مطالب عمومی

راهنمای خرید آثار هنری اصل

خرید آثار هنری اصل و نکاتی که باید بدانید

شاید شما هم مثل اکثر مردم فکر کنید که خریدن آثار هنری اصیل فقط مخصوص ثروتمندان است! در متن زیر، ترجمه شده توسط سار آستین، مجموعه دار مشهور مارک سابلت توضیح می دهد که چرا این باور غلط است. باورهای غلط رایج در مورد خرید آثار هنری اصلی را فراموش کنید! برای شروع جمع آوری یک مجموعه خوب از آثار هنری اصلی، لازم نیست ثروتمند باشید.

برای برخی از مجموعه داران، مهمترین نکته در انتخاب یک اثر هنری افزایش قیمت اثر در آینده است. اما لازم نیست هدف اصلی شما یک سرمایه گذاری سودآور باشد. “دلیل شما برای خرید یک اثر هنری باید احساسی باشد که به شما می دهد.” نوعی احساس رضایت که قبلاً نداشتید. “

وی می افزاید: “احساسی که برخی آثار به مخاطب منتقل می کنند، انگیزه جمع آوری کننده برای خرید آنها است.” جذابیت هنر برای سابلت به قدری زیاد بود که 26 سال پیش وی حرفه قبلی پزشکی خود را رها کرد و تمام وقت وارد این حرفه شد.

پس از پیشنهاد کار به عنوان پزشک ورزش، شغلی که مدتها آرزویش را داشت نگران بود برای همیشه در آن گیر کند. او واقعاً چیز دیگری می خواست، و تصمیم گرفت تا به جای علاقه خود به جمع آوری تمرکز کند. اکنون او به طور حرفه ای به کسانی که می خواهند به جمع آوری آثار هنری تبدیل شوند، مشاوره می دهد. در اینجا برخی از نکاتی است که او به مجموعه داران تازه کار ارائه می دهد.

  • الهام بگیرید!

سابلت می گوید: “اولین قدم برای تبدیل شدن به یک جمع کننده این است که بدانید چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی متناسب با بودجه شماست.”

قبل از اولین خرید وارد مرحله تحقیق شوید. شما باید هنرمندانی را پیدا کنید که کارهای شما مورد توجه شما قرار بگیرند. شاید یک جستجوی ساده در اینترنت شما را در مسیر درست قرار دهد. ممکن است هنرمند جدید مورد علاقه خود را در شبکه های مجازی پیدا کرده و سپس جزئیات کار و دامنه قیمت آنها را بررسی کنید. همچنین در نمایش ها و رویدادهای هنری محلی شرکت کنید. در چنین مکان هایی، هم می توان آثار جدیدی برای مجموعه خود پیدا کرد و هم ارتباط بهتری با هنرمندان و گالری های محلی داشت.

  • بیشترین استفاده را از پول خود ببرید!

برای شروع به جمع آوری مجموعه ای از آثار هنری اصلی، نیازی به سرمایه زیادی ندارید. اما نحوه بودجه بندی شما مهم است. فرض کنید برای خرید آثار هنری 100 دلار بودجه دارید. در اینجا شما باید یک تصمیم مهم بگیرید. آیا می خواهید با این پول چندین اثر نسبتاً ارزان بخرید یا یکی دو اثر گران قیمت که بیشتر مورد توجه شما قرار گرفته اند؟

توصیه مارک سابلت این است که کیفیت را فدای کمیت نکنید.

اما در مورد پوشاندن قسمتهای خالی دیوار چطور؟ سابلت می گوید: “اگر هدف شما فقط پر كردن فضای دكوراسیون است، شما واقعاً با دكوراسیون روبرو هستید نه جمع آوری”. “اگر هدف شما جمع آوری مجموعه ای از آثار هنری است که باعث افتخار شما می شود، سعی کنید هنرمندانی را پیدا کنید که آثارشان در قلب شما نشسته باشد.”

  • در دام تلاش برای سرمایه گذاری سودآور نیفتید!

سابلت می گوید: “به طور كلی، وقتی تصمیم می شود كه چه اثر هنری بخریم، بهتر است كه موضوع سودآوری را از معادلات خود خارج كنید.” “پیش بینی ارزش مالی آثار هنری که با گذشت زمان تغییر می کنند بسیار دشوار است.”

وی می افزاید: “چنین پیش بینی ای برای هنرمندان تازه کار که هنوز در حال کسب تجربه و ایجاد سبک و سیاق خود هستند، عملاً غیرممکن است.”

البته یک نکته وجود دارد که توجه به آن می تواند احتمال حفظ یا افزایش ارزش یک اثر هنری را با گذشت زمان افزایش دهد. هنگامی که هنرمند مورد علاقه خود را پیدا کردید، آثاری از او را انتخاب کنید که سبک کار آنها را به بهترین شکل نشان دهد. به عنوان مثال، اگر یک هنرمند هم پرتره و هم مناظر را نقاشی می کند، اما بیشتر به خاطر کشیدن غروب خورشید کوه معروف است، بهتر است یک نقاشی منظره کوهستان را بخرید تا پرتره.

اما هرگز چیزی را خریداری نکنید که مورد توجه شما واقع نشده باشد، حتی اگر اثر مشهوری از آن هنرمند باشد. همیشه ممکن است اثری که امروز بسیار محبوب است در آینده ارزش مالی خود را از دست بدهد.

معرفی گرانترین آثار هنری دنیا

بسیاری از هنرمندان در زمان خود نادیده گرفته شدند و پس از مرگشان به شهرت رسیدند. برخی از آثار هنری به مرور ارزش خود را حفظ کرده و در موزه ها به نمایش گذاشته می شوند و مجموعه داران خصوصی حاضرند میلیون ها دلار برای آنها بپردازند. اما قیمت گذاری برخی از آثار هنری واقعاً دشوار است.

به عنوان مثال، هیچ کس واقعاً نمی تواند مجسمه دیوید میکل آنژ را قیمت گذاری کند. همچنین جالب است بدانید که برخی از کارهای هنری مشهور آنچنان که فکر می کنید گران نیستند. در این مقاله گرانترین آثار هنری جهان را به شما معرفی می کنیم که نشان می دهد یک نقاشی خوب چقدر ارزش دارد.

  • پرستار- ۹۶ میلیون دلار
  • سلف پرتره‌های ونگوک، ۱۰۰ میلیون دلار
  • خانواده رولن- ۱۰۰ میلیون دلار
  • گل‌های زنبق – ۱۰۰ میلیون دلار
  • تصادف ماشین نقره‌ای -۱۰۵ میلیون دلار
  • اثر بدون عنوان ژان میشل باسکیت – ۱۱۰ میلیون دلار
  • هشت الویس – ۱۱۲ میلیون دلار
  • مرد در حال قدم زدن ۱ – ۱۱۷ میلیون دلار
  • پرچم – ۱۲۱ میلیون دلار
  • جیغ – ۱۲۵ میلیون دلار
  • طوفان در دریای جلیل – ۱۳۰ میلیون دلار
  • پسری با پیپ – ۱۳۲ میلیون دلار
  • مرد نشانگر – ۱۴۱ میلیون دلار
  • سه مطالعه بر لوسین فروید – ۱۴۸ میلیون دلار
  • پرتره دکتر گاشه – ۱۵۱ میلیون دلار
  • پرتره آدل بلوخ باوئر اول – ۱۵۸ میلیون دلار
  • خواب، ۱۵۹ میلیون دلار
  • چز تورتونی – ۱۷۰ میلیون دلار

این لیست هنوز ادامه دارد و ما در اینجا به معرفی تعدادی ار آن پرداختیم.

تبلیغات و نقش آن در فروش آثار هنری

یک هنرمند باید از تمام وسایلی استفاده کند که به نوعی می تواند در ارتقا کار او نقش داشته باشد. منظور ما فقط چاپ کاتالوگ یا پوستر ویژه برای نمایشگاه نیست. بلکه اهداف بلند مدت در پشت این استراتژی وجود دارد. لازم نیست فقط به فروش یک یا مجموعه ای از آثار خود فکر کنید، بلکه باید به فکر تبلیغ نام خود باشید تا به یک هنرمند مشهور تبدیل شوید.

بنابراین در اینجا منظور ما تبلیغات، یک فعالیت طولانی مدت است. برای انجام این کار، شما باید یک قانون مهم را در زمینه تبلیغات بدانید، و این قانون 25-25-50 است. این بدان معناست که فقط 25٪ از 100 مخاطب هنری شما از کار شما قدردانی خواهند کرد، 25٪ کار شما را دوست ندارند و 50٪ دیگر بی تفاوت هستند. به خاطر داشته باشید که فقط 25٪ از کسانی که به کار شما علاقه مند هستند مهم هستند، بنابراین وقت خود را صرف 75٪ دیگر نکنید.

اکنون تبلیغات را با همان 25٪ شروع کنید. شما باید خود را به مخاطبان و خریداران کار خود معرفی کنید. به عنوان مثال، شما می توانید برای جلب مخاطب گفتگوی ویژه ای در نمایشگاه های خود ایجاد کنید، اما به یاد داشته باشید که قرار نیست محصولی غیر هنری ارائه دهید. بنابراین، ابتدا مخاطب را با طرح چند سوال درگیر کار کنید و فقط شنونده خوبی باشید و از ارائه توضیحات اضافی خودداری کنید. در واقع با این کار شما توانسته اید به ذهن آنها نفوذ کنید و آنها با خرید آثار خود یا تمجید از شخصیت خود به دیگران راه را برای گسترش روابط شما باز می کنند.

منبع مقاله:

https://118work.ir/subcategory/مربوط-به-خانه/تزیینی-و-آثار-هنری-1

دکمه بازگشت به بالا