وزارت ورزش هستند ، آنها سخنان ما را می شنوند اما هیچ کاری نمی کنند.

وی گفت: “مسئولان ارشد ورزشی ورزش ما را قبول ندارند.” من مدال قهرمانی جهان و بازی های داخل سالن آسیا را دارم اما از دانشگاه به دانشگاه نرفتم ، یعنی او وقتی ما را با پاهای یک مرد تمرین می کند ما را نخواهد پذیرفت.

دبیر سؤال را تمام کرد

این کشتی گیر توجه خود را به علیرضا دبیر (رئیس فدراسیون کشتی) به بخش بانوان جلب کرد و گفت: “ما فکر می کردیم آقای دبیر کشتی بانوان را جمع کند اما او این کار را نکرد و شوکه شد.” او با تیم ملی بانوان جلسه‌ای داشت و این استدلال را حل کرد تا اینکه بخواهد از آن حمایت کند و او این کار را نکرد. تا آنجا که من می دانم ، آقای دبیر از آن مراقبت خواهد کرد.

وی گفت: “قبل از اعزام به مسابقات جهانی قزاقستان ، سه ماه تمرین نداشتم و ورزش را متوقف نکردم ، زیرا فکر می کردم کشتی بانوان برگزار شود ، اما این اتفاق نیفتاد و اکنون تمرینات من کامل است.” من از نزدیک دنبال کردم

آیا خدا برادران

یزدانی درباره آموزش کشتی با پسر عموی خود صحبت می کند: من در خانه با امیر محمد تمرین کردم. باشگاه ها باز نیستند و مربیان ما وقتی سالن ورزشی در خصوصی است ، سالن ورزشی برای ورزش ویژه نداریم. من امیدوار بودم که یک مربی زن هم همین کار را انجام دهد ، اما اول و قبل از تعطیل شدن این باشگاه ، تمرین را ترک کرد. به طور کلی ، فکر می کنم از این پس به تمرین با برادرم ادامه خواهم داد.

تعداد کشتی بانوان در حال افزایش است

یزدانی درباره پیشرفت کشتی گیران زن در سالهای گذشته گفت: “فکر می کنم پیشرفتی که داشته ایم بهبود یافته و هر ساله وزنهای مختلفی را تغییر می دهیم و افراد به تیم ملی اضافه می شوند ، منظورم این است که کشتی گیران پیشرفت کرده اند و تعداد متقاضیان افزایش یافته است.”

وی گفت: “به مدت پنج سال ، من هرگز كشتی گیران كلاسیك را زحمت ندادم زیرا هیچ كشوری در آن درگیر نبود ، اما من عاشق آلیش هستم. این همچنین رشته ای است كه پیشرفت را برای من آسان كرده است.” علاوه بر این ، کشورهای درگیر در این رقابت در حال حاضر در این زمینه فعال هستند و در نتیجه ، این کار سخت تر است.

من در خانه تمرین کردم

این کشتی گیر در مورد تمرینات در هنگام وقوع کرونا به میجیک گفت: “من تقریباً به طور کامل تجهیزات خانه و بدنسازی را انجام می دهم.” طبق گفتگویی که با خانم میرزایی سرمربی تیم ملی داشتم ، بسته به وضعیت تاج گذاری ، ممکن است این رقابت ها از اواخر ماه آگوست آغاز شود.

یزدانی درباره ارتباط خود با دیگر کشتی گیران و مربیانی که از طریق شبکه مجازی پیروی می کنند صحبت می کند: خانم میرزایی الگوی تمرینی را برای استفاده به تیم ملی می فرستد ، اگر کسی تمرین را انجام دهد ، به خانم میرزایی می گوید.

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا