مطالب میجیک

زنان در عربستان راهبر قطار می شوند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، ارم نیوز گزارش داد: 32 زن سعودی در حال آماده شدن برای تکمیل برنامه آموزشی برای رانندگان قطار هستند تا اولین گروه زنان این کشور باشند که قطار سریع السیر مکه و مدینه را به هم متصل می کنند. مورد استفاده زائران حج و عمره اکثر کاربران از خدمات آنهاست.

روز گذشته، راه آهن عربستان سعودی کلیپی از برخی از این کارآموزان زن منتشر کرد که از تجربه منحصر به فرد خود در یادگیری رانندگی با قطار صحبت می کردند.

زنان در عربستان سعودی هدایت قطار هستند

بشار بن خالد الممالک، مدیر عامل راه آهن عربستان سعودی در توییتر خود نوشت: ایجاد اولین گروه از رهبران زن قطار سریع السیر حرمین مایه مباهات و تأیید اعتقاد بزرگ زنان و امر مهم است. نقش زنان سعودی در روند توسعه و مشارکت برای دستیابی به هدف چشم.» او در سال 2030 ایفای نقش می کند.

ارم نیوز گزارش داد: اعلام استخدام زنان به عنوان راهبری قطار در عربستان سعودی بهمن ماه گذشته بود که با استقبال زنان مواجه شد و حدود 30 هزار زن جوان برای 32 شغل راهبری قطار ثبت نام کردند. این 32 کارآموز در حال گذراندن دوره آموزشی یکساله در شهر جده هستند که در آنجا حقوق چهار هزار ریال سعودی به آنها تعلق می گیرد که با شروع کار رسمی دو برابر می شود.

دکمه بازگشت به بالا