مطالب عمومی

راهپیمایی هزاران نفری در مینیاپولیس در آستانه محاکمه قاتل «جورج فلوید»+تصاویر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک ، هزاران معترض روز یکشنبه و در آستانه محاکمه درک شووین ، یک افسر پلیس سفیدپوست که جورج فلوید را با چاقو کشت و او را کشت ، به خیابانهای مینیاپولیس آمدند. و عدالت خواهی کنید.

فلوید 46 ساله ، در 25 مه سال 2020 ، توسط افسران پلیس سفیدپوست مینیاپولیس به طرز وحشیانه ای به قتل رسید. چرم سیاه آمریکایی حدود هشت دقیقه پس از سرکوب پلیس توسط زانو در گردن مرد. آخرین سخنان فلوید قبل از مرگ این بود: “من نمی توانم نفس بکشم”.

ترور جورج فلوید باعث تظاهرات ملی علیه خشونت و تبعیض نژادپرستانه شد و حکم نهایی زندگی وی به نمادی از تظاهرات تبدیل شد.

بر اساس وب سایت خبری Axios ، افسر پلیس به درجه دو و قتل غیرقانونی فلوید متهم شده است. جلسه دادگاه قرار است روز دوشنبه (امروز) به وقت محلی آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، یکی از ساکنان مینیاپولیس ، مینه سوتا مصمم است که دادگاه را محاکمه کند و چنین پرونده هایی را با دست تعقیب کند.

معترضین روز یکشنبه در اطراف ساختمان دادگاه تجمع کردند ، پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود “سیاه پوست زندگی با ارزش است” و خواستار عدالت برای جورج فلوید بودند.

سه افسر پلیس دیگر که در این قتل مشارکت داشتند ، کمتر اتهاماتی دارند و به طور جداگانه محاکمه می شوند.

پلیس مینیاپولیس پیش از این از یک حادثه مرگبار در صحنه قتل جورج فلوید خبر داده بود. پس از تظاهرات ملی علیه خشونت و تبعیض نژادپرستانه ، این یک هشدار در ایالات متحده بوده است.

سخنگوی اداره پلیس میناپولیس جان الدر گفت که افرادی هستند که شنبه شب (به وقت محلی) در همان منطقه با کشته شدن جورج فلوید با شلیک گلوله کشته شدند.

سخنگوی پلیس مینیاپولیس در توصیف تیراندازی مرگبار در صحنه قتل فلوید گفت: مقتول و مظنون (در حین تیراندازی) درگیری لفظی را تجربه کردند و مظنون به قربانی شلیک کرد.

الدر و دیگر افسران پلیس مینیاپولیس در مورد تیراندازی در صحنه قتل جورج فلوید توضیحی ندادند و هیچ نامی از مقتول یا مظنون ندادند.

انتهای پیام / چیز


دکمه بازگشت به بالا