مطالب میجیک

راه اندازی سامانه جامع حمایت از زنان و کودکان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، نادیا محمدپور با اشاره به دستور مقام معظم رهبری و تاکیدات قوه قضائیه مبنی بر لزوم احیای حقوق عامه افزود: به همین منظور دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان تشکیل شده است. در دادگاه ها از سال 1383 و بر اساس شرح وظایف، هر روز تعداد بیشتری از زنان و کودکان به دلایل مختلف برای رفع ابهامات قانونی، قضایی و یا غیره به این اداره اعزام می شوند.

وی ادامه داد: از آنجایی که تاکنون هیچ یک از این اقدامات به دلیل کثرت مراجعه کنندگان و تنوع خدمات ارائه شده ثبت نشده است، گزارش و ارزیابی اثربخشی این خدمات به مراجعین و نحوه رفع آنها به صورت جامع غیرممکن است. “

محمدپور به مزایای ایجاد این سامانه اشاره کرد و افزود: امروزه ایجاد سامانه الکترونیکی و امکان ثبت اطلاعات و خدمات به صورت آنلاین و روزانه فرصت ایجاد یک بانک اطلاعاتی کامل و ضمن دسترسی به این اطلاعات و نظارت بر عملکرد بخش های مختلف، تجزیه و تحلیل اطلاعات و در دسترس بودن خدمات، کیفیت و سرعت پاسخگویی و استفاده از نتایج برای ارائه خدمات بهتر و بهبود روش های برنامه ریزی.

رئیس گروه حمایت از حقوق زنان و خانواده تصریح کرد: با توجه به اینکه در ساختار جدید وکالت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم محاکم، هدایت و نظارت بر عملکرد دفتر حمایت از زنان و کودکان را بر عهده دارد. . قوه قضائیه در دفاتر امور زنان و خانواده مستقر است. پیشگیری از این رو برای استانداردسازی روند فعالیت این دفاتر، نیاز به اطلاعات زنان و کودکان مراجعه کننده به دفاتر پشتیبانی و ارجاع نیز پذیرفته شده است. بسته های خدمات و سایر اقدامات متناسب با وظایف دفتر در یک سامانه جامع ثبت می شود.

وی افزود: سامانه جامع حمایت از کودکان، زنان و خانواده ها برای پیگیری مراجعات و نتیجه گیری از طریق بخش های مختلف داخلی دادگاه از جمله دادسراها یا سایر نهادهای همکار (مانند بهزیستی) طراحی شده است. سازمان و کمیته امداد امام خمینی )” بودن.

محمدپور به پیشرفت این سامانه اشاره کرد و گفت: پیش تولید این سامانه با همکاری مرکز آمار قضایی و فناوری اطلاعات در حال ارزیابی، تعمیر و تکمیل است و فاز اول دفاتر حمایت از زنان و کودکان در سه مرحله استان های منتخب آزمایشی برگزار و در مرحله بعد سایر استان ها را پوشش خواهند داد.

دکمه بازگشت به بالا