اقتصادی

دیدار نماینده رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه با مخبر

سرپرست رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امضای تفاهم نامه راهبردی مشترک انتقال گاز طبیعی از روسیه به ایران برای هر دو کشور و منطقه بسیار مهم است، تصریح کرد: عزم تهران – مسکو برای ارتقای سطح روابط نقش مهمی ایفا می کند. . پیامی به جهان و مسیر همکاری گازی آغاز شده بین دو کشور منجر به تفاهم نامه ها و تفاهم نامه های بزرگ تری خواهد شد.

به گزارش میجیک، محمد مخبر، چهارشنبه 15 تیر 1403 در دیدار با «الکس میلر» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و رئیس شرکت گازپروم، با بیان اینکه امضای یادداشت تفاهم درباره صادرات گاز روسیه به ایران برای ارتقای امنیت و اقتصاد منطقه بسیار مهم است و بر تکمیل هر چه سریعتر کریدور شمال به جنوب و خط ریلی رشت – بندرعباس برای اتصال کشورها تاکید کرد. منطقه به این راهرو

وی با بیان اینکه شهید رئیسی همواره به دنبال نهایی شدن تفاهم نامه انتقال گاز طبیعی روسیه به ایران است، ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه، جمهوری اسلامی ایران به هاب گازی منطقه ای تبدیل می شود. . و فصل های جدیدی در منطقه و روابط بین الملل ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه «امضا تفاهم نامه راهبردی مشترک انتقال گاز طبیعی از روسیه به ایران برای هر دو کشور و منطقه بسیار مهم است»، تصریح کرد: عزم تهران – مسکو برای ارتقای سطح روابط جدی است. پیامی به جهان و آیا همکاری گازی بین دو کشور منجر به توافق بیشتر خواهد شد.

«الکس میلر» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و رئیس شرکت گازپروم نیز در این نشست امضای یادداشت تفاهم صادرات گاز روسیه به ایران را گامی مهم و بزرگ دانست. . که در آینده نتایج بسیار مثبتی در منطقه خواهد داشت، کشور به طور جدی به دنبال امضای این تفاهم نامه است و گازپروم از روسیه و شرکت های تابعه آن متعهد هستند که مفاد این تفاهم نامه را به طور جدی به قرارداد تبدیل کنند تا به صورت قراردادی اجرایی شود. . در اسرع وقت.

همچنین پس از این دیدار، تفاهم نامه همکاری های دوجانبه در زمینه انتقال گاز طبیعی از روسیه به ایران بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم اسپورت با حضور رئیس اجرایی و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران امضا شد. رئیس جمهور. فدراسیون روسیه و رئیس شرکت گازپروم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا